Mitä sä teet ? (työksesi siis)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Annie"

Vieras
Pitäisi tässä harkita itsellee uutta ammattia, kun nykyisessä ei tunnu olevan tulevaisuutta työllistymisen kannalta, mutta olen ihan pihalla sen suhteen, että mihin päin sitä suuntaisi katseensa

Joten kysynpäs nyt sitten palstalaisilta, että
- mitä teet työksesi ?
- mitkä ovat työsi hyvät ja huonot puolet ?
- onko jotain tiettyjä luonteenpiirteitä, joita erityisesti tarvitaan työssäsi

...jos tässä vaikka jotain inspiraatiota heräisi

Olen sairaanhoitaja tk:n vuodeosastolla.

Hyvät puolet työn monipuolisuus, vuorotyö, haastavuus kun erilaisia potilaita tulee päivystyksestä. Uutta tulee eteen vieläkin, vaikka työhistoriaa jo 5 vuotta takana. Työ tehdään tiimissä työkavereiden kanssa.

Huonot puolet kiire ajoittain, lähiesimies ei ole oikein perillät työnsä kuvasta ja vastustaa työntekijöiden kehitysehdotuksia.

Työssä täytyy olla rauhallinen potilaiden kanssa, mutta toimelias työssä. Hätähetkellä esim. elvytys, paha hengenahdistus ym. toimittava ripeästi, mutta ei hätiköiden. Tarkkuus lääkehoidossa ja paperitöissä. Vaatii keskittymista ja usein oma työ koko ajan keskeytyy puhelimen tai potilaskellojen soidessa ym.... Koko ajan täytyy ennakoida ja valmistautua esim. potilaita saattaa tulla päivystyksestä useampia vuoron aikana ja pitää ehtiä tehdä osaston työt ja vastaaottaa uudet potilaat ja huolehtia paperityöt.

Olen lastenohjaaja päiväkodissa
Huonot puolet huono palkka ja hyviä puolia saa olla lasten kanssa, ne on niin aitoja. Yhdessä muiden hoitajien kanssa hyvässä tiimissä jaetaan työn kurjat puolet esim.vaativat vanhemmataikuiset.
Olen iloinen, sosiaalinen ja rauhallinen luonne joka sopii hyvin tähän ammattiin.

Olen lääkäri, tällä hetkellä työskentelen terveydenhoidon puolella (lukio+ammattikoulu)

Hyvät puolet: saa työskennellä ihmisten parissa, erityisesti nuorten parissa. Saa työskennellä melko itsenäisesti.
Huonot puolet: Jatkuva kiire ja riittämättömät resurssit.

Luonteenpiirteistä tarvitaan avoimuutta, rohkeutta laittaa itsensä likoon ja kykyä sietää epävarmuutta.

...jos tässä vaikka jotain inspiraatiota heräisi

Olen kemian alalla laboratorioteknikkona.
Hyvät puolet: monipuolinen kemiaan painottuva työ, joustavat työajat (meidän firmassa), välillä haasteellisia tehtäviä, erilaiset laitteet
Huonot puolet: välillä on hiljaisia hetkiä ettei ole mitään tekemistä kuin surffata netissä, pieni firma joten erilaiset persoonat kolahtaa joskus kovasti yhteen
Luonteenpiirteissä tarvitaan rauhallisuutta, tarkkuutta, hyvää matikkapäätä, kärsivällisyyttä

Lähihoitaja kotihoidossa
Työnkuvaan kuuluu perushoidon lisäksi lääkehoito, verinäytteet, haavanhoidot, sattohoitokin jossain määrin jne.
+ itsenäinen työ, mutta kuitenkin tiimi takana, sopivan haastavaa ja monipuolista ammatillisesti, saa olla ihmisten kanssa tekemisissä, vaihtelevat työpäivät, toistaiseksi vain 2-vuorotyö, fyysisesti kevyempää, kuin esim. v-osastotyö
- toisinaan on kiire ja raskaita päiviä (asiakasmäärällisesti, monta saunotusta päivässä tmv.), hankalat asiakkaat tai omaiset, työolosuhteet joskus hankalia (asuinolosuhteet, liikenne, kelit, kuuma/kylmä, pimeä jne.), kirjalliset työt vie paljon aikaa asiakkailta
Tässä työssä pitää; olla sosiaalinen / tulla ihmisten kanssa toimeen, omata hyvät ammatilliset tiedot ja taidot, olla joustava, pystyä itsenäiseen työskentelyyn, omata "organisointitaitoja", omistaa pitkä pinna, kykyä ajatella kokonaisuuksia, sekä omata mm. ns. "pelisilmää"

Tuossa nyt jotain aluksi.

Oon mukana pyörittämässä kirpputoria.

Huonoja puolia ei oo vielä ilmenny jos sellaisia on, mut hyvä puoli on mm. se, että sitä kautta on saanu kavereita, joita itellä ei ennestään ollu ku kourallinen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: