mitä sairaalakassiin??ihan simppelisti siis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Alko lyömään pää tyhjää? Vauvalle siis vaatetta, tutti..tarviiko vaippoja? Itelle perushygienia tuotteet mutta mites siteet?vai saako niitä osastolta? ja käytetäänkö vielä niitä sairaalan verkkoalushousuja vai otanko siis omia alkkareita mukaan??? tyhmänä joo kyselen mutta edellis kerrasta 10 vuotta aikaa.

Käytetään niitä verkkoalkkareita ja sairaalasta saat siteet. Liivinsuojat on mulla ollu mukana ja tietty imetysliivit. Ota huulirasva, mulla ainakin tuli tarpeeseen. Vauvalle et tarvi mitään, kaikki oon aina saanut sairaalasta. Vaatteetkin isä toi vauvalle mukanaan silloin kun tuli meitä kotiin hakemaan.

Huulirasva on tärkein. Mulla on ainakin synnytysten jälkeen huulet olleet kuivat, ruvella ja vaikka mitä.

Mulla ei ollut oikeastaan mitään erityistä, rahaa, että sain ostettua ne verkkoliivit ensimmäisten päivien ajaksi kun rinnat ovat niin arat ja arvaamattomat maidon noustessa ettei imetysliivejä uskalla laittaa.

Simppelisti: vauvalle kotiintulo vaatteet (ei tarvi tuttia, ei kai niin pieni syö tuttia, tissähän sille pitää laittaa sairaalassa suuhun koko ajan, jos kitisee), itselle kotiin tulo vaatteet ja shampoo + hoitoaine. Mä pärjäsin näillä. Itse käytin sairaalan vaatteita, siteitä ja verkkohousuja sairaalassa olon ajan ja kotiinkin lähdin sairaalan verkkopikkuhousuissa ja sairaalan jätti siteessä. :)

Mä oon miettiny samoja asioita kun LA häämöttää. Huulirasvoja oon jemmannu joka kassiin siltä varalta et varsinainen sairaalakassi ei ehtiskään mukaan :) Imetysliivit ja muutamat suojat pakkasin ja omat sisäkehgät kun sairaalassa ei aina ole tai ne on muuten vaan järkyttäviä. Sit jotain lukemista jopa pieni käsityö taitaa lähtee mukaan. Suklaat ja CD:t voi ehkä jäädä kun en viimeksikään niitä ehtiny nautiskella. Sit perus kempsut kuten hammasharja, hiuksharja , dödö ja sampoot hoitoaineet ja suihkusaippuat. Mut noikin pikkupulloissa ettei kassi paina sataa kiloo :D

Päiväkirja tai muuta paperia, niin voi kirjoittaa tapahtumia ja tuntemuksia ylös. Kännykän laturi ja kamera (+kameran laturi). Noi tuli noiden aikaisempien lisäksi mieleen.

Päiväkirja tai muuta paperia, niin voi kirjoittaa tapahtumia ja tuntemuksia ylös. Kännykän laturi ja kamera (+kameran laturi). Noi tuli noiden aikaisempien lisäksi mieleen.

Mä pakkasin hirveen tavaramäärän, enkä oikeesti tarvinnut sitten muuta kun liivinsuojat ja kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle. Aijoo, oli mulla oma dödö, hiusharja, hammasharja ja -tahna. Samoin shampoo, hoitoaine ja saippua, vaikka näitä kyllä oli sairaalallakin :D Huulirasvaa (Bepanthenia) sain sairaalasta. Samoin käytin niitä verkkohousuja, joita otin muutamat kotiinkin, kun oli niin mukavat jalassa. :) Mies otti mukaansa sitten kameran kun tuli synnytykseen.

Niin yleensähän vauvoille ei tarjoilla synnärillä tuttia, mutta joskus vauva voi olla tosi hanakka imuinen. Sillon kätilöt sanoo, että voi olla tutti ihan ok. Se on jokaisen vanhemman oma päätös haluaako vauvalleen tuttia.

Itelles otat jotkut mukavat vaatteet kotiin tuloks ja tossut, millä voit osastolla tepastella. Imetysliivit ja suojia mukaan. Toki omat hygienia kamat; harjat, tukkalenksut yms. Sit itelle ehdoton on joku ipod tms, et voi kuunnella musiikkia ja kamera+laturit, niin saa tallettaa muistoja!

Liivinsuojia tarvitset ainakin! Niitä ei saa sairaalasta.

Osta jo valmiiksi sellaiset pehmeät ensiliivit, joita voit käyttää sairaalassa. Sairaalan verkkoliivit on vähän epämiellyttävät. Nettikaupoista saa mukavampia pehmeitä.

Sitten tarvitset myös omat shampoo, hoitoaine, hiustenkuivain, hiusharja, hammasharja ja tahna, kosteusvoide. Vauvalle tutti ja kotiinlähtövaatteet. Ja omat kotiinlähtövaatteet myös! Synnytyksen käynnistyttyä, saattaa olla että omat tulovaatteet on veressä tms. niin hyvä olla varalla puhtaat vaatteet kotiutumista varten. Kannattaa varata väljät ja mukavat äitiysvaatteet, koska synnytyksen jälkeen ei tosiaankaan ole kiva jos vaatteet yhtään kiristää mistää. Laita kotiin valmiiksi myös turvakaukalo ja opetelkaa sen käyttö ENNEN vauvan kotiin hakemista. Ei ole kiva tuskailla kaukalon kanssa, kun vauva on ulkovaatteissa kuumissaan ja itkee.

Mukaan voisi ottaa myös jotain namia, suklaata, limpparia tms. ja lehtiä/kirja luettavaksi. Voihan olla, että et juuri ehdi/jaksa mitään lukea, mutta on kiva selailla lehtiä jos jää luppoaikaa.

Edellisten lisäksi otan mukaan omat sukat, tossut ja suihkutossut. Ekalla kierroksella sain kotiintuliaisina jalkasienen, toisella kertaa osasin varautua ja nyt kolmannella myöskin, ei enää ikinä sientä mulle :x

[QUOTE="hoitsu";25999249]Ainakin meillä töissä potilaille annettavat huulirasvat on ihan mitättömiä. Ihmeen vetisiä, eikä auta ollenkaan. Tietenkin myös bebanthenia tai vaselinia saa pyytäessä, mutta niillä huulirasvoilla ei mitään tee. On toki sairaalakohtaista mitä on käytössä.[/QUOTE]

Minä sain samaa, mitä kaupasta olin tottunut ostamaan.

Edellisten lisäksi otan mukaan omat sukat, tossut ja suihkutossut. Ekalla kierroksella sain kotiintuliaisina jalkasienen, toisella kertaa osasin varautua ja nyt kolmannella myöskin, ei enää ikinä sientä mulle :x

Mulle tuli myös jalkasieni, joka kiusaa aina silloin tällöin. Olen yrittänyt uusia kaikki sukat ja kengät, mutta jostain se aina pomsahtaa.

Eli minä otan ensi kerralla mukaan omat kengät ja sukat, etten tartuta sitä kehenkään muuhun.

Liivinsuojia tarvitset ainakin! Niitä ei saa sairaalasta.

Osta jo valmiiksi sellaiset pehmeät ensiliivit, joita voit käyttää sairaalassa. Sairaalan verkkoliivit on vähän epämiellyttävät. Nettikaupoista saa mukavampia pehmeitä.

Sitten tarvitset myös omat shampoo, hoitoaine, hiustenkuivain, hiusharja, hammasharja ja tahna, kosteusvoide. Vauvalle tutti ja kotiinlähtövaatteet. Ja omat kotiinlähtövaatteet myös! Synnytyksen käynnistyttyä, saattaa olla että omat tulovaatteet on veressä tms. niin hyvä olla varalla puhtaat vaatteet kotiutumista varten. Kannattaa varata väljät ja mukavat äitiysvaatteet, koska synnytyksen jälkeen ei tosiaankaan ole kiva jos vaatteet yhtään kiristää mistää. Laita kotiin valmiiksi myös turvakaukalo ja opetelkaa sen käyttö ENNEN vauvan kotiin hakemista. Ei ole kiva tuskailla kaukalon kanssa, kun vauva on ulkovaatteissa kuumissaan ja itkee.

Mukaan voisi ottaa myös jotain namia, suklaata, limpparia tms. ja lehtiä/kirja luettavaksi. Voihan olla, että et juuri ehdi/jaksa mitään lukea, mutta on kiva selailla lehtiä jos jää luppoaikaa.

Moikka,

ne sairaalan verkkoalushousut on todella mukavat synnytyksen jälkeen. Ei kiristä eikä purista mistään! Ja mikä parasta, ne voi vaan vaihtaa uusiin eikä tarvii viedä kotiin pestäväksi :) Itse koin myös sairaalan vaatteet ihaniksi, sen kun nakkaat pyykkikoriin ja otat uudet. Itse hikoilin molempien synnytysten jälkeen niin vaihdoin kahteen kertaan vaatteet että oli mukava olo!
Itse otin imetysliivit mukaan, huulirasva kuten joku jo mainitsi ja hiusharja! Oli ihan kamala kun se ekan synnytyksen kohdalla unohtui kotiin ja tukka oli ihan takussa koko päivän ennen kuin mies ehti sen hakea kotoa. Lähinnä vaikutti siis yleisolotilaan :) Itselläni menee sairaalan ilmanvaihdon takia myös nenä aina tukkoon joten nenäsumute... Ja sitten sitä hyvää rasvaa jota suositellaan nännin päälle laitettavaksi (en muista nimeä mutta apteekissa varmasti tietävät!) on hyvä olla mukana. Sitä saa osastoltakin pyytäessä, mutta jotenkin kiva että on se sitten jo valmiina kun lähtee kotiin. Itsellä ainakin helpotti jo osastolla imetyksen aiheuttamiin vaivoihin :)

Yhteistyössä