mitä sanoisitte jos naapuri pyytäisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "häirikkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"häirikkö"

Vieras
Käymään kaupasta helppoa syötävää, koska on sairas. Antaisi toki rahaa siihen. Tai lääkettä, et pääsis vähän tolpilleen ja itse menemään.

Mä oon todella kovassa kuumeessa (yli 39) eikä mitään särkylääkettä tms. Kauppaan pääsee junalla 700m päästä. Tää tuli ihan puun takaa, eikä mulla ole vielä ketään ystäviä kaupungissa jotka hakisi. Annospuuroilla oon pärjännyt eilisestä, mut ne loppu. Pakkasessa on lihaa, kaapissa juureksia, linssejä jne, mut en vaan jaksa tehdä mitään. Olisi edes kananmunia. Voisko tehdä keiton nii et läträä veteen kanaa ilman paistamista? Tuntuu raskaalta edes ajatella.

Ikävä äitiä.. Muutin just yksin toiselle paikkakunnalle.

No lasten kanssa en ehkä viittis lähteä, mutta jos mies ois kotona kattomassa ipanoita voisin käydäkin, mutta toisaalta aikuinen pärjää kyllä annospuurojen kanssa ja tekeepi jotain pataruokaa uunissa, niin ei tarvi olla kokkailemassa.

Huuhtele kana hyvin kylmän valuvan veden alla, eli avaa rasian kansi ja jätä vähäks aikaa hanan alle lavuaariin.

Sit heitä juuresten kanssa kattilaan ja hellalle, tai uuniin hautumaan. Pippuria ja suolaa, ihan hyvä tulee :)

Helsinkiinkö muutit kerta junalla pitäis mennä...?
Helsingin seudullahan on myös niitä kaupan kotiinkuljetuksia. Mut lääkettähän sää Nassukka tarviisit <3

Oon 17. Mutta aikuinen monien silmissä ja kyllä mä puuroilla pärjäänkin. Tulin tänne opiskelemaan oppisopimuksella. Soitin ohjaajalle etten pääse töihin huomennakaan ja kyseli miten voin. Kerroin rehellisesti ja hän lupasi tuoda mulle ruokaa ja lääkettä. Melkein itku pääsi.

Kyllä ihminen pärjää vaikka millä mutta aika yksinäiseltä tämä tuntuu. Äiti olisi lähtenyt myös 300km päästä tulemaan, mut sanoin ettei tarvitse..

Kyllä mä voisin auttaa. Buranaa sais ensiapuun heti ja kaupassakin voisin käydä (jos ei lapsia tarvis mukaan ottaa, eli jos vois odottaa kunnes mies tulee kotiin). Tänään meillä ois kyllä kattilallinen jauhelihakeittoa, siitä sais naapurikin jos tulis pyytämään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
[QUOTE="häirikkö";30461533]Oon 17. Mutta aikuinen monien silmissä ja kyllä mä puuroilla pärjäänkin. Tulin tänne opiskelemaan oppisopimuksella. Soitin ohjaajalle etten pääse töihin huomennakaan ja kyseli miten voin. Kerroin rehellisesti ja hän lupasi tuoda mulle ruokaa ja lääkettä. Melkein itku pääsi.

Kyllä ihminen pärjää vaikka millä mutta aika yksinäiseltä tämä tuntuu. Äiti olisi lähtenyt myös 300km päästä tulemaan, mut sanoin ettei tarvitse..[/QUOTE]

Hyvä juttu et ohjaaja tulee hätiin! :)

Kyllä se yksinasuminen siitä vielä iloksi muuttuu, vaikka homma lähtikin näin ikävästi sairastellen liikkeelle. Tsemppiä! :hug:

[QUOTE="häirikkö";30461626]Kiitos! Virtuaaliempatiakin lämmittää kovasti. <3[/QUOTE]

No sitten!
:hug: täältäkin!:)

Hyvä että sait apua.
Paranemisia.

Mä olisin melkein iloinen, jos naapuri pyytäisi apua kaupassa käyntiin tms. Ei haittaisi ollenkaan. Enemmän mua ärsyttää noi naapurit, kun ne ei osaa edes sanoa "moi".

get_well_soon_by_cartoonallstar25-d2z1flc.jpg

Auttaisin antamalla särkylääkettä. En kehtaisi pyytää naapuria lähtemään kauppaan ja apteekkiin vaan tilaisin pizzan ja pyytäisin naapurilta särkylääkettä.

Mutta siis mitä ihmettä? Lähimpään kauppaan pitää mennä junalla, ja juna-asemallekin on 700 metriä??

Tottakai kävisin kaupassa ja hakeen särkylääkettä naapurille, jos pystyisin lähtä hakemaan.
Mulla on mukavat naapurit. Riippuu varmana naapureista, että mitä joku ajattelee, siis ihan ihmisestä kiinni. Tuskin kukaan mitään pahaa?
700m on ihan pitkä matka itselle, jos olen sairaana pahasti :/ Muista juoda nestettä paljon! Paranet nopeammin ja nestehukasta tulee pääkipua, väsymystä ym.
Jos kuumetta/oksentelua/ripulia, tarvitset nestettä kovasti. Mehua, vichyvettä jne.

Ihana, että noin moni täällä on avulias/ olisi avuksi jos pystyisi <3

Paranemisia sinulle ! :)

Yhteistyössä