Mitä se kenenkään napaa kaivelee, vaikka mä ostaisin lapsilleni 50 lahjaa per naama?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ugh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Ugh!

Vieras
Mua niin ärsyttää paheksuva suhtautuminen siihen, jos jonkun lapsi saa enemmän kuin kaksi pakettia jouluna. Mitä ihmettä ketään liikuttaa pätkääkään se, paljonko jonkun toisen lapset saavat lahjoja, ja etenkään se, MITÄ lahjoja ne lapset saa?

Mitä sitten, jos mä haluan tuhlata jouluna jokaiseen lapseeni sen 500 euroa? Mitä sitten, vaikka mä tuhlaan se summan lapsiini monta kertaa vuodessa? Luuletteko te valittajat, että se summa jonka mä jouluna lapsiini laitan, on jotenkin suoraan verrannollinen siihen, onko joulumme hyvä tai huono? Että mitä enempi lahjoja, sen paskempi joulun täytyy olla?

Mä en oikeasti jaksa tätä asiaa ymmärtää. Oletteko te valittajat jotenkin kateellisia vai mistä tuo kaikki kumpuaa? Miksei voi vaan antaa ihmisten viettää joulua omalla tavallaan ja hyväksyä se, että jokaisen joulu on varmasti ihana ja ikimuistoinen, vaikka sitä ei viettäiskään köyhäillen ja ilman lahjoja?

Kaivelee se maailman napaa, kun hukuttaa lapsensa epä ekologiseen rojuun ja krääsään, joita ei nassikka tarvitse ja jotka sitten päätyy mahdollisesti käyttämättöminä roskikseen ja katepillarin alle kaatikselle lisäten voc-kaasujen tuotantoa ja näin ollen vähentäen lisää otsonikerrosta....

Kaivelee se maailman napaa, kun hukuttaa lapsensa epä ekologiseen rojuun ja krääsään, joita ei nassikka tarvitse ja jotka sitten päätyy mahdollisesti käyttämättöminä roskikseen ja katepillarin alle kaatikselle lisäten voc-kaasujen tuotantoa ja näin ollen vähentäen lisää otsonikerrosta....

Just näin. Voihan sitä omaa napaansa vaan ajatella ja omien lapsiensa. Mutta kyllä se vaan meihin kaikkiin vaikuttaa ja kun lapsesi tuollaiseen tottuvat niin sellaistahan se on sitten kuluttaminen heillä itselläänkin tulevaisuudessa.

Hah.
Meinaatteko te, että kaikki muut paitsi ekat kaksi pakettia päätyy samantien kaatikselle?

Kyllä mun lapsilleni ostamat lahjat on kestävää ja laadukasta, mä en todellakaan osta mitään halpisjuttuja ja niitä sataviiskyt osaisia muovikrääsäpakkauksia, jotka hajoaa jo ensimmäisen leikin yhteydessä.

Ja sitäpaitsi. Kuluttaminen pitää kansantalouden toiminnassa. Tokihan omien varojensa yli ei kannata elää, enkä todellakaan velaksi joulua ole järjestämässäkään. Siinä ei ole mitään järkeä, että ostelee lahjoja velaksi jne.

[QUOTE="vieras";25104208]Taitaa tuo liikenne ja tehtaat saastuttaa kuitenkin enemmän.[/QUOTE]

Ja missäs ne lelut ym. lahjat sitten tehdään ja millä kuljetetaan? Ei ihme jos maailman kunto on se mitä on jos näin alkeellisia ajatuksia on ihmisillä.

[QUOTE="jaa";25104230]Ja missäs ne lelut ym. lahjat sitten tehdään ja millä kuljetetaan? Ei ihme jos maailman kunto on se mitä on jos näin alkeellisia ajatuksia on ihmisillä.[/QUOTE]

Järjen ääntä täällä tänään, kerrankin!

[QUOTE="jaa";25104230]Ja missäs ne lelut ym. lahjat sitten tehdään ja millä kuljetetaan? Ei ihme jos maailman kunto on se mitä on jos näin alkeellisia ajatuksia on ihmisillä.[/QUOTE]

Loistava kommentti. Just olin tulossa kehottamaan aiempaa kirjoittajaa ottamaan pään hanuristaan, jotta näkisi asiat kokonaisuudessaan:D

Aloittajan on kyllä täysin turha yrittää kateuskorttia kaivella. Kateeksi ei ainakaan käy tilanne joulun jälkeen, kun kaikki lahjakasat pitää mahduttaa jonnekin järkeville säilytyspaikoille muiden lelujen joukkoon. Toisekseen, 95 % tavaraan hukutetuista lapsista ovat veemäisiä vertailijoita ja rehentelijöitä. Suhteellisuudentajunsa menettäneitä materialisteja jo pienestä pitäen.

Minusta omituista on se, kuinka saarnataan lelujen menevän roskiin ja siksi niitä ei pid ostaa kuin ehkä yksi tai kaksi. Meillä ei kyllä juuri yksikään lelu ole roskiin mennyt vaan niitä on viety sitä mukaa esim. päiväkoteihin ja sairaalaan, kun niillä ei enää kukaan leiki. Ja aivan taatusti tulen ostamaan jatkossakin varojeni mukaan lapsilleni lahjoja ja leluja, jotka sitten aikanaan siirretään parempaan käyttöön. Onneksi kuitenkaan kenenkään toisten ostamat tai ostamatta jääneet lahjat eivät meidän joulua rasita suuntaan eikä toiseen... notta hyvät joulunodotukset itse kullekin :)

Meinaat, että pelkästään/valtaosin lelutehtaita ja lelukuljetuksia maailmassa tehdään? Joo, onneksi sun ajatukses ei oo ollenkaan alkeellinen!

95 % tavaraan hukutetuista lapsista ovat veemäisiä vertailijoita ja rehentelijöitä. Suhteellisuudentajunsa menettäneitä materialisteja jo pienestä pitäen.

Niin just. Elekää ostako paljon leluja meidän nicopetteri-irmelin kavereille, ettei kaksi puupalikkaa joululahjaksi saava nicopetteri-irmelimme pahoita mieltään!

Eihän nicopetteri-irma sitten leivän syrjään kiinni päästyään vain alkaisi itse ostella kaikkea kivaa, kun vihdoin voi ja jäi lapsena raukka aina ilman?

Mua niin ärsyttää paheksuva suhtautuminen siihen, jos jonkun lapsi saa enemmän kuin kaksi pakettia jouluna. Mitä ihmettä ketään liikuttaa pätkääkään se, paljonko jonkun toisen lapset saavat lahjoja, ja etenkään se, MITÄ lahjoja ne lapset saa?

Mitä sitten, jos mä haluan tuhlata jouluna jokaiseen lapseeni sen 500 euroa? Mitä sitten, vaikka mä tuhlaan se summan lapsiini monta kertaa vuodessa? Luuletteko te valittajat, että se summa jonka mä jouluna lapsiini laitan, on jotenkin suoraan verrannollinen siihen, onko joulumme hyvä tai huono? Että mitä enempi lahjoja, sen paskempi joulun täytyy olla?

Mä en oikeasti jaksa tätä asiaa ymmärtää. Oletteko te valittajat jotenkin kateellisia vai mistä tuo kaikki kumpuaa? Miksei voi vaan antaa ihmisten viettää joulua omalla tavallaan ja hyväksyä se, että jokaisen joulu on varmasti ihana ja ikimuistoinen, vaikka sitä ei viettäiskään köyhäillen ja ilman lahjoja?

siihen turtuu! Se on ihmismieli mutta jos sinulla on rahnaa niin osta vaikka 1000 lahjaa ei kyllä ainakaan minun pe..stä kaivele. Sinä ostat kun on rahaa ja haluat näyttää sen muulla tavoin miten tykkäät henkilöistä.

Hah.
Meinaatteko te, että kaikki muut paitsi ekat kaksi pakettia päätyy samantien kaatikselle?

Kyllä mun lapsilleni ostamat lahjat on kestävää ja laadukasta, mä en todellakaan osta mitään halpisjuttuja ja niitä sataviiskyt osaisia muovikrääsäpakkauksia, jotka hajoaa jo ensimmäisen leikin yhteydessä.

Ja sitäpaitsi. Kuluttaminen pitää kansantalouden toiminnassa. Tokihan omien varojensa yli ei kannata elää, enkä todellakaan velaksi joulua ole järjestämässäkään. Siinä ei ole mitään järkeä, että ostelee lahjoja velaksi jne.

Osta toki, mitä haluat, mutta aina sitä toivoo, että ihmiset ajattelisivat omaa kulutuskäyttäytymistään ja ostaisivat järkevästi. Monella lapsella on sitä lelua ja tavaraa jo kotona nurkat täynnä ja jouluna tulee lisää. Kuitenkin loppupelissä lapsi leikkii niillä muutamilla rakkaiksi ja mukaviksi tulleilla leluilla.
Joulussa on kuitenkin lapsillekin tärkeintä se tunnelma ja ihmisten yhdessä olo.

Tosi asia kuitenkin on, että jätettä ja roskaa syntyy päivittäin hirmuiset määrät. Ja kierrätys on kuitekin melkoisen alkumetreillä vielä... ja uutisia maailmalta katsoessa tekee pahaa nähdä, millaisia luonnonmullistuksia maailmalla on...ja ihminen vaan jatkaa roskaamista ja saastuttamista.

[QUOTE="vieras";25104426]Niin just. Elekää ostako paljon leluja meidän nicopetteri-irmelin kavereille, ettei kaksi puupalikkaa joululahjaksi saava nicopetteri-irmelimme pahoita mieltään!

Eihän nicopetteri-irma sitten leivän syrjään kiinni päästyään vain alkaisi itse ostella kaikkea kivaa, kun vihdoin voi ja jäi lapsena raukka aina ilman?[/QUOTE]

Niin, joko ostetaan lelukauppa tyhjäksi tai sitten kääritään käpy sanomalehteen, välimuotojahan EI ole...

Toisaalta, turhaan valitan rehentelijälapsista, koska sellaiset ovat vain satunnaisia kiertolaisvieraita. Kukaan kun ei kauaa jaksa hengailla sellaisen lapsen kanssa, joka pihaan tullessaan arvostelee kyläpaikan auton (aika iso toi teidän auto, mut isäki sanoi, et japsit on persoonattomille), valittaa jos vanukas on nikkeä eikä jackya, haukkuu telkkarin liian pieneksi, lelut ihan vanhoiksi (hei tällä mä leikin jo viimeksi, eiks oo mitään uutta muka?) ja vaatteetkin väärän merkkisiksi (ai teil on vaan adidaksen kenkii, mun veljel on 8 parii naikkei kun ne on parhaita).

Niin, joko ostetaan lelukauppa tyhjäksi tai sitten kääritään käpy sanomalehteen, välimuotojahan EI ole...

Toisaalta, turhaan valitan rehentelijälapsista, koska sellaiset ovat vain satunnaisia kiertolaisvieraita. Kukaan kun ei kauaa jaksa hengailla sellaisen lapsen kanssa, joka pihaan tullessaan arvostelee kyläpaikan auton (aika iso toi teidän auto, mut isäki sanoi, et japsit on persoonattomille), valittaa jos vanukas on nikkeä eikä jackya, haukkuu telkkarin liian pieneksi, lelut ihan vanhoiksi (hei tällä mä leikin jo viimeksi, eiks oo mitään uutta muka?) ja vaatteetkin väärän merkkisiksi (ai teil on vaan adidaksen kenkii, mun veljel on 8 parii naikkei kun ne on parhaita).

Eli se rehentelijän kaveri ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä itsellä on? Ei ole iloinen siitä että ei itse osallistu kulutusjuhlaan ja saastuttamiseen?

[QUOTE="vieras";25104535]Eli se rehentelijän kaveri ei osaa olla tyytyväinen siihen mitä itsellä on? Ei ole iloinen siitä että ei itse osallistu kulutusjuhlaan ja saastuttamiseen?[/QUOTE]

Kyllä tuo mua äitinä motivoi, mutta lapset on vähän suoraviivaisempia. Jos joku huonokäytöksinen rehentelijä lyttää suunnilleen perheen koko elintavan, niin kyllä siinä muutama päivä kuluu jutellessa oman lapsen kanssa, että ollaanko me sittenkin oikeasti jotenkin viallisia köyhiä loosereita vai ei:). Lisäksi äidin verenpaine ei kestä marmattajalapsia, joten siksikin sellaiset voivat mennä valittamaan toisiin koteihin.

Ei se mun perää heilauta, ahdasmielisenä vaan niputan sen perheen (tuntematta ollenkaan) lapset juurikin niihin koulukiusaajiin, jotka jaottelevat ystäväpiirinsä sen mukaan kuka saa eniten/kenellä on kallein lahja, ja ne joilla ei ostella lahjoja yli äyräiden niin dissataan joukosta :) Oonpas suppea ihminen tiedetään, ja siis eihän se lapsen vika ole...

Yhteistyössä