Mitä seksin loppumisen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fömrgw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fömrgw

Vieras
Joissakin parisuhteissa seksi tuntuu loppuvan melko varhaisessa vaiheessa.Ja lopettamispäätöksen tekijä seksin suhteen on usein miten nainen.

Riippumatta siitä, että mitkä ovat (naisen) seksin lopettamispäätöksen syyt,niin jäljellä on kuitenkin mies,jolla seksihalut ovat edelleen olemassa (oletus).

Mitä ovat miehen mahdollisuudet tämän jälkeen? Pitääkö hammasta purren ryhtyä selibaattiin ,puolison mallia seuraten? Vai ratkaiseeko masturbointi ongelman? Entä jos,joku naispuolinen sattuisi tarjoamaan lohdutusta,niin saisiko mies kärsiä seuraukset,ollessaan "uskoton" puolisoaan kohtaan,joka ei seksiin kuitenkaan itse suostu?

Moniko on selvinnyt masturboinnin voimalla,seksittömässä parisuhteessaan eteenpäin? Vai onko seura tehnyt kaltaisekseen,ja selibaatti on parisuhteen tapa?

No, kyllä siitä selviää mastusboimallakin. Ja siihen tottuu. Pettämään en lähtisi. Muu läheisyys kumppanin kanssa on itse seksiä tärkeämpää. Enkä usko että kumppanini ilkeyttään on haluton.

Tästä on keskusteltu ennenkin ja olen edelleenkin mieltä, että ketään ei voi pakottaa seksiin, mutta ei myöskään olemaan ilman seksiä. Miten tämä asia hoidetaan onkin sitten juttu, joka pariskunnan pitäisi pystyä ratkaisemaan.

Miten seksitön parisuhde poikkeaa platonisesta ystävyyssuhteesta? Eikös se ole vähän kuin kämppiksinä eleltäisiin? Ai niin mutta kämppis ei käy lompakollani eikä narise naiskenteluistani. Luulen, ettei seksitön suhde kohdallani toimisi.

Olen nainen ja tilanne on kohdallani päinvastoin. Mies haluton ja minä en. Ei ole varmaan hyvä olo kummallakaan. Enkä jaksa tälläistä suhdetta enää pitkään, koska mies ei hae apua itselleen.

...käsitin tämän otsikon ensiksi niin, että mitä teette seksin jälkeen, käännättekö kylkeä/jutteletteko/menettekö savukkeelle tms. ;)

Vaikea sanoa, mitä tekisin tuollaisessa tilanteessa, jos mieheni yhtä äkkiä päättäisi, että hän ryhtyy selibaattiin, en usko, että seksitön suhde voi pidemmän päälle toimia, ellei sitten molemmat syystä tai toisesta halua olla ilman seksiä.

Jos mieheni ei jostakin syystä haluaisi/pystyisi yhdyntään, toivoisin hänen kuitenkin edes silloin tällöin tyydyttävän minut muilla tavoin, sillä mielestäni masturbointi ei ole niin antoisaa ja tyydyttävää kuin seksi oman miehen kanssa.

Rakkauskouluttaja Kaarina Määttänen on sanonut, että jos parisuhteessa ei ole seksiä puoleen vuoteen, seksiä kaipaavalla osapuolella on oikeus tehdä oma ratkaisunsa. Seksi kuuluu parisuhteeseen olennaisena osana.

Yhteistyössä