K
"kolmen äiti"
Vieras
Kaveri kertoi, että kaupungilla kävellessään näki kirpparin edessä rattaat missä istui vauva, joka ei ollut rattaan valjaissa kiinni. Vauva kurkotteli ulos rattaista ja roikkui puoliksi jo niistä ulkona. Vauva oli siinä siis yksin ja äiti (tai kenen kanssa sitten ollutkin liikenteessä) sisällä kirpparilla käymässä. Kaveri sanoi, että hänestä se näytti pelottavalta, kun vauva saattaa tipahtaa rattaista maahan, mutta ei uskaltanut puuttua asiaan mitenkään vaan jatkoi matkaansa. Mietti siinä sitten vielä ääneen, että mitenkähän sille vauvalle mahtoi käydä ja "toivottavasti ei tippunut". No toivottavasti tosiaan!!! Mitä te muut olisitte tehneet vastaavassa tilanteessa itse? Olisitko kävellyt ohi? Olisitko edes kahta kertaa miettinyt miten vauvalle voi käydä? Vai olisitko mennyt nostamaan vauvan istumaan suorassa? Olisitko mennyt kirpparille/kauppaan sisälle huikkaamaan, että kenenkäs vauva on täällä ulkona itsestään, kun meinaa rattaista tippua?
Minä en ainakaan olisi voinut vain kulkea ohi! Minä olisin ainakin käynyt nostamassa vauvan istumaan rattaissa suorassa, ettei olisi heti siitä tipahtanut maahan, jos kerta jo vaaralliselta näytti. Ja olisin myös käynyt huhuilemassa kirpparilla sisällä, että onkohan vauvan vanhempi tai hoitaja lähettyvillä, kun meinaa pikkuinen lähteä rattaista itsekseen.
Niin sitä vaan ihmiset jättää vauvojaan kaupan eteen yms. pihalle itsekseen ja kaikenmaailman ihmiset siitä kulkee ohi. Harvempi jättäisi käsilaukkuaan tai reppuaan pihalle kaupan oven viereen, mutta kallisarvoinen lapsi sinne monesti jätetään...
Minä en ainakaan olisi voinut vain kulkea ohi! Minä olisin ainakin käynyt nostamassa vauvan istumaan rattaissa suorassa, ettei olisi heti siitä tipahtanut maahan, jos kerta jo vaaralliselta näytti. Ja olisin myös käynyt huhuilemassa kirpparilla sisällä, että onkohan vauvan vanhempi tai hoitaja lähettyvillä, kun meinaa pikkuinen lähteä rattaista itsekseen.
Niin sitä vaan ihmiset jättää vauvojaan kaupan eteen yms. pihalle itsekseen ja kaikenmaailman ihmiset siitä kulkee ohi. Harvempi jättäisi käsilaukkuaan tai reppuaan pihalle kaupan oven viereen, mutta kallisarvoinen lapsi sinne monesti jätetään...