Mitä sinä ostat kummilapsillesi ja montako lahjaa per kummilapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kummitus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kummitus"

Vieras
Minulla on vasta 1 kummilapsi ja nyt alustavasti olen miettinyt hankkivani hänelle jonkin mukavan legosetin (esim; Hello Kitty).

Mutta mitä muuta esim; tarpeellista ja/tai kivaa voisi antaa tuon legosetin lisäksi?

Lapsella on ikää melkein 3v (jouluna 2v9kk)

( Kun kummilapsi taatusti saa lahjoja myös monelta muultakin, niin onko edes järkevää ostaa mitään muuta kuin tuon legosetin?)

Minulla 4 kummilasta ja 3 omaa, sekä liuta sisarusten lapsia ym joita muistan.
Eli tästä syystä kaikki saavat noin 20€ lahjukset.
Olemme pitäneet summaa sopivana ja omien lasten kummit ostavat vastaavasti suunnilleen samalla summalla meidän lapsille...

Paras on miettiä tilanne siltä kantilta kuin mitä haluaisit omalle lapsellesi.

Mielestäni yksi lahja riittää per lapsi. Kaiken lisäksi lapsi on vajaa 3v, voi olla ettei jaksa availla useita paketteja. Lisäksi jos vanhemmat ostaa, tädit, sedät, enot, isovanhemmat, toinen kummi, ystäväpiiri jne. Paketteja voi tulla useita kymmeniä!

Eli riittää yksi lego paketti! Lapsella tuskimpa on pulaa leluista!

Me teimme pari ekaa vuotta niin ettemme ostaneet lapsillemme lahjoja, sillä niitä tuli sukulaisilta ja tuttavilta tarpeeksi. Tää vuos on ny poikkeus.

Meillä 9 kummilasta. Jouluna saavat joulukortit ja jonkin pikkujutun (monesti joulukoriste tms) mikä mahtuu kortin kans kirjekuoreen.
Synttäreillä muistan paremmin.

niin ja tuohon vastaukseen piti lisätä tuo että isoille yleensä lahjakortti johonkin kivaan liikkeeseen, tai elokuvalippuja ym... pienempien toiveet vanhemmat yleensä kertovat ja sen hommaan, näin ei tarvitse itse miettiä ja tulee tarpeellista ostettua :)

Isolle kummitytölleni tilaan Aku Ankkaa, sitä lukee velikin sitten mielellään. Synttäri- ja joululahojoiksi laitan yleensä jonkin kirjan lisäksi, niin tänäkin jouluna (vaikka alunperin tilasin Aku Ankan joululahjaksi).

Myös esikouluikäiselle kummipojalleni tilaan tuota ankkaa. Hän saa lisäksi usein jonkin LEGO-sarjan. Tänä vuonna en ole vielä keksinyt, mikä se olisi...

Todellakin riittää yksi paketti! Minulla kaksi kummilasta, ostan heille noin 30euron lahjan; just legoja, pelin, kirjan, pyyhkeen, petivaatteet tai vaatteita olen ostanut. Toisen vanhemmat ovat nimenomaan toivoneet ettei leluja tulisi lahjaksi.

Meillä on yhteensä 6 kummilasta joten hirveän mahtaviin lahjoihin en pysty. Pyrin yhdelle tai kahdelle lapselle ostamaan joko kalliimman joulu tai synttärilahjan... Tänä vuonna paketteihin on kääritty pussilakana setti, hello kitty kauppa, riipus, plaston traktori+peräkärry, pusero ja sukat sekä henkkamaukan lahjakortti :) Lisäksi lahjoja on hankittava 2 omalle lapselle, siskon pojalle, sekä 3 veljelle ja yhdellä on myös vielä tyttöystävä =) Vaikka hankkimisen aloitinkin ajoissa tuntuu, että vielä suurinosa on kaupassa :)

Vanhimmat kummilapset (16-, 14- ja 13-vuotiaat) saavat lahjakortteja, kaksi vanhinta myös kirjat ja luultavasti muumipussilakanat. 8-vuotias saa topmodel-piirustusjuttuja ja puolivuotias luultavasti vaatetta.
Miehen vanhimmat kummilapset ovat jo 26 ja 20 v, eivätkä saa häneltä joululahjaa.

Yhteistyössä