Mitä sinä teet siinä tapauksessa, jos isompi lapsesi tahallaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
herättelee vauvan hereille?

Nyt tuo isompi on sanonut, että hän kouluttaa vauvaa ja komentaa / huutaa hänet aina hereille, jos vauva yrittää nukahtaa tai jos vauva nukkuu.

Olen monet monituiset kerrat nyt samaa hokenut, että pienet vauvat pääasiassa nukkuvat eikä niitä saa herättää. Uni on pienelle vauvalle tosi tärkeä juttu.

Isompi on 8v erityislapsi eikä tietysti mikään ihme, että hän saattaa tuollaista kiusaa alkaa yllä pitämään, kun vauva on täällä kanssamme. Mutta silloin tuosta käytöksestä ei hyvää isommalle seuraa. Minä olen kyllä silloin hurjan vihaisella tuulella. Kyllä tässä on tietyt "emon" vaistot heränneet ja kova halu puolustaa pientä avutonta nyyttiä.

Tiina, mutta ei se alku ole välttämättä tuollaista. Aina siinä kestää aikansa, että arki alkaa rullaamaan mukavasti eteenpäin. Ekana on vauvan tarpeet, sitten isomman, tämän jälkeen on kotityöt ja neljäntenä paikata mahd. ekan aiheuttamat kepposet.

Minkätasoinen erityislapsi? Eli miten pitkälle ymmärtää syy-seuraussuhteita?
Kyllä mä lähtisin hyvänkautta ensin kokeilemaan ja toistoja toistoja! Vaikka itsestä tuntuu että sadatta kertaa selittää samaa asiaa (esim.miksi vauva nukkuu niin paljon)
Lapsella varmasti mustasukkaisuutta ja se myös luultavasti vain lisääntyy jos sinun emon vaistot nousee vain vauvaa kohtaan!
Mä lähtisin sitä kautta et miettisitte mitä kivaa ehditte yhdessä tekemään sillä ajalla kun vauva nukkuu, esim.pelailemaan tms. Samalla sun on helpompi huolehtia ettei isompi pääse herättämään vauvaa!

Yhteistyössä