Mitä sinä tekisit minun asemassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä olen työssä, jota inhoan. Olen ollut siellä jo monta monta vuotta ja välillä menee paremmin ja välillä tosi huonosti (= univaikeuksia, alakuloisuutta, pillahdan itkuun kesken työpäivän, ahdistusta). En saa työstä yhtään mitään tyydytystä, se ei rasita henkisesti eikä fyysisesti, ei mitään haasteita ja kaikki työpaikallani ovat minua paremmassa asemassa ja se näkyy kaikkien käytöksessä.

Olen hakenut muita töitä, mutta en pääse edes haastatteluun. Nykyisessä työssäni en saa mitään työkokemusta, mistä olisi hyötyä uusia töitä hakiessa. Monimuoto-opiskeluun hain, mutta enpä päässyt sinnekään.

Tunnen, että en ole saanut elämässäni mitään aikaiseksi, eikä minusta ole yhtään mihinkään. Voin lähes tuntea tyhmeneväni, kun mitään älyllistä haastetta ei ole.

Mitä ihmettä minä voin tehdä?

Itse olen unelmatöissä, voisin jopa lomat olla töissä. Aamulla on kiva mennä ja työkaverit antaa voimaa. Miksi tyydyt tollaseen? Sä voit nyt vaikuttaa itse asioihis. Mikä ala kyseessä; onkohan jotain opiskeluväyliä kohti itse opiskelupaikkaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen unelmatöissä, voisin jopa lomat olla töissä. Aamulla on kiva mennä ja työkaverit antaa voimaa. Miksi tyydyt tollaseen? Sä voit nyt vaikuttaa itse asioihis. Mikä ala kyseessä; onkohan jotain opiskeluväyliä kohti itse opiskelupaikkaa

Kun tuntuu siltä, että on pakko! Kuten sanoin, muita töitä olen hakenut tuloksetta. Opiskelemaan hain, en päässyt. Päätoimiseen opiskeluun ei ole varaa, kun on perhe ja asuntolaina.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kun tuntuu siltä, että on pakko! Kuten sanoin, muita töitä olen hakenut tuloksetta. Opiskelemaan hain, en päässyt. Päätoimiseen opiskeluun ei ole varaa, kun on perhe ja asuntolaina.

No haet niin kauan että onnistut. Tai sitten vaan oot surkee. Mä en myöskään usko että perhe tai asuntolaina olis este, ne on tekosyitä. Vähentäkää menoja.
Jos oikeen paneudut miettimään, niin varmasti löydät yhtälöön ratkaisun.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Minne hait opiskelemaan? Mistä jäi kiinni, että et päässyt?

Ammattikorkeeseen hain, enkä tiedä mistä jäi kiinni. Ei vain pisteet riittäneet :(

Yksi vai useampi? Itse pääsin AMK:uun ekalla hakukerralla vaihdettuani haettavaa alaa. Eikö niistä kokeista saa enää mitään palautetta? Voisi sitten prepata sitä kohtaa, mikä menee huonommin. Hae vaan reippaasti uudestaan tai mieti toinen väylä miten pääset tavoitteeseesi. Suomalaiset yliopistot eivät minua huoli, koska en menesty pääsykokeissa, mutta ulkomaiset, paljon korkeammalle rankatut yliopistot kelpuuttavat minut kyllä.

Tsemii

Minne hait opiskelemaan? Mistä jäi kiinni, että et päässyt?

Ammattikorkeeseen hain, enkä tiedä mistä jäi kiinni. Ei vain pisteet riittäneet :(

Yksi vai useampi? Itse pääsin AMK:uun ekalla hakukerralla vaihdettuani haettavaa alaa. Eikö niistä kokeista saa enää mitään palautetta? Voisi sitten prepata sitä kohtaa, mikä menee huonommin. Hae vaan reippaasti uudestaan tai mieti toinen väylä miten pääset tavoitteeseesi. Suomalaiset yliopistot eivät minua huoli, koska en menesty pääsykokeissa, mutta ulkomaiset, paljon korkeammalle rankatut yliopistot kelpuuttavat minut kyllä.

Tsemii

Kahdelle linjalle hain. Toisesta ei tullut mitään palautetta, vain tieto, että en päässyt ja olen sijalla 60 ja jotain. Toisesta haastattelu ja kirjallinen tehtävän meni hyvin, jäi kiinni ammattillista osaamista mittaavasta testistä.

kysäseppä työkkäristä tai kato työkkärin sivustolta oisko niillä tarjota jotai koulutusta.

Ootko katsonu aikuiskoulutuslinjoja tai kiinnostaisiko sinua lukea avoimessayliopistossa.

Mikä ala sinua kiinostais? kannattaa soitella koulujaki läpi nyt kun koulutalkaa ja kysellä onko paikkoja vapautunu

Yhteistyössä