Mitä sinä tekisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jhk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jhk

Vieras
Olen nuori äiti. Palasin työelämään nuorimman ollessa 1v6kk, ,painostuksesta. Eräs yritys halusi palkata minut välttämättä, vaikken ollut hakenut sinne töihin.

Nyt päälle vuosi jälkeenpäin olen alkanut katua töissä vietettyä aikaa. Lapsia emme halua enempää ja kaduttaa kun he ovat enää hetken pieniä.

Haluaisin olla lasten kanssa enemmän. Nyt teen 2-vuorotyötä ja vuorot vaihtelee paljon! Saattaa olla aamu-ilta-aamu-ilta-aamu ja viikonloput päälle. En oikein jaksa tällaista.

Mistä löytyisi parempi työ, kun mollissa niitä ei ole tarjolla.

Joo, soittivat joka päivä ja anoivat että tulen. Nuoresta iästäni huolimatta olen ollut haluttu tyäntekijä. Puskaradiolla nämä työt jaetaan suurimmaksi osaksi. En ole koskaan hakenut töitä, vaan aina on pyydetty. Hoidin opiskeluaikana harjoittelut nii että jäin pomojen mieleen.

Haluttuna työntekijänä ehkä löydät sen seuraavankin paikan suhteilla...? Vai onko ongelma nyt ala, jossa voi tehdä pelkästään vuorotyötä eli olet kouluttautunut "huonolle" alalle?

Sinänsä arki pienten kanssa on aina rankkaa, myös meille päivätyötä tekeville. Itse ajattelen niin, että elämä helpottuu vuosien myötä. Nyt teen työmatkoineen yli 10h päivää ja menin myös töihin kuopuksen ollessa 1v 5kk. Enemmänkin katson eteenpäin, että voisin niinä vuosina kun lapset aloittavat koulun, tehdä mahdollisesti lyhennettyä työviikkoa tms. En haikaile kokonaan kotiin.

Itse kouluttauduin uuteen ammattiin ennen perheen perustamista, kun tein aikani vuorotöitä ja huomasin, ettei se ole perheellisen ihmisen elämänlaatua kohottava asia. Että kouluun vaan, jos mielit muuttaa elämääsi!

Alan vaihtoa ja jotain suht säännöllistä haluan. Eikä tuo työ sovi kun lapset menee kouluun. Vapaa-aika menee työvuorosta palautumiseen. Työt tulee tavallaan kotiinkin.

aktiivinen työnhaku on paljon muutakin kuin mollin seuraamista, hyödynnä kaikki suhteet ja verkostot, kysele kollegoilta, laita avoimia hakemuksia, soita firmoihin, kysele hakemusten perään, lue lehtien työpaikkailmoituksia. Ei mollissa ole kuin murto-osa avoimista työpaikoista.

älä jää laakereille lepäämään, voi kestää mutta ennen pitkää tärppää, tsemppiä

Yhteistyössä