Mitä sinun pitäisi tehdä tänään? Motivaatioketju meille saamattomille :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "laiska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"laiska"

Vieras
Tänään pitäisi

-imuroida + pestä lattiat
-järjestellä lastenhuone
-siivota lemmikkien häkki
-viikata pyykit vaatehuoneeseen
-leipoa kakku
-käydä kaupassa
-yleistä järjestelyä
-uusia lainat kirjastoon
-ulkoiluttaa koira
-jos aikaa on niin tehdä koulutöitä + nukkua päikkärit!

Unohdinkohan jotain..Ahdistun vaan näiden tekemättömien hommien äärellä enkä saa mitään aikaiseksi..Muita samanlaisia? Tulkaahan sit ruksaamaan mitä ootte oikeasti saaneet tehtyä. ;) Niin minäkin. :D

No onneks illalla laitoin kämpän niin tip top kuntoon, et ihan vielä ei tarvi mitään tehdä. :D Katsoo, mitä tuo lapsonen keksii ja sit sen mukaan tekee ja siivoo...

Mut täl hetkel tiedossa olevat asiat, jotka pitää tehä:

-käydä äänestämässä
-siivota kissan potta
-vois vaihtaa lakanat ja pestä ne, ei oo kyl mikään pakko homma viel :D
-tehä yks ruoka (eiliseltä on ruokaa jäljellä)
-imuroida
-tiskata täytyy sit jossain vaiheessa

Osa hommista tehty jo; lenkki, laboratoriokäynti, aamiaissämpylät ja lasten saattaminen matkoihinsa (teinipoika töihinsä, miniäkokelas ja teinitytär kouluilleen, eskarilainen eskariin ja kupus yhdessä siskonpoikansa kanssa kielikerhoon) sekä jonkin verran kotitöitä.

Tehtävänä vielä lounas (päivällisen tekevät kuulemma poika ja miniäkokelas), vähän koulutöitä ja eilen aloitettu työjuttu loppuun.
Lapsenlapset 1 ja 2 v ovat minulla päivän hoidossa joten heistäkin on vähän ajankulua, mutta kaikenkaikkiaan odotan pitkää, pitkästyttävää päivää.

Lisäsin äänestyksen omalle listalleni. Tiskikone pyörii ja just kokoan roskia, lehtiä ja pahveja ovelle, pyykkien viikkaus myös kesken...Illalla tulossa vieraita joten pakko saada jotain aikaan!

Tänään pitäisi

-imuroida + pestä lattiat
-järjestellä lastenhuone
-siivota lemmikkien häkki
-viikata pyykit vaatehuoneeseen
-leipoa kakku
-käydä kaupassa
-yleistä järjestelyä
-uusia lainat kirjastoon
-ulkoiluttaa koira
-jos aikaa on niin tehdä koulutöitä + nukkua päikkärit!
- käydä äänestämässä

- leipoa sämpylöitä
- siivota (järjestely ja imurointi)
- käydä läpi kaappeja, turhien kamojen karsiminen
- käydä kävelylenkillä
- tehdä eläimille ruokaa
- tehdä meille ihmisillekin ruokaa :D

Eikä kait muuta, mutta tänään on kyllä niin kertakaikkisen aikaansaamaton olo. Kertonee jotain että tähän mennessä olen lähettänyt esikoisen kouluun, antanut aamiaista kuopukselle ja juonut itse kahvia. Yövaatteet on vielä päällä...

siivous, pyykkäys, tiskit, ruuan laitto ym.. ei huvita YHTÄÄN alkaa siivoon, on niin vastenmielistä puuhaa ettei mitään rajaa. Varsinkin kun mulla on add ja olen ilman lääkitystä (ei ole varaa syödä)

- Pyykit kaappiin
- Tenttiinlukua (enkunkielistä materiaalia)
- Kurssikirjan lukua (pitäis ensinnäkin aloittaa ja sit vielä lukupäiväkirjaakin kirjoittaa)
- Ulkoilu
Mutta nyt ihan ensimmäiseksi jotakin RUOKAA, aivan hirmuinen nälkä =D

... niin ja illemmalla pitäis laittaa lisää ruokaa ja käyttää muksut saunassa.

* lumityöt odottaa
* pyykkin viikkusta
* aikanaan pyykit kuivumaan, kone sentää jo pyörii
* astiapesukoneen tyhjennys sit aikanaan
* ruoka
* kirjasto
* tytön saattaminen harrastukseensa

Oliskohan muuta??

-Lumityöt
-Reissu keskustaan
-Kaappien järjestelyn aloitus
-Vierashuoneen tyhjennys remontin tieltä
-Illalla ostosten hakua

Ja ne normaalit sapuskan laitot sun muut. Näiden kahden tornadon kanssa jää takuulla osa hommista huomiselle...!

Mulla on varmaan pyykit kaappiin ja uutta pyykkiä koneeseen ja narulle..
Laittaa isäntä imuroimaan sillä aikaa kun itse teen ruokaa:D
Lumitöitä mikäli ei ala supistelee..

Pitäis imuroida, pyyhkiä pölyt, touhuta lasten kanssa, äänestää, keittää tagliatelleä ja lämmittää kastike. Sekä pestä vähän pyykkiä...

Sen sijaan että mä tekisin mitään nuokun puol nukahtaneena sohvalla ja sälyytän lapsen hoidon miehelle joka on vapaalla tänään :D

Siivota! täällä ei lattioita näy kun niin kaaos. Laittaa tiski, pyykätä. Leipoa, kaapissa vanhaksi menevää piimää ja kermaviiliä niin ois pakko ne käyttää. Tehä ruoat. Illlalla viedä lapsi kerhoon ja ite mennä töihn (18-24) .
Oikeasti tekis mieli mennä vaan nukkumaan.
Nii joo saunakin pitäs lämmittää tälle iltaa. Ja jääkaapista kaivaa kaikki vanhaksi menny koiralle. Joulukoristeet ärsyttää (osa jo kerätty) .
Ei täällä tekeminen lopu. Takkaan pitäs hakea puut kun alkaa olla aika viileää jo.

-pyykkejä viikata pari koneellista kaappiin
-pestä muutama koneellinen myös
-perus järkkäystä ja imurointia on aina
-kerhokuskaus
-kaupassa ja postissa käynti
-lyhentää toisen pojan juhlahousut ja toiselta siirtää nappia vähän
-ommella isoimmalle tytölle juhlamekko
-uusia kirjastonkirjat tai parempi olis kyllä jo palauttaa
-hakea maitoa yheltä tilalta

oliskohan tuossa jo kaikki..

Pitäisi käydä äänestämässä ja kaupungilla asioilla sekä ruokakaupassa. Ruoka pitäis laittaa ja etsiä kaapeista muutossa kadonneita muistikkuja (niin turhauttavaa, kun ei muista yhtään mihin ne ois voinu tulla laitettua..). Pitäs etsiä myös varastosta sopivaa kangasta, jolla vois korjata leikki-ikäisen puhkimenneet haalarin polvet.

Sit pitäs tehdä kesken eräistä käsityötä sekä suunnitella lahjaa sukulaisen 60 .v. synttäreille. Siinä nyt jotain hommia, en varmaan kaikkia luetellut, ja saatan tehdä paljon muutakin mitä tuossa lukee...

Mä unohdin listastani pyykkihuollon ja kun kurkkasin ulos, niin hokasin että onhan mulla vielä lumityötkin :D.

Kävin pyörimässä keittiössä ja kodinhoitohuoneessa. Pyykit on nyt pyörimässä, tiskari ladattu ja käynnissä, 1,5 litran sämpylätaikina nousemassa päivällinen ja elukoiden sapuska leivinuunissa ja lounas valmiina.

Onneks tuli tämä ketju, pääsi vauhtiin :)

Tänään ajattelin tyhjentää astianpesukoneen ja täyttää uudelleen.
Kokata ruuat miehelle töihin ja meille kotiin.
Rapsutella jalkojani, kiitos atooppisen ihottuman.
Leikkiä lapsen kanssa
Miettiä, mikä haluan olla isona enkä varmaan tule mihinkään tulokseen, taaskaan
Siivoilla hieman
Katsella lisää tavaraa lahjoitukseen ja jos jaksan ja viitsin, valokuvailla myyntiin meneviä tuotteita.

-viikata puhtaat pyykit kappiin (ehkä ärsyttävintä mitä tiedän)
-imuroida keittiö
-tehdä ruokaa
-pakata lasten treenitkamat
-tehdä esseetä
-harrastuskuskausta
-viedä pyykit alakerran kuivaushuoneeseen
-käydä pankissa
kaiken tämän sijaan hengaan täällä, kun meidän ohjus on kerrankin hetken rauhassa

-postissa kävin jo samoin kaupassa

ompas tehtyjen hommien lista lyhyt, jos jätän kaikki ns. perushommat pois eli aamutoimet (lasten ja omat) ym

Pyykkiä pesty, laitettu kuivumaan ja vanhat viikattu kaappiin. Sämpylät paistuu uunissa. Enää imurointi, lumityöt ja lenkki. Ja illalla jos alkais komppaamaan kaappeja.

Kiitos ap että aloitit tämän ketjun, sainpahan hommat tehdyksi :)

- Koneellinen pyykkiä
- Blogipäivitys (toivottavasti kamera suostuu yhteistyöhön)
- Ruoka
- keittiön raivaus
- postista paketti?
- jumppa
- pojan kuskaaminen harrastuksiin
- tyttären kuskaaminen harrastuksiin
- vanhempainilta

Nuo siis järjestyksessä, paitsi että neljä viimeistä limittyvät päällekäin ja jotenkin pitäisi pähkäillä minkä jättä pois/mistä myöhästyy.

Illalla käperrytään vauvan kanssa imetyssessioon. Muut imetykset pitää istuttaa tuohon sekaan.

+koira lenkitetty
+elukoiden häkki siivottu
+10min pikapäikkärit otettu (tuli tarpeeseen!!)
+kakku kuorrutusta vaille valmis
+roskia viety
+tiskikone pyörinyt

Nyt pikaimurointi (lattianpesu saa jäädä), raivaus ja suihkuun + muita hommia!

Yhteistyössä