Mitä sitä rupeis tekemään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uuttasuuntaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uuttasuuntaa

Vieras
Mulla on sellainen tilanne, että en oikein tiedä mitä elämälläni tekisin. Olen ollut enemmän tai vähemmän kotona 7 vuotta (3 lasta tuossa ajassa, äitiysvapaita + hoitovapaita). Nyt olen palaamassa entiseen työpaikkaani syyskuussa. Olen ollut siellä viimeisen 7 vuoden aikana yhteensä pienissä pätkissä alle vuoden. Ennen lapsia 3 vuotta.

Koulutukseltani olen tradenomi. Aikoinani pääsin Helsingin Yliopistoon opiskelemaan matemaattis-luonnontieteelliseen tietojenkäsittelytiedettä, mutta en oikein kokenut sitä omakseni. Opiskelin sitten aluksi työni ja sitten äitiysajan aikana tradenomiksi.

Työni on suoritustason toimistohommaa. Suht. stressaavaa aika ajoin, mutta työympäristö on ihan ok. Niinkuin palkkakin. Tiedän, että vastaavista hommista harvoin saa edes sitä mitä minä saan (Bruttona 3000). Etenemismahdollisuuksia ei käytännössä ole.

Ikääkin on jo se 40v, että ei oikein viittis lähteä opiskelemaan "vaan huvin vuoksi". 2-vuotista maisterilinjaa (ekonomi) olen harkinnut, kävin jopa niihin vaadittavan GMAT-testin tekemässä. Tulos lienee voimassa muutaman vuoden. SItä vaan pohdin, että mahtaako työmarkkinoilla olla mitään kysyntää "yleisosaaja"-ekonomeille ilman esimieskokemusta?

ELi toinen vaihtoehto olisi opiskella jotain täsmäosaamista, mutta onko sellaisia koulutuksia esim. ohjelmistoalalla (en osaa koodata, kenties voisin oppia) joissa voisi muutaman vuoden koulutuksella päästä mielenkiintoisiin tehtäviin?

Yhteistyössä