Mitä sivuoireita e-pillereistä voi tulla? Miten te olette niihin reagoineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gabi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gabi

Vieras
Olen nyt hankkimassa ensimmäisiä pillereitä ja tämmöset asiat vain tuli mieleen. En toki tiedä vielä saanko yhdistelmäpillerit vai mitkä. Mutta siis yleensäkin teidän kokemuksia haluan kuulla ja voisitte samalla kertoa minkä merkkiset pillerit teillä on/on ollut.

tais olla minulett, ihan ihme raivareita ja tosi pienestä asiasta..hermot tosimkireellä kokajan, ruoka ei maistunu, mut paino nous.
sopi mulle ennen, muttei enää. oon käyttäny noita noin 15v, välillä taukoja kun oon ollu raskaana.
Muoks. joo migreeni lisääntyi.

Merkki oli Mercilon ja oireet : Helvetillinen päiväkausia kestävä päänsärky, pirttihirmu syndrooma eli pinna koko ajan kyvin kireenä, raivokohtaukset ja ehkä lievä masennus myös lisäksi, voin vannoa että olin kuin uusi ihminen kun pillerit lopetin :D

Mulla mielialat heitteli, tai no ei heitellyt, mä olin kiukkuinen koko ajan. Luulin, että mun perusluonne on se, että olen heikkohermoinen, painoa tuli lisää
Lopetin pillerit niin luonne tasaantui huomattavasti, olen paljon rennompi ja iloisempi, turha kiukuttelu ja huuto jäänyt pois, paino putosi kuukaudessa 4kg muuttamatta yhtään mitään eikä oo tullut takaisin.
Pillereiden lopetus sotki kropan täysin, kuukautiskierto oli sekaisin liki vuoden ja alussa mulla oli finnejä enemmän kun teininä.
Nyt oon ollut reilu vuoden ilman pillereitä ja siihen hormoonihelvettiin en enää ikinä rupea

No mulle lääkäri suositteli ehkäisyrengasta, siinä on matalampi hormoonitaso kuin pillereissä. Tosin renkaassa on 3% mahdollisuus tulla raskaaksi käytöstä huolimatta, kun pillereissä se on muistaakseni 1%, voin myös muistaa väärin. Käytin rengasta n. 3kk mutta tunnistin samat oireet kun pillereidenkin aikana, lievempinä kylläkin, joten lopetin senkin ja olen tullut siihen tulokseen että mulle ei vaan hormonivalmisteet sovi, mutta sehän on ihan yksilöllistä että mikä kenellekkin sopii :)

Yhteistyössä