Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä tuo jokirapujuttu on, onko siihen reseptiä? Kuulostaa loistavalta menulta, tästä on hyvä lähteä liikkeelle. Lipstikan kanssa saa varmaan olla aika varovainen?
Jokirapuremoulade on siis majoneesi, jossa on jokirapuja. 3:n hengen annokseen (teen tämän annoskoossa 3 henk, koska sen kokoinen perhe mulla on ollut ja siten mittasuhteet tuttuja) mä laittaisin 1,5 dl majoneesia, 1 pienen pieneksi silputun sipulin, puolikkaan maustekurkkua pineksi silputtuna, 1 rkl sitruunamehua, 1-2 rkl pieneksi silputtua tuoretta tilliä, 0,5 tl sitruunapippuria ja 1 dl jokiravun pyrstöjä. Myös punaravun pyrstöt käyvät, esin Citymarketin kalahyllyistä pitäisi jompaa kumpaa ainakin löytyä. Kaikki ainekset sekaisin ja jääkaappiin maustumaan noin puoleksi tunniksi.
Laittaisin alkupalan tarjolle siten, että lautaselle tulee ensin 1-2 salaatinlehteä (koosta riippuen), päälle kylmäsavulohiviipaleita ja nokare tuota remouladea. Eli sen verran, kun sitä on per ruokailija. Lautasen reunalle kurkkua ja tomaattia viipaleina/lohkoina ja sitruunanlohko. Lohi-remoulade-keon päälle vielä näyttävä tillin oksa. Ja itse asiassa sen patonkin korvaisin sittenkin viipaleella hyvää ruisleipää, jossa päällä aitoa voita (kannataa varmuuden vuoksi ostaa laktoositonta voita) sekä suolasienisalaattia. Ruisleivästä saa varsin kauniita paloja leikkaamalla ne piparkakkumuotilla.