Mitä suppilovahveroista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Captain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anna mulle, minä syön! :p Mistä oikein löysit niitä? Olin eilenkin monta tuntia metsässä, ja vaan niitä helkkarin karvalaukkuja oli sadoittain, vaikka en tykkää niistä.

Suppilovahverot on parhaita ihan sellaisenaan, pannulla voin ja suolan kanssa paistettuna. Ja kuulemma niistä tulee myös hyviä keittoja tai piiraita.

paistat pannulla niitä sipulin kera,ripaus mustapippuria, pieni tilkka kermaa sekaan ja sitten otat pari siivua paahtista, lätkäset siihin päälle jauhelihapihvit ja soosia päälle, lisäät vielä aivan pikkasen juustoraastetta ja ei kun käytät uunissa ne jotta juustoraaste ruskistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Valtsu harmailee:
Etkö vois kuivata niitä ja käyttää sitten myöhemmin, kun olet jonkin kivan ohjeen löytänyt? =)

Miten se tehdään? :D :ashamed: Voiko niitä kuivattuja sieniä käyttää sitten samalla tavalla kuin tuoreita?

Uunissa 50 astetta, lunkka raollaan että ilma kiertää. Asettelet sienet niin etteivät ole kosketuksissa toisiinsa ja annat olla, muutama tunti menee. Sienien pitäis olla rapisevan kuivia, ei yhtään sitkeitä.
Sitten niitä voi ripotella vaikka lihakastikkeeseen halutessaan. NAM

(Jos sinulla on kuivauskaappi niin siellä voi myös kuivata. ;) )

Kuori ja silppua pari porkkanaa sekä pieni sipuli ja puolikas hapokas omena. Tiristä silputtuja suppiksia (5-7 dl) hetki, jotta niistä lähtee neste poijes, lisää voita, sipulit ja porkkanat, hauduttele joku minuutti. Kaada päälle sveitsiläistä juustokeittoa, jonka olet tehnyt pussin ohjeen mukaan, -tai itse tekemääsi juustokeittoa - sekoita, kuumenna, lisää rakuunaa, ja ehkä pari murua sinihomejuustoa. Jos haluat ohuemman keiton, lisää maitoa/kermaa; jos haluat muhennosta, keittele vielä hetki. Jos on persiljaa, lisää silppua päälle.

Suppisten kanssa sinihomejuusto on hyvää. Tämä mössö käy myös suppispiirakkaan, juustoraasteen alle.

Piika-äiti

Yhteistyössä