Mitä tää äitiys on tehny mulle?! Ulkonäköasiaa...ja muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh mikä mörkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh mikä mörkö

Vieras
Joo, sain ensimmäisen lapseni 21-vuotiaana. Silloin olin vielä hehkeä nuori nainen eikä raskaus tai imetyskään vaikuttanut vartaloni ulkomuotoihin, mitä nyt rinnat suureni. Selailin just vanhoja kuvia ja totesin että oonpa ollu tosi kaunis ja kivan näkönen nuori nainen. Muistan kun ulkona liikkuessa, myös vaunujen kanssa, nuoret miehet vislas perään tms.

Nyt peilistä katsoo ihan kohta 30-v väsyny, kulahtanu "akka". Silmäpussit roikkuu ja silmänaluset on niin tummat että ihan järkytyin. Oon saanu 2 lasta lisää ja vauva 3kk. Univelkaa oon niin paljon, etten jaksa ulos mennessä ees laittaa meikkiä naamaan. Tukka on ihan hirveä, vaikka kampaajakäynnistä ei oo kuin 2kk aikaa. En vaan jaksa laittaa.

Vatsan kohdalla on epämääräinen, 2:den peräkkäisen raskauden jälkeinen läskilöllöpussi, jota ei todellakaan ollut esim. 3v sitten. Vaatteet kaapissa on kaikki pieniä, urheiluvaatteet sentään mahtuu päälle mutta ei toivoakaan farkuista, kun ylimääränen läski ja nahka puristuu muuten rumasti, vaikka raskauskiloja ei paljon enää ole. Silti vatsa on jotenkin tosi etovan näköinen.

Ennen viihdyin paljon ystävien kanssa, mutta tarkasteltuani asiaa oon ollu jo pari vuotta yksinäinen jäätyäni työelämästä pois, ikään kuin tipahdin kärryiltä. En oo jaksanut vanhoihin kavereihin viritellä yhteyksiä. Jos meillä on ollu kyläilijöitä, saatan kommentoida väsyneenä ihan mitä sattuu, eipä oo sit paljon ystävät käynytkään. Mietin että mitä ihmettä mulle on tapahtunut!*?!

Mun elämä pyörii tällä hetkellä kotona lasten hyvinvoinnin ja sairauksien ja allergioiden ympärillä, ikäänkuin mun elämän tarkotus olis pelkästään valmistaa ruokaa, hoitaa lapsia ja pitää koti siistinä.

Miehen lähentely-yrityksetkin vaan ällöttää, mitä ei oo ennen ollut....Mitenhän tästäkin suosta vois ylös rämpiä..

No enpä usko että susta on ihan toivoton tapaus tullut, jos olet nuorena niin nätti ollut.

Tuollaisen saa korjattua kalliilla salonkipäivällä, treenaamalla ja shoppaamalla uusia vaatteita.

Kuulostaa kliseeltä, mutta moni saa näistä asioista sellaisen kivan kipinän takaisin...

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
Salilla käymisen aloitin juuri pitkän tauon jälkeen, katsotaan jos se tekis ihmeitä ajan mittaan. Mies osti myös äitienpäivälahjaks hemmottelupaketin kauneussalonkiin, josko ne vois siellä jotaan tehdä :D

Mistähän niitä ystäviä sais, kun olen ollut vain omaan napaani tuijotteleva k-pää näiden parin vuoden aikana, jota ei ole jaksanut kiinnostaa kuin omien lasten asiat.... hmm...

Alkuperäinen kirjoittaja hui mikä mörkö;28479931:
Salilla käymisen aloitin juuri pitkän tauon jälkeen, katsotaan jos se tekis ihmeitä ajan mittaan. Mies osti myös äitienpäivälahjaks hemmottelupaketin kauneussalonkiin, josko ne vois siellä jotaan tehdä :D

Mistähän niitä ystäviä sais, kun olen ollut vain omaan napaani tuijotteleva k-pää näiden parin vuoden aikana, jota ei ole jaksanut kiinnostaa kuin omien lasten asiat.... hmm...

Älä nyt kiirehdi, et sä voi vuosien tuhoja päivässä korjata...

Pyydä vaikka joku niistä kavereista sun kanssa sinne salille jumppaan joku kerta.

Tuttu tunne monelle! Potkaisin itteni liikkeelle ja hankin omaa elämää vasta toisen lapsen jälkeen. Liikunnasta kaikki lähti. Ensin alkoi tulla lisää energiaa arjen pyörittämiseen. Seuravaksi alkoi kiinnostaa itsestä huolehtiminen. Sen jälkeen oman elämän takaisin saaminen.

Nyt en voisi olla tyytyväisempi vaikka 35v Lähenee. Kroppa timmi, oma tyyli löytynyt, oma elämä tullut takaisin. Äitinäkin parempi kuin silloin kun olin äiti 24/7 ja unohdin muut roolit. Aiemmin tuli ajateltua kaikkea vain lasten kautta. Kun lähti vaikka ostoksille, kotiin kantoi vaan lasten tarttemia vatteita tai niitä, joita lapset ei edes tartte. Nykyään lastenvaatteiden shoppailu on ihan pakkopullaa :)

surullista mutta totta. äitiys oikeastikkin pilaa naisen vartalon melko todennäköisesti ja lasten hoito+ jatkuva kotona oleminen saa sen viimeisenkin naisellisuuden rippeen huolehtimisen unohtumaan.
yleensä yyHHoo naisilla tuo kaikki korostuu viellä moninkertaiseksi sillä heillä ei ole tarvetta senkään vertaa ehostua koska heillä ei ole miestä jonka takia edes vään jaksaisi laittautua.siksi usein käykin niin että juuri yh naiset ovat niitä hompsuisempia ja heidät kyllä eroittaa hyvin kunnon naisista jos vähänkin vilkaisee ympärilleen esim.lasta tarhaan viedessään.aapeelle lohdutuksen sanana..kyllä se mieskin huomaa pian eron naisten välillä ja ymmärtää lähteä joten ei sinun kannata murehtia miehesi lähentely yrityksistä..kyllä ne pian loppuvat .

Ihan kun mun suusta!
Olen vasta raskaana, mutta nyt jo mietin lähteekö nää kilot ikinä pois :( Oon lihonu jo 15 kg...
Inhoan takamustani! Ennen se oli kropassani juuri se kohta, jota kehuttiin ja pidettiin vetävänä. No ny on kyl
peppu sellanen et iha hävettää sen rumuus... Eilen sanoinkin miehille että ne pääsee taas helpommal. Iän myötä useat
miehet vain komistuvat ja saavat sitä jotain ulkonäköön. Naiset taas saavat riippuvat rinnat ja miehet vaihtavat meidät vanhat akat 18-vuotiaisiin timmeihin mimmeihin. Naiset joutuvat käymään synnytyksen läpi (eikä kaikki edes palaudu tästä. Voi tulla arpia yms....) rinnat muuttuvat imetyksestä ja yleensä naiset joutuvat uhraamaan yöunensa ja se näkyy! Miehet saavat jatkaa vapaa-aikaansa niin kuin ennenkin, naiset joutuvat aina ensin miettiä sopiiko meno lapsille (hoitopaikka yms.).
Miehet saavat jatkaa uraansa kun taas naiset jäävät vuosiksi kotiin ja esim. mulla meni iso palkankorotus sivu suun koska uusi työ annettiin sitten jatkajalleni.... Se harmittaa :(

Okei, tää oli kyl aikamoinen vuodatus ja vähä kärjistin asioita :D Mutta tältä minusta tällä hetkellä TUNTUU. Onneksi yhä useammat miehet ovat tajunneet että myös he voivat jäädä kotiin... Ja ainakin vielä oma mies on luvannut hoitaa vauvaa aina kun tahdon salille.

Jos saisin valita, olisin mieluummin mies :D

[QUOTE="vieras";28480130]Ihan kun mun suusta!
Olen vasta raskaana, mutta nyt jo mietin lähteekö nää kilot ikinä pois :( Oon lihonu jo 15 kg...
Inhoan takamustani! Ennen se oli kropassani juuri se kohta, jota kehuttiin ja pidettiin vetävänä. No ny on kyl
peppu sellanen et iha hävettää sen rumuus... Eilen sanoinkin miehille että ne pääsee taas helpommal. Iän myötä useat
miehet vain komistuvat ja saavat sitä jotain ulkonäköön. Naiset taas saavat riippuvat rinnat ja miehet vaihtavat meidät vanhat akat 18-vuotiaisiin timmeihin mimmeihin. Naiset joutuvat käymään synnytyksen läpi (eikä kaikki edes palaudu tästä. Voi tulla arpia yms....) rinnat muuttuvat imetyksestä ja yleensä naiset joutuvat uhraamaan yöunensa ja se näkyy! Miehet saavat jatkaa vapaa-aikaansa niin kuin ennenkin, naiset joutuvat aina ensin miettiä sopiiko meno lapsille (hoitopaikka yms.).
Miehet saavat jatkaa uraansa kun taas naiset jäävät vuosiksi kotiin
ja esim. mulla meni iso palkankorotus sivu suun koska uusi työ annettiin sitten jatkajalleni.... Se harmittaa :(

Okei, tää oli kyl aikamoinen vuodatus ja vähä kärjistin asioita :D Mutta tältä minusta tällä hetkellä TUNTUU. Onneksi yhä useammat miehet ovat tajunneet että myös he voivat jäädä kotiin... Ja ainakin vielä oma mies on luvannut hoitaa vauvaa aina kun tahdon salille.

Jos saisin valita, olisin mieluummin mies :D[/QUOTE]

No ei meillä vain. Meillä lapsi oli yhteinen projekti ja yhteisesti sitä myös nyt hoidetaan. Hankalina öinä valvottiin vuorotellen, riippumatta siitä oliko miehellä töitä seuraavana aamuna. Onneksi hankalia öitä ei kovin usein ollut. Ja harrastuksista on joutunut molemmat vähentämään osan pois, en vain minä.

Ja meillä mies ei ole luvannut hoitaa vauvaa, meillä mies on toinen vanhemmista ja vanhemmille kuuluu hoitovastuu riippumatta siitä, roikkuuko jalkojenvälistä jotain vai ei.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
[QUOTE="vieras";28480153]No ei meillä vain. Meillä lapsi oli yhteinen projekti ja yhteisesti sitä myös nyt hoidetaan. Hankalina öinä valvottiin vuorotellen, riippumatta siitä oliko miehellä töitä seuraavana aamuna. Onneksi hankalia öitä ei kovin usein ollut. Ja harrastuksista on joutunut molemmat vähentämään osan pois, en vain minä.

Ja meillä mies ei ole luvannut hoitaa vauvaa, meillä mies on toinen vanhemmista ja vanhemmille kuuluu hoitovastuu riippumatta siitä, roikkuuko jalkojenvälistä jotain vai ei.[/QUOTE]

Olet onnekas. Ole kiitollinen.

Itse olen 23v äiti ja kyllä vähän nyrppii noi hirveät silmapussit ja orastavat rypyt ja rupsahtaneet rinnat. Lapsia kyllä vaan 1 ja sekin jo kohta 2,5v, mutta kyllä se lapsellisuus vaan näkyy, vaikka olen kyllä lapsen saannin jälkeenkin pitänyt hyvää huolta itsestäni. Kiloja ei sentäs jäänyt...

[QUOTE="vieras";28480527]Ei kannata tyytyä mihinkään muuhun. Ja olen kiitollinen joka päivä.[/QUOTE]

Onko miehesi myös noin vaativa sua kohtaan? Kuulostat siltä että rimasi on aika korkealla.

On se vaan nii surullista että omalta mieheltäni saan ihan kalastella niitä kehuja vaikka tämä tietää että nyt jos koskaan tarvitsen tukea... Aina pitää mennä siihen asti että sanon itseäni rumaksi ja silloinkin tulee vain ohi mennen etkä ole... Hyvä vaan jos sul on mies joka pitää sua vielä kauniina. Todellisuus on kuitenkin se, että monet miehet tykkäävät enemmän niistä kiinteistä, timmeistä nuorista kuin läskeistä mammoista jotka uhraavat koko elämänsä lapsille... Ja kun kaiken kruunaa viel se, että lapset ei välttämättä osaa edes arvostaa tätä! Ainakin oma veljeni on todella julma äitilleni.

[QUOTE="vieras";28480591]Onko miehesi myös noin vaativa sua kohtaan? Kuulostat siltä että rimasi on aika korkealla.

On se vaan nii surullista että omalta mieheltäni saan ihan kalastella niitä kehuja vaikka tämä tietää että nyt jos koskaan tarvitsen tukea... Aina pitää mennä siihen asti että sanon itseäni rumaksi ja silloinkin tulee vain ohi mennen etkä ole... Hyvä vaan jos sul on mies joka pitää sua vielä kauniina. Todellisuus on kuitenkin se, että monet miehet tykkäävät enemmän niistä kiinteistä, timmeistä nuorista kuin läskeistä mammoista jotka uhraavat koko elämänsä lapsille... Ja kun kaiken kruunaa viel se, että lapset ei välttämättä osaa edes arvostaa tätä! Ainakin oma veljeni on todella julma äitilleni.[/QUOTE]

En koe itseäni vaativaksi, jos mun mielestä lapsista huolehtivat molemmat vanhemmat. Eikä kyllä miehenikään sitä koe sillä tavalla, ei näistä asioista ole tarvinnut meillä edes keskustella vaan ihan itsestäänselvyytenä tehdään asiat yhdessä.

[QUOTE="vieras";28480603]En koe itseäni vaativaksi, jos mun mielestä lapsista huolehtivat molemmat vanhemmat. Eikä kyllä miehenikään sitä koe sillä tavalla, ei näistä asioista ole tarvinnut meillä edes keskustella vaan ihan itsestäänselvyytenä tehdään asiat yhdessä.[/QUOTE]

Tässä ketjussa oli kyse ulkonäöstä. Tarkoitin että jos vaadit omaa aikaa huolehtia ulkonäöstäsi, niin vaatiiko myös miehesi että pidät itsestäsi huolta? Ettet rapistu?
Kyllä munkin mies totta kai huolehtii lapsestaan mutta kun se kylmä totuus on että nainen on raskaana, nainen synnyttää, nainen imettää, eli nainen uhraa ulkonäkönsä.

[QUOTE="vieras";28480664]Tässä ketjussa oli kyse ulkonäöstä. Tarkoitin että jos vaadit omaa aikaa huolehtia ulkonäöstäsi, niin vaatiiko myös miehesi että pidät itsestäsi huolta? Ettet rapistu?
Kyllä munkin mies totta kai huolehtii lapsestaan mutta kun se kylmä totuus on että nainen on raskaana, nainen synnyttää, nainen imettää, eli nainen uhraa ulkonäkönsä.[/QUOTE]

No mulla on edelleen 20kg ylipainoa raskauksista, tosin pikkuhiljaa niitä tiputtelemassa. Imetysaikana vaan ei voi kovin laihduttaa mutta kunhan tämä loppuu niin tarkoitus ois kyllä laihduttaa. Miehen puolelta ei ole tullut mitään vaatimuksia vaikka olin normaalipainoinen kun tavattiin, ei hän mun kroppaan ja kauneuteen pelkästään rakastunut vaan mun luonteeseen ja sydämeen. Eikä ne ole muuttuneet miksikään, vaikka laardia onkin tullut. :)

Ja nainen uhraa ulkonäkönsä, mutta onneksi sen saa takaisin :)

Ole nyt armollinen itsellesi, synnytyksestä on vasta 3kk aikaa. Vartalon toipumisesta synnytyksestä menee saman verran aikaa kuin raskaus, eli noin 9 kk. Yleensä tuossa 1 ikävuoden tienoilla myös vauva alkaa nukkumaan paremmin ja saat itsekin enemmän unta. Mustat silmänalukset johtuvat vain liian vähistä unista, pääset niistä eroon kun vauva alkaa nukkumaan paremmin! Mikään ulkonäkömuutoksista ei ole pysyvä, jopa raskausarvetkin haalenevat ajan myötä.

Yhteistyössä