Mitä tää ihottuma meidän kohta 9-vuotiaalla pojalla on?? (kuvalinkki)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmetys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmetys

Vieras
http://www.aijaa.com/v.php?i=4093882.jpg

Tuo kuva on pojan jalkojen takaosasta. Ihottumassa on punaisia länttejä, osassa vaalea keskusta ja punaiset selvärajaiset reunat. Pojalla ei kuumetta tai muutakaan oireita. Eilen alkoi ulkoilun jälkeen ja iltaa kohti paheni, vaikkei ulos enää mennytkään. Eilen pojan posketkin helottivat kirkkaanpunaisena ja leuanaluskin oli täynnä punaista. Tuota ihottumaa on nyt kasvoja lukuun ottamatta lähes kaikkialla (ei kyllä noin pahan näköisenä kuin jaloissa).

Annoin eilen varmuuden vuoksi Zyrteciä illalla ennen nukkumaan menoa.

Oisko tuo nokkosrokkoa vai parvorokkoa?

Mun kaverilla (12 ja oon ite 13) oli tollasta samallaista. Oli joku rokko. Posket punotti aina kun tuli ulkoo n. 30 min. Ja jaloissa ja mahassa oli jotain kanssa. Uskoisin et nokkosrokko mut se nimi oli joku outo :D Nii vois olla toi toinenkin.

Poika sanoo, että jonkin verran kutisee ja kyllä hän illalla mummolassa niitä kovasti raapi (silloin vasta huomattiin), ei kyllä ihoa rikki onneksi. Tänä aamuna tosiaan kasvoista oli hävinnyt ihottuma, mutta jalkojen takaosa taas tullut täyteen tuota. Eli kyllä tuo nyt siltä nokkosrokolta vaikuttaisi, niiden googlaamalla löytämien kuvienkin perusteella.

En mä lääkäriin poikaa ajatellut ainakaan vielä viedä, yleiskunnoltaan ja muuten kun on ihan ok.

Ootteko laittaneet ehjälle ihottumaiholle kortisonivoidetta?

Joku jossain ketjussa kertoi allergiastaan joka hävisi kun karsi ruokavaliostaan ne joissa lisä-aine E621, aromivahvenne. Tuli vaan mieleeni. Nokkosihottuma voi saada ärsytyksen jostain aineesta.

aurinkoihottumaa se on. hydrokortisonivoidetta kannattaa laittaa, ettei kutia niin paljon (muttei missään nimessä kannata mennä auringonpaisteeseen rasvauksen jälkeen, pahenee entisestään)

Yhteistyössä