Mitä tää nyt sit on? tavallista flunssaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nina"

Vieras
Lapselle nousi yllättäen kova kuume, mitään flunssan oireita ei ole ollut. Kuume nousi hetkessä, n.puolessa tunnissa 39. Vatsaa valitteli ja kovaa päänsärkyä. Vatsakipu meni ohi, pänsärkyä valittaa edelleen. Lihassärkyä ei lapsen mukaan ole. Kuume laskee kuumetta alentavalla 38, ja sit taas lähtee nousuun. Kuumeen nousun myötä lapselle on tullut kova, kuiva yskä. Ei valittele kurkkukipua.

Mitäköhän tää ny lie on?

Panadolia ja naproxenia (Pronaxen) olen antanut. Eilen klo.21 annoin paracetamolia, kuume oli 39 tuolloin. Sitten lapsi nukkui, heräsi klo.2 päänsärkyyn ja kuume oli 39.3, annoin pronaxenia. Aamulla oli kuume 38-38.5. Klo. 14 annoin paracetamolia kun kuume oli noussut 39.3. Tunti sit oli 38,5. Nyt mitattuna 38.4.
Yskään ei liity hengitysvaikeutta. Vain kova, kuiva yskä. Kuume on nyt kestänyt 3 päivää.

Influenssaa itekin mietin vähän alkuun, kun alkoi äkisti toi kuume...mut noi lihaskivut puuttuu kokonaan. Meillä sairastettiin keväällä influenssa, ja lapsi valitti silloin etenkin jalkojaan ja itselläni oli myös lihakset niin kipeinä et olivat ihan kosketusarat. Joten ei varmaan kumminkaan ole influenssaa, kun lihaskipuja ei ole.

Kuulostaa mun kokemuksen mukaan muuten 'kotona katsottavalta' mut koska kuume on kestänyt jo noin monta päivää niin veisin lapsen huomenna lääkärin tarkastettavaksi

En mä nyt lasta lähde kiikuttaan lääkäriin, yleistila on kuitenkin suht hyvä, jaksaa leikkiä ja touhuta. Ruokakin maistuu joten kuten. Mut toki lääkäriin vien, jos kuume jatkuu tai vointi huononee... Ettei olisi keuhkokuumetta?

En mä nyt lasta lähde kiikuttaan lääkäriin, yleistila on kuitenkin suht hyvä, jaksaa leikkiä ja touhuta. Ruokakin maistuu joten kuten. Mut toki lääkäriin vien, jos kuume jatkuu tai vointi huononee... Ettei olisi keuhkokuumetta?

meillä oli noilla oireilla keuhkokuume. Tosin meillä oli tätä edeltänyt 3viikkoa kestänyt yskä. Kannattaa kyllä viedä parin päivän sisällä lääkäriin jossei kuume lakkaa. Meillä lapsi oli yleiskunnoltaan hyvä leikki ja söi. En olis osannut kuvitellakaan että olis keuhkokuumeesta kyse.

Nyt kun tarkemmin miettii niin lapsi tässä taannoin (oisko ollut pari-kolme viikkoa sitten?) yski ja oli vähän flunssaisen oloinen, mutta tauti ei tullut silloin päälle vaikka vähän uumoili sellaista.

Taidan ottaa huomenna yhteyttä lääkäriin.

Yhteistyössä