Mitä tää oikein on!! Kurkkukipu ja nuha kestänyt jo 12 päivää ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tahtois jo olla terveenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tahtois jo olla terveenä

Vieras
Toissa viikon keskiviikkona heräsin hirveeseen kurkkukipuun. Sit pikkuhiljaa tuli nuha ja viikko sit sunnuntaina kävin päivystyksessä kun kurkku älyttömän kipeä ja henkitorveen sattu pelkkä hengittäminen yskäsystä puhumattamaan.

Ei ollut keuhoputkentulehdus, otettiin myös nieluviljelyt, kaikki negaa. Joka päivä oon ajatellut kyllä se huomenna jo ohi on mennyt, mutta aina vaan jatkuu mä en kestä enää!

Tänään tein kevyen siivouksen kun huusholli oli niin pommin jäljiltä. Vaikka en edes luutunnut vaan imuroin kaksion niin sen jälkeen tuli ihan tuskan hiki pintaan.

Kuumetta ei ole missään vaiheessa ollu, et varmaan siks tää kestää ja kestää... voiskohan joku ihme tulehdus ollu nielurisoissa kun ei millään llähe tää kurkkukipu? Mikäköhän ihmeen tulehdus ?:(

Tiedän, miltä susta tuntuu... Mulla alkas flunssa reilut pari viikkoo sitte kurkkukivulla. Flunssan oireet tuli voimakkaina.. nuhaa, yskää, limaisuutta, keuhkoputkissa kipua, kurkkukipua, raajoissa särkyä, pientä lämpöilyä, ei korkeaa kuumetta, voimaton ja etova olo... Nii ja mulla meni kokonaan haju- ja makuaisti n. viikoksi. Tosi tympeä oire... ihan sama, mihin nenänsä lykkäsi ja mitä suuhunsa laittoi.

Muut oireet alkaa nyt olla ohi, mut kurkku on edelleen kipeä. Välillä kurkku on t o d e l l a kipeä, nielaiseminen on hankalaa, kipu on enimmäkseen toispuolista ja heijastuu korvaan, välillä kipu on siedettävämpää.

Kävin lääkärissä alkuviikosta kurkku- ja korvakivun takia: kurkku ok, korvat ok, keuhkot ok, särkylääkeresepti annettiin käteen ja kehoitettiin tulemaan uudestaan, jos kipu ei lopu tai se pahenee. Että tämmönen tauti... =(.

Nyt taitaa olla tällaista sitkeää kurkkukipuilua liikkeellä. Vaikka oon kyllä miettinyt jo kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin taudit... Tää ei kyllä oo normaalia flunssaa.. Täytyy seurata tilannetta ja hakeutua uudestaan lääkäriin tarvittaessa. Mutta kyllähän meinaa huumori loppua tämän kipuilun takia. Mitään ei pysty kunnolla tekemään, särkylääkkeitä pitää syödä kuin leipää... tää rajoittaa jo normaalia elämistä ja vie voimia tosi paljo =(.

Voimia ja toipumisia sulle!!! =)

Allergiaa???
Esimerkiksi pajulle?
Onko ollut oksia sisällä pääsiäisenä tai vieläkin? Jos on, niin kokeile apteekin reseptivapaita allergialääkkeitä ;)

Myös uusi lääkärissä käynti voisi olla paikallaan, jos oireet eivät helpota.

Alkuperäinen kirjoittaja Sairastamiseen kyllästynyt :
Tiedän, miltä susta tuntuu... Mulla alkas flunssa reilut pari viikkoo sitte kurkkukivulla. Flunssan oireet tuli voimakkaina.. nuhaa, yskää, limaisuutta, keuhkoputkissa kipua, kurkkukipua, raajoissa särkyä, pientä lämpöilyä, ei korkeaa kuumetta, voimaton ja etova olo... Nii ja mulla meni kokonaan haju- ja makuaisti n. viikoksi. Tosi tympeä oire... ihan sama, mihin nenänsä lykkäsi ja mitä suuhunsa laittoi.

Muut oireet alkaa nyt olla ohi, mut kurkku on edelleen kipeä. Välillä kurkku on t o d e l l a kipeä, nielaiseminen on hankalaa, kipu on enimmäkseen toispuolista ja heijastuu korvaan, välillä kipu on siedettävämpää.

Kävin lääkärissä alkuviikosta kurkku- ja korvakivun takia: kurkku ok, korvat ok, keuhkot ok, särkylääkeresepti annettiin käteen ja kehoitettiin tulemaan uudestaan, jos kipu ei lopu tai se pahenee. Että tämmönen tauti... =(.

Nyt taitaa olla tällaista sitkeää kurkkukipuilua liikkeellä. Vaikka oon kyllä miettinyt jo kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin taudit... Tää ei kyllä oo normaalia flunssaa.. Täytyy seurata tilannetta ja hakeutua uudestaan lääkäriin tarvittaessa. Mutta kyllähän meinaa huumori loppua tämän kipuilun takia. Mitään ei pysty kunnolla tekemään, särkylääkkeitä pitää syödä kuin leipää... tää rajoittaa jo normaalia elämistä ja vie voimia tosi paljo =(.

Voimia ja toipumisia sulle!!! =)

mulla on aivan sama juttu, lääkärissä en ole vielä käynyt. Pitäis sielläki käydä :(

Mulla kestänyt jo 3 viikkoa. Alkoi nuhalla ja yskällä ja kurkkukivulla. Kahen viikon päästä tuntui et alkoi helpittaan, mutta mitä vielä.. yskä muuttui erilaiseksi viime torstaina ja mä aloin epäillä allergiaa..

Osti eilen allergialää'kettä apteekista ja yskä vähän hellitti.. Pitää jatkaa noiden syömistä ja kattoa häviääkö yskä kokonaan.

Yhteistyössä