Mitä tää on? ( rv 25)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hrrr.......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hrrr.......

Vieras
siis mulla on joitakin kertoja käynyt tälleen: Yhtäkkiä aivan valtaisa vatsanVÄÄNTÖ, vatsaa kivistää niin ettei pysty enää kävelee, puhuu, liikkuu ja kipu tuntuu tosi ilkeeltä, ihan hiki tulee pintaan ja selässäki asti tuntuu.. Sitte kipu alkaa pikkuhiljaa hellittää ja katoaa, kunnes kohta hiljalleen taas kiristyy uusiks sellaseks.. Tämän jälkeen tulee olo että pakko päästä vessaan ja koko suoli tyhjenee paineella ( anteeksi ällötys) :D Ja sit koko rumba on ohi. Mulla on nyt n. viikosta 23 tullu satunnaisesti noita, jouduin lähtee tuon takia yhestä tärkeestä tilaisuudestakin menee, ku tuli niin tuskat.

kumpaa mahtaa olla: jotain suolistojuttua vai supisteluja? Ja voiko nää kaks asiaa olla samantyyppiset kivultaan? Mulla ei kyllä ennen ole IKINÄ ollut tällästä, mut vähän se on joka kerta säikäyttänyt ja ehin jo kättärillekki soitella et mitä hemmettiä, siellä sanoivat että soittele jos jatkuu kauan.. :O

Mut sellanen epäilys että mahtaakohan nuo olla mitn suppareita, kun suoli on jokakerta tyhjentynyt tuon jälkeen, suorastaan karsee ripuli perään..

Niin ja neuvolassakun mainitsin tästä, niin neuvolan täti totesi tyynesti, että " eihän ne tosiaan välttämättä mitään supistuksia ole", mutta mikä hemmetti tekee tollasen tuskan että itku melkee pääsee ja naama menee punaseks?

No mulla on vähän samanlaista välillä. Mulla nyt vkoja 26 ja ollut jo hetken, tuska ei kylläkään ihan noin kovaa, mutta suolisto-ongelmia kylläkin. Itse kanssa ensin pelästyin, että olisi supistuksia, mutta sitten kun alkoi olemaan tietynlaisia, siis siten, että kun ei ollut pitkään aikaan käynyt vessassa, niin veti tuollaiseksi, kipuja ja tuskaa (tosin ei noin pahaa), mutta siihen auttoi myös vessassa käynti. Ja kun vatsa ei kuitenkaan kovettunut, niin ajattelin ettei ole supistuksia. Minulla ainakin vatsa toimii huonosti ja on ummetusta, joten siihen olen tuudittautunut, että liittyy noihin suolistohommiin, mutta jos kivut menee sulla noin kauheiksi niin kannattaa käydä lääkärillä tai neuvolassa :)

Nojoo ite kanssa aloin epäilee et suolen toiminnasta johtuu... HUHU, että semmonenki voi tehdä noin tuskaaaa :O Saa nähä miten kestää ne supistukset sitte, jos pelkkä suolisto tekee jo tollasia tuskia.. :D

Mulla aivan sama juttu ollut koko raskauden ajan. Nyt menossa rv 39 ja edelleen vaivaa. Kipu on välillä todella sietämätön. Minulla ne olen huomannut johtuvan suolistosta. Välillä aiheuttavat supistuksia nuo kohtaukset. Tsemppiä, toivossa on hyvä elää, jos loppuisivat synnytyksen jälkeen tuskat!

Huh, hyvä kuulla etten oo ainoo, vaikken siitä iloitsekkaan et joku muuki joutuu noist kärsii!!
Supistuksista mulla ei ole mitään hajua, poikkeeko paljon noista pahimmista kivuista mitä suolisto on aiheuttanut ja onko viellä monta kertaa tuskasempia? Tuntuu että joutuu vääntää kaksinkerroin ku noi tuskat lyö päälle, en vaa osaa ollenkaa kuvitella millasia ne supistukset on noihin verrattuna sitte..

Yhteistyössä