Mitä tää vois olla? Supistuksia? rv35+3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaanaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaanaa

Vieras
Joo, siis maha ei erityisemmin ole pinkeänä. Toki joskus tuntuu siltä, että se on pinkeä, mutta ei läheskään aina, kun tulee seuraava tunne. Jokin vihloo mua jostain tuolta syvältä. Siis tavallaan niinkuin joku vihlaisis mun virtsarakkoa. Sitä kestää 5-30 sek. Voiko ne supistukset olla sellaisia?

Olisko vauva laskeutunut? Mulla tuntunu molemmissa raskauksissa sellaista vihlontaa alapäässä laskeutumisen jälkeen. Katso ihan peilistä sun mahaa, näyttääkö se olevan alempana? Mulla on myös närästys helpottanut vähän sen laskeutumisen yhteydessä ja alkanut pissattaa vielä entistäkin enemmän.

Mulla on myös tuollaista vihlontaa, liittyy juuri vauvan laskeutumiseen. Niihin usein liittyy kyllä kivuton supistus eli se kipu on vain siellä alapäässä ja maha hieman kovettuu. Toistuvasti nimittäin esim. neuvolassa olen saanut terkalta kuulla, että sinulla tuli juuri supistus, itse en tunne juurikaan mitään mahassa. Eli kai ne vaan on sellaisia ne supistukset joillakin.

Voin kuitenkin kertoa, että ne oikeat synnytyssupistukset on sitten voimakkuudeltaan ihan erilaisia. Kyllä sen sitten tietää, kun niitä tulee :)

Yhteistyössä