mitä tämä on? ja mitä teen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 16+5 tuleva mahha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

16+5 tuleva mahha

Vieras
tasan pari viikkoa sitten aloin yöllä aivan yhtäkkiä runsaasti vuotamaan kirkasta verta, vuoto jatkui runsaana yli neljä tuntia. kipuja ei ollut minkäänlaista vain yhtäkkinen vuoto eli päivystys käännytti takaisin kotiin, antoivat vain paksumpia siteitä että vuoto pysyy aisoissa.
Aamulla sain neuvolaan ajan, sydän äänet löytyi ja kaikki oli ok.
ei kuulema syytä huoleen.
Nyt kuitenkin eilen illalla valui pikkuisen ehkä vähän "limaista" verta.
alavatsassa oikealla puolella on ollut pientä kipua, ja välillä vasemmalla puolella myös. muita kipuja ei ole ollut, olen nyt odottamassa siis ensimmäistäni viikoilla 16+5.
Enkä nyt tiedä mitä pitäis tehdä, neuvolaan koitin jo soittaa mutta ei siellä vastattu puhelimeen. enkä tiedä miten mun pitäs nyt oikein suhtautua että onko tämä nyt ihan normaalia vai ei. ja mitä tässä pitäis alkaa tekemään. pelottaa kovasti ja ku ei ole aikasempia raskauksia itella niin en tiedä mikä on sitä normaalia ja miten pitäs tehdä..

Ultraan kyllä vaatisin päästä heti.
Minulla oli vuotoja, runsaitakin molemmissa raskauksissa. Vuodot tulivat istukasta joka oli osittain kohdunsuulla.
Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Toivotaan että kaikki hyvin! Ei kyllä kuulosta normaalilta. Tulethan kertomaan neuvolan jälkeen, että oliko pikkuisella kaikki ok? Tsemppiä ja toivottavasti vastaus löytyy! :)

[QUOTE="Lissu";28890704]Hyvä että pääset neuvolaan. :)

Kyllä tuo nyt tutkia pitää, ei tuo ihan normaaliakaan ole. Ekana tuli itselläkin mieleen tuo kohdunsuulla sijaitseva istukka.[/QUOTE]

jeps, nyt sitte toivoa että kaikki olis hyvin, toivon sitä kyl sydämeni pohjasta.

Mulla on ollut tuoll.aisia vuotoja joka raskaudessa, johtuivat hematoomasta kohdussa. Vuoto alkoi ihan yhtäkkiä tosi runsaana, mun mieletä oli hyytymiäkin seassa, ei kipuja ollenkaan. Sitten se loppui mutta saattoi tiputella vielä viikon parikin verran ruskeana ja vaaleanpunaisena. Viimeisin gyne selitti että hematooma voi kiinnittymisvaiheessa ilmestyä kohtuun.
Jotta saisit selvyyden asialle niin voisit varata yksityiseltä gyneltä ultran (maksaa paikasta riippuen n.100-200e), siellä saattaa hematooman rippeet näkyä, ainakin näkisit ettävauvalla on kaikki ok eikä paikat ole avautuneet. Keskenmenolta tu9o ei todellakaan kuulosta.
Tssemppiä :)

jos km meinaa tulla niin ei sitä voi estää,näin mulle ainakin sanottiin kun soitin naistenklinikalle kun vuodin verta.Pariinkin otteeseen raskauden aikana.Ei mennyt kuitenkaan kesken :)

Määkin olisin ehdottanu tuota eteisitukkaa, mulla ollut molemmissa raskauksissa istukka kohdunsuun päällä ja varoteltu kauheesti ekassa ultrassa että saattaa aiheuttaa koviakin vuotoja mutta ne johtuu siitä istukasta eikä keskenmenosta. Vuotoja ei kyllä sitten ollut yhtään. Muistatko sanottiinko sulle ultrassa että missä istukka sijaitsee?

en muista kyllä yhtään tähän hättään mitä net sano siittä, ultra aika on vasta ens kuun lopussa.
Mutta kävin viellä neuvolassa ja vauvan sydänäänet löytyi HETI ja tunnusteli vatsaa, kaikki näyttäs olevan ok ja tod.näk vuoto johtui papa näytteessä ilmenneestä bakteerista. Huojentunu olo kyllä on nytten ku tietää että pienellä kaikki okei. Kylläpä taas säikähdin, mutta onneksi ressasin taas turhaa :)

Yhteistyössä