Mitä tämä on? Raskaana? Hormoonimyrsky muuten vaan? Vatsatauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tööt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tööt"

Vieras
Kummallinen tilanne on jatkunut jo jonkin aikaa ja alan olla vainoharhainen. Meillä petti ehkäisy viimekuun lopulla. Sen jälkeen on tullut kummia oireita. Menkkamaista jomottelua ja pahaa oloa joka päivä. Menkat sen jälkeen oli tosi niukat. Testasin menkkojen jälkeen varmuuden vuoksi ja se oli nega. Testasin siitä vielä viikonpäästä, koska oireet olivat niin "selvät", taas nega. Mutta kun tämä jatkuva alavatsan jomotus ja etominen vaan jatkuu. Äsken kävin yrittämässä josko tulisi oksennus mutta kakomiseksi jäi. Söin banaanin ja vähän helpotti. Lisäksi huomasin, että vatsanympäryt on kasvanut 10cm :O

ELi kysymys kuuluu, voinko negoista huolimatta olla raskaana? Tai voiko joku vatsatauti kestää monta viikkoa? Nauravatko ne minut lääkäristä pihalle, jos menen valittamaan oireistani?

[QUOTE="tööt";26935494]Kummallinen tilanne on jatkunut jo jonkin aikaa ja alan olla vainoharhainen. Meillä petti ehkäisy viimekuun lopulla. Sen jälkeen on tullut kummia oireita. Menkkamaista jomottelua ja pahaa oloa joka päivä. Menkat sen jälkeen oli tosi niukat. Testasin menkkojen jälkeen varmuuden vuoksi ja se oli nega. Testasin siitä vielä viikonpäästä, koska oireet olivat niin "selvät", taas nega. Mutta kun tämä jatkuva alavatsan jomotus ja etominen vaan jatkuu. Äsken kävin yrittämässä josko tulisi oksennus mutta kakomiseksi jäi. Söin banaanin ja vähän helpotti. Lisäksi huomasin, että vatsanympäryt on kasvanut 10cm :O

ELi kysymys kuuluu, voinko negoista huolimatta olla raskaana? Tai voiko joku vatsatauti kestää monta viikkoa? Nauravatko ne minut lääkäristä pihalle, jos menen valittamaan oireistani?[/QUOTE]

Mulla oli viime vuonna outo vatsatauti, sillon tuli myös nega tehtyä.
Lapsella ja miehellä oli kunnon oksennustauti, mulle se tuli niin että oli etova olo 1½-2viikkoa ja ei tehnyt mitään mieli syödä. kertaakaan ei tarvinnut oksentaa.

[QUOTE="joo";26935575]Mulla oli viime vuonna outo vatsatauti, sillon tuli myös nega tehtyä.
Lapsella ja miehellä oli kunnon oksennustauti, mulle se tuli niin että oli etova olo 1½-2viikkoa ja ei tehnyt mitään mieli syödä. kertaakaan ei tarvinnut oksentaa.[/QUOTE]

Meillä ei muulla perheellä ole ollut mitään. Mutta voihan tämä tosiaan olla vatsatutia. Risoo vaan kun jo kolmatta viikkoa etoo :( Ja siis ruokahalu on kyllä kohdillaan ja tuntuu, että se syöminen auttaa siihen öllötykseen.

Mistähän tuo vihainen naama tuohon edelliseen viestiin tupsahti?

Olisko muilla jakaa kokemuksia viikkojen vatsataudeista? Voiko tosiaan kestää 3 viikkoa ilman ripulia ym. tyypillisiä oireita? Olisiko vinkkejä olon helpottamiseen? Hulluksihan tässä tulee.

[QUOTE="vieras";26935704]Psyykkistä, kun toivot/pelkäät raskautta.[/QUOTE]

Tätäkin mahdollisuutta olen miettinyt. Olen yrittänyt unohtaa koko asian negojen jälkeen mutta edelleen etominen on niin voimakasta, että vaikea sitä on työntää syrjään. Tästä sainkin ajatuksen, että olisiko jotain tosi sitkeää vatsatautia ja menkkamaiset jomotuksen suolistoperäistä ongelmaa.

Nostelenpa tätä vähän. Tein tänään clearblue merkkisellä testillä haamujen haamun kp jotain 50. Olen aika paljon kuullut huonoa ko. testistä joten voiko olla väärä hälytys? Voi rähmä sentään. Onko olemassa jotain 100 varmaa testiä, esim verikoe, jolla saisi jotain selkoa tähän? Onko täällä ketään, jolla olisi kokemusta tosi myöhään testissä näkyvästä plussasta?

[QUOTE="tööt";26948875]Nostelenpa tätä vähän. Tein tänään clearblue merkkisellä testillä haamujen haamun kp jotain 50. Olen aika paljon kuullut huonoa ko. testistä joten voiko olla väärä hälytys? Voi rähmä sentään. Onko olemassa jotain 100 varmaa testiä, esim verikoe, jolla saisi jotain selkoa tähän? Onko täällä ketään, jolla olisi kokemusta tosi myöhään testissä näkyvästä plussasta?[/QUOTE]

käy verikokeessa, siitä pitäisi varmuudella selvitä oletko raskaana vai et.

[QUOTE="vieras";26948898]käy verikokeessa, siitä pitäisi varmuudella selvitä oletko raskaana vai et.[/QUOTE]

Osaatko sanoa ottavatko terveyskesuksessa, vai pitääkö hiippailla yksityiselle?

[QUOTE="tööt";26948915]Osaatko sanoa ottavatko terveyskesuksessa, vai pitääkö hiippailla yksityiselle?[/QUOTE]

varmaan pitäisi saada tk-lääkäriltä lähete sinne labraan. itse olen käynyt todella monta vuotta sitten tk:n labrassa raskausepäilyn takia, mutta silloin tehtiin pissasta se testi. soittivat iltapäivällä että on nega. ja lähetteen labraan laittoi lääkäri

No mulla on kokemusta raskaudesta, joka ei testeissä näkynyt. Paljastui joskus rv 9 sisätutkimuksella ja ultraamalla, virtsatesti oli tehty edellisen kerran vain tuntia aiemmin ja se oli todellakin nega.
Tämä on todella harvinaista, eikä mullakaan syy koskaan selvinnyt. Vauva syntyi hätäsektiolla keskosena, istukka oli epämuodostunut. Nämä saattaa olla jotenkin kytköksissä toisiinsa, tai sitten ei.

Clearbluen plussatestillä haamujen haamut on negoja yleensä, niitä tulee paljon.
Apteekista saa ainakin Apteekin Omaa, Biocardia ja Clearbluen digitaalista, joiden vastauksia ei tarvitse arpoa.

[QUOTE="vieras";26948937]varmaan pitäisi saada tk-lääkäriltä lähete sinne labraan. itse olen käynyt todella monta vuotta sitten tk:n labrassa raskausepäilyn takia, mutta silloin tehtiin pissasta se testi. soittivat iltapäivällä että on nega. ja lähetteen labraan laittoi lääkäri[/QUOTE]

Ahaa, kiitos. Ehkä soitan tk:n ja kysäisen millainen politiikka heillä siellä on verikokeeseen pääsyllä :) Tuollaiseen pissatestiin en vaan osaa nyt yhtään luottaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26948947:
No mulla on kokemusta raskaudesta, joka ei testeissä näkynyt. Paljastui joskus rv 9 sisätutkimuksella ja ultraamalla, virtsatesti oli tehty edellisen kerran vain tuntia aiemmin ja se oli todellakin nega.
Tämä on todella harvinaista, eikä mullakaan syy koskaan selvinnyt. Vauva syntyi hätäsektiolla keskosena, istukka oli epämuodostunut. Nämä saattaa olla jotenkin kytköksissä toisiinsa, tai sitten ei.

Clearbluen plussatestillä haamujen haamut on negoja yleensä, niitä tulee paljon.
Apteekista saa ainakin Apteekin Omaa, Biocardia ja Clearbluen digitaalista, joiden vastauksia ei tarvitse arpoa.

No tuollaista minäkin olen kuullut tuosta cb:n testeistä. Että vasta selvä plussa olisi varmaa tietoa. Josko sitä sitten parin päivän päästä testaisi vielä toisenmerkkisellä. Kaipa se on kuitenkin sinne lääkärinpakeillekin kohta joka tapauksessa marssittava kun alavatsa on edelleen kipeä ja oksettaa joka päivä.