Mitä tänään laihduttajat syötte? Ja muutkin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tt ei kirj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tt ei kirj

Vieras
Mitä tänään ruuaksi? Laittakaas varsinkin laihduttajat ruokianne:)

Vinkkejä otetaan vastaan...

Täällä aamupalaksi

1,5 ruispalaa, jossa margariinia, juustoa, paprikaa+2 mandariinia, kahvia 5 dl, rasvatonta maitoa 1 dl, vettä 0,5 litraa.

Lounas sama, kun eilen, eli:

Jauhelihakeittoa (jauheliha, peruna, porkkana, keltainen paprika, purjosipuli, sipuli, mausteet)

Salaattiannos (jäävuorisalaattia, valkosipulia, kapriksia, kirsikkatomaattia, punaista paprikaa, auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä, oliiviöljyä, vihreitä oliiveja). Vettä 0,5 litraa

Päivälliseksi sama, kun lounaalla.

Välipalaksi maustamatonta jogurttia soijarouhetta, auringonkukansiemeniä.

Iltapalaksi loppu salaattiannos, ruispalamargariinilla, possupaistilla ja juustolla.

Aamupala: 3 viipaletta pekoni, 2 kananmunaa ja 100g tomaattia paistetuna.
Lounas: Kasvis-hirevlihakeittoa juustolla kuorrutettuna (tomaatti pohjainen keitto, tomaattia,sipulia, valkosipuli ja vähän porkkanaa)
Illallinen: Grillikanaa ja vihreää salaattia kukkakaalimuussin kera.

Vettä pitkin päivää, ainakin 3 litraa.

Tän sorttisella aterialla menty pari kuukautta ja kiloja takana 10. Hiilarit minimissä, rasvat voita tai öljyä, kasviksia sen 500g päivässä. Ei mitään valmisruokia, ei korvikerasvoja, mahd. luonnon mukaisia juttuja. E-aineet pannassa.

Alkuperäinen kirjoittaja toisenlainen dietti:
Aamupala: 3 viipaletta pekoni, 2 kananmunaa ja 100g tomaattia paistetuna.
Lounas: Kasvis-hirevlihakeittoa juustolla kuorrutettuna (tomaatti pohjainen keitto, tomaattia,sipulia, valkosipuli ja vähän porkkanaa)
Illallinen: Grillikanaa ja vihreää salaattia kukkakaalimuussin kera.

Vettä pitkin päivää, ainakin 3 litraa.

Tän sorttisella aterialla menty pari kuukautta ja kiloja takana 10. Hiilarit minimissä, rasvat voita tai öljyä, kasviksia sen 500g päivässä. Ei mitään valmisruokia, ei korvikerasvoja, mahd. luonnon mukaisia juttuja. E-aineet pannassa.

...siis suurimmalta osin e-aineet pannassa, juustoa kun ei lisäaineettomana löydy. Tai jos joku tietää niin kertokaa ihmeessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Auringonkukansiemenet on tosi rasvasia :/

Mut nehän on just hyviä rasvanlähteitä. Kaikki me rasvaa tarvitaan ja se auttaa pitämään osaltaan yllä myös kylläisyyden tunnetta. Mä pistän pannaan kaikki margariinit jotka on valmistettu, joo kyllä hyvistä aineista, mutta "saatu maistuun" näillä ihanilla lisäaineilla...Voita kun käytän niin sitä tarttee sen t-lusikallisen...margariini ei siinä määrässä maistu lainkaan.

No mut mä oon tän linjan kannattaja ja meitä on moneen lähtöön.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Kyllä mä muistelisin että jotain juustoa on lisäaineettomana.......
yleensä kai edameissa on ja kevytversioissa ainakin :x

Täytyykin vielä taremmin tiirailla pakkauksia =) Mulla tossa nyt menossa oltermanni joka muuten täyttää mun "kriteerit" mut happamuudensäilöntäaine löytyy.

Mä olen nauttinut aamupalaksi ruisleipää margariinillä ja kinkulla, teetä ja keitetyn munan.
Jossain vaiheessa keitän kasvissosekeittoa ja paistan broilerinsuikaleita.
Illan ruuista en vielä tiedä, ehkä kasviksia ja hedelmiä ja iltapuuro.

aamupalaksi kaksi palaa Realia margariinilla, juustolla ja paprikalla + kuppi kahvia.
lounaaksi ja päivälliseksi lautasellinen leipäjuustosalaattia + salaatinkastiketta.
välipalaksi kaksi omenaa ja satsuma.
päivällinen sama kuin lounas.
iltapalaksi joko omenoita pari tai hapankorppua margariinilla ja paprikalla.

tänään on naapurissa pienen tytön synttärit joten vähän mennään nyt kevyemmin, jos siellä tulee naposteltua.

Te varmaan kaikki tiedättekin että laihduttajan ruisleipä ei sit ole (ainakaan mun mielestä) ruispala ym vastaava joka oikeasti on vaan 50%ruista...loput vehnäpullaa.

aamupalaksi söinpuuroa
lounaalla syön makkarapastaa
päiäkahvilla , kahvin ja korpun
päivällisellä teen karjalanpaistia ja pottuja
iltapala on sit teetä ja näkkileipä

Alkuperäinen kirjoittaja tosissani:
Laihduttaja oon, tänään päivällä heseen ;)

Joskus pitää irroitella, hyvää ruokahalua. Mulle tosin on käynnyt niin että laihiksen aloitettua nuo ruuat ei enää maistu ja tulee vaan paha olo. Silti aina välilla saa herkutella, mitä se kullekin on. Helpompi palatakin takas kevyempää ruokavalioon kun ruoka tekee vatsanväänteitä ja ähkyä.

En siis laihduta kun olen raskaana, mutta kun on ylipainoa jo lähteissään niin yritän vähän hillitä herkkujen syömistä.

Tänään:

Aamupala: 2 siivua ruisleipää, kevytleviä, ylikypsää kinkkua ja kurkkua. Kuppi kahvia ja mandariini

Lounas: Jokin puuro, luultavimmin kaurapuuro maitoon keitettynä. Päälle tl kevytleviä. lasi rasvatonta maitoa ja kiivi.

Välipala: Kahvikuppi ja muutama porkkana

Päivällinen: lautasellinen kalakeittoa, siivu ruisleipää kevytlevillä ja lasi rasvatonta maitoa.

Iltapala: siivu ruisleipää kevytlevillä ylikypsällä kinkulla ja tomaatilla. 1% viili ja päärynä.

Kanssasiskot, kokeilkaapas jättää nuo kevyttuoteet kokonaan ja käyttää vaan ihka oikeaa tuotetta, sitä rasvaista...Määrä vaan pienemmäks. Nuo kevyt tuotteet kun useimmiten sisältää rasvaisempaa versiota enemmän hiilihydraatteja eli käytännössä sokereita jos nyt oikein yksinkertaistetaan asia. Hiilihtraatit ei sinällään ole pahoja ja niitä tarvitaan , mutta noissa korvikeversioissa olevat hiilihydraatit on niitä turhia hiilareita. Eri juttu kuin täysjyvärukiin hitaat hiilarit...

Mulla tää ajatusmaailma on auttanut tiputtaan jo 15 kg ja paljonkivempi on syödä 1 desi kermaisen ihanaa ja paksua jugurttia marjojen kanssa kuin kevyt litkua sen 2 dl...toimii mulla myös henkisellä puolella tukena kun tekee mieli sitä "herkkua" ja sitä saa syödä =) Pienempii annoksiin tottuu viikossa helposti, ekat päivät vaikeita mut sit se lähtee!

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ajattelin varmistaa:
Te varmaan kaikki tiedättekin että laihduttajan ruisleipä ei sit ole (ainakaan mun mielestä) ruispala ym vastaava joka oikeasti on vaan 50%ruista...loput vehnäpullaa.

72%ruista.

No ruispala ainakin on ton 50% kaavan mukainen

http://www.vaasan.com/public/fi/01_tuotteet/02_tummat/index.jsp?tt_view=12005

72%ruista.

...nyt mä menin sit sekaisin itse...miten voi leivästä 72% prosenttia olla ruista jos jauhoseoksesta 50% on täysjyvärukiita ja loput vehnäjauhoja, peruna etc.

72%ruista.

...nyt mä menin sit sekaisin itse...miten voi leivästä 72% prosenttia olla ruista jos jauhoseoksesta 50% on täysjyvärukiita ja loput vehnäjauhoja, peruna etc.

Kannattaa tehdä itse se ruisleipä niin tietää ainakin suunnilleen mitä syö :)

Yhteistyössä