mitä tapahtuu jos ei syö hiilareita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuu

Vieras
moneen viikkoon? Siis melkeen ollenkaan? Kaverini on nyt pian muutaman viikon ollut syömättä lähes ollenkaan hiilareita, siis jonkun alle 5g päivässä kuulemma. Ei kyllä voi olla kovin terveellistä? Eikä siis syö kasviksia tms.... Eli senkin puoleen epäterveellistä. Mutta mitä voi käydä jos on ketoosissa kauan noin vähillä hiilareilla?? Ehdotin sille että eiköhän kannata kokeilla laihduttamista jollain muulla keinolla mutta eipä oikeen innostunut....

Aluksi on päänsärkyä ja pahanhajuista hengitystä, mutta sitten keho oppii hyödyntämään läskivarantoja. Kunnon karppaaja aloittaa minimihiilihydraateilla. Kun keho on oppinut polttamaan läskiä, voi hiilihydraattien määrää hiukan lisätä, mutta vain sen verran että rasvanpoltto jatkuu.

Liikuntaa jaksaa varmaan harrastaa tosi hyvin kun ei syö hiilareita.
Ai joo mutta ei karppaajia kiinnosta. Laiha läskiys on niiiin kaunista ja ei väliä kuinka huonossa kunnossa on, pääasia että saa karpata, sehän on muotia.

[QUOTE="huoh";23054115]Liikuntaa jaksaa varmaan harrastaa tosi hyvin kun ei syö hiilareita.
Ai joo mutta ei karppaajia kiinnosta. Laiha läskiys on niiiin kaunista ja ei väliä kuinka huonossa kunnossa on, pääasia että saa karpata, sehän on muotia.[/QUOTE]

Tossa ruokavaliossa onkin kiva juttu se, että nimenomaan se läski palaa eikä lihas. Hyvin olen jaksanut liikkua karpatessakin, jotta ei taaskaan osunut.

[QUOTE="juu";23054056]joo mutta eikö toi oo vähän vaarallista jos jatkaa pitkään? En oo hirveen hyvin tutustunu aiheeseen mutta oon huolissani kaverista.[/QUOTE]

Vaarallista?
Ei ole.

Hiilarit on ainoa ryhmä, jota elimistö ei oikeasti tarvi mihinkään. Rasvaa, protskuja jne elimistö tarvii, mutta ilman hiilareita elimistö tulee toimeen. Hiilareiden ainoa tehtävä on nopea energiansaanti. Ilman rasvoja tai vaikkapa proteiineja elimistö ei tule toimeen, mutta hiilareiden kanssa on toisin.

Ja joo, se ei ole vaarallista.

okei hyvä. sen verran oon karppauksesta kuullut että monet on tehnyt niin että on pitänyt vähän alle 20grammassa ne hiilihydraatit pari viikkoa ja sitten ruvennut lisäämään. en mä muuten karppausta vaarallisena pidäkään mutta noin vähän hiilareita ja meinas kuulemma jatkaa vielä niin kauan noin vähillä että on tavoitepainossaan ja sitten lisätä niitä vähän kerralllaan. muistaakseni noin 5kg aikoi vielä laihduttaa tuolla tavalla.

Yhteistyössä