Tuskin ap olet mitään väärin tehnyt, vaikutat olevan tyypillinen tuore äiti (eli esikoisen äiti), en tarkoita loukkaavana tuota, lämmöllä ja huumorilla muistelen omaa alkutaivaltani esikoiseni äitinä, sitä panikoi tuontuosta vähän kaikkea, mitä nyt tulikaan mieleen, piti stressata, että olenko tehnyt väärin tai osaankohan tehdä tuon oikein.
Meidän molemmat lapset on alkaneet nostaa päätä itse 1kk iässä ja siitä lähtien olen antanut treenata vaavin ihan omiin nimiin, eli en ole estänyt pään nostelua, mutta katsonut ettei naama nöksähdä sitten mitään vasten, kuten olkapää. Yleensä pidin lapsia paljon mahallaan rötköttämässä oman mahani päällä (se oli oivallinen pehmotyyny ekan 2kk aikana

) ja sitten jo 3kk lapset onkin jo pystyneet olemaan puuhamatolla pidempiä aikoja mahallaan.
(tätä jotkut kyllä kauhisteli, että pitäisi makuuttaa, kun pidin puoli-istuvassa asennossa sylissä, mutta eivät tajunneet, että silloin olisi pitänyt kuunnella koko hereillä olo aika syömistä lukuun ottamatta silkkaa huutoa).
Varmasti kaiken teet oikein, luotat vain itseesi. Ja vaikkei heti ihan ohjekirjan mukaan menisikään, niin mitä sitten, kaiken oppii ja ne ohjekirjatkin on vain osviitaksi, eivät mitään pyhiä totuuksia.
Meni ihan ohi aiheen, mutta kuulosti siltä, että pieni tsemppaus voisi olla paikallaan, minulle se oli ainakin hyväksi aikanaan esikoisen kääröaikana