Mitä tarkoittaa "uskoo Jeesukseen"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oppista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oppista

Vieras
Tätä oon monesti miettiny, että mitä teijän "uskossa olevien" mielestä tarkottaa tuo Jeesukseen kristukseen uskominen? Siis uskotteko vaan, että se on ollut olemassa vai!? Ja mitä tarkoittaa "tulla uskoon"? Siis tarkottaako se vaan sitä, että alkaa uskomaan Jeesukseen? Entä mitä tarkottaa "seurata Jeesusta"? Mihin sitä pitää seurata? Ja mitä eroa on 'normaali kristityllä' ja 'uskossa olevalla'?

Itsekin uskon, mutten ihan samalla tavalla kuin te "uskossa olevat". Haluaisin asiallisen selkeyden noihin termeihin jne...
Kiitos.

voit uskoa jeesukseen mutta et ole antanut elämääsi hänelle.kaksi eri asiaa.voit uskoa että tuolla ylhäällä joku säätelee asioita mutta uskossa elävät ovat pyytäneet jumalalta synnit anteeksi ja haluavat seurata häntä taivaan valtakuntaan.

Uskoa Jeesukseen on sitä, että uskoo, että Jeesus on sovittanut synnit. Sillä tarkoitetaan myös sitäkin, että halutaan muodostaa suhde Jeesukseen vaikkapa rukoilemalla. Annetaan tavallaan Jumalalle se oma elämä, jolloin Jumala voi alkaa vaikuttaa asenteisiin, tekemiseen ja tahtomiseen. Se on heittäytymistä.

Minä käsitän, että jos joku sanoo olevansa Kristitty, hän uskoo Jeesukseen ja haluaa elää Jeesuksen opettamalla tavalla olla jumalan käytössä.

ja nyt jos joku ajattelee, että ois mullakin paljon parantamisen varaa, niin tottahan se on. jumala ei muuta ketään väkisin, joten päätän aina kuitenkin itse siitä, miten käyttäydyn. Sen takia joskus olen esimerkiksi ilkeä.

kai se on sitä että uskoo että jesse on vapahtaja ja ollut maailmassa juuri niin kuin siitä meille on kerrottu ja joskus vielä tuomitsee isänsä polovella meitä syntisiä

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Uskoa Jeesukseen on sitä, että uskoo, että Jeesus on sovittanut synnit. Sillä tarkoitetaan myös sitäkin, että halutaan muodostaa suhde Jeesukseen vaikkapa rukoilemalla. Annetaan tavallaan Jumalalle se oma elämä, jolloin Jumala voi alkaa vaikuttaa asenteisiin, tekemiseen ja tahtomiseen. Se on heittäytymistä.

Minä käsitän, että jos joku sanoo olevansa Kristitty, hän uskoo Jeesukseen ja haluaa elää Jeesuksen opettamalla tavalla olla jumalan käytössä.

ja nyt jos joku ajattelee, että ois mullakin paljon parantamisen varaa, niin tottahan se on. jumala ei muuta ketään väkisin, joten päätän aina kuitenkin itse siitä, miten käyttäydyn. Sen takia joskus olen esimerkiksi ilkeä.

Tätä olen miettinyt monesti, että eikö ihminen, joka on kastettu ja kuuluu kirkkoon, muttei ole uskovainen olekaan kristitty, jos ajatellaan että kysytään noin yleensä uskontokuntaa. Tai minä, joka olen ollut seurakunnan jäsen, mutten ole enää, enkö ole kristitty?

Ai, no nyt ehkä vähän käsitän teidän uskomista... Itse uskon paljon syvällisemmin, mutta se siitä.

Mutta sen haluaisin vielä tietää, että mitä eroa on helluntailaisilla, normi kristityillä, uskossa olevilla, körteillä, heränneillä jne..!? Mä en nää niissä mitään eroa... Kaikki heistä uskoo mun mielestä samalla tavalla...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ai, no nyt ehkä vähän käsitän teidän uskomista... Itse uskon paljon syvällisemmin, mutta se siitä.

Mutta sen haluaisin vielä tietää, että mitä eroa on helluntailaisilla, normi kristityillä, uskossa olevilla, körteillä, heränneillä jne..!? Mä en nää niissä mitään eroa... Kaikki heistä uskoo mun mielestä samalla tavalla...

Sanoppas se... On joitain oppieroja. Helluntalaiset kastaa aikuisia, tai ei ainakaan vauvoja tai pieniä lapsia. ja helluntalaiset korostaa aika paljon hengellisiä kokemuksia, kielilläpuhumista ja pyhää henkeä. Körteistä en tiedä, enkä heränneistä. Jos uskotaan Jeesukseen, uskotaan Jeesukseen, eikä kai sillä ole niin väliä, saako meikata tai mitä korostetaan... Eikö tärkeintä ole se suhde Jeesukseen, se mitä Jeesus teki ja se, että asiat on Taivaan isän kanssa kunnossa.

No mutta uskotteko te sitten, että kaikki pääsee taivaaseen? Siis olipa opit mitä tahansa ja teki mitä tahansa, mutta kunhan uskoo Jeesukseen, niin pääsee taivaaseen? Miten käsitätte sen, kun Raamatussa puhutaan pienestä valittujen joukosta, jotka taivaaseen pääsee? Ketkä sinne sitten pääsee?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mutta uskotteko te sitten, että kaikki pääsee taivaaseen? Siis olipa opit mitä tahansa ja teki mitä tahansa, mutta kunhan uskoo Jeesukseen, niin pääsee taivaaseen? Miten käsitätte sen, kun Raamatussa puhutaan pienestä valittujen joukosta, jotka taivaaseen pääsee? Ketkä sinne sitten pääsee?

No mä ajattelen kyllä, että mä en voi tietää kuka pääsee ja kuka ei. raamatussa sanotaan vaan, että jos uskoo siihen, että on saanut synnit anteeksi ja ottaa Jeesuksen sydämeen, niin pääsee taivaaseen. En tiedä sitten. Miten kukaan voi toisesta ihmisestä sanoa?

jos ajatellaan, että Jeesukseen uskovat pääsee taivaaseen, niin kun vertaa siihen, niin monia muita uskontoja edustetaan siihen verrattuna paljon. Plus sitten ne, jotka on kristittyjä vaan tavan vuoksi.

Eikait sillä ole mitään merkitystä kuuluuko kirkkoon vai ei. Kyllä jokainen joka ei kuulu kirkkoon voi olla uskovainen. Ja vaikka kuuluu kirkkoon ei se tarkoita että on uskovainen,
Minun mielestä uskovainen on se joka uskoo Jumalaan. Ja hyväksyy että Jeesus on hänen profeettansa. Mutta pitää myös hyväksyä kaikki muutkin profeetat, tekemättä mitään eroa heidän välilleen. Monet vain unohtaa yhden tärkeimmistä seikoista, ja uskoo vain siihen mitä on kuullut eikä itse etsi tietoa.
Jeesus ilmoitti aikoinaan seuraavan profeetan tulosta Johanneksen evankeliumin 16 luvun 12. ja 13. jakeessa:
12. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi sitä nyt kantaa.
13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu; ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän uhuu ja tulevaiset teille julistaa.

Ja tässä kohtaa Jeesus puhui Jumalan viimeisestä profeetasta, Muhammedista. Siksi, meidän täytyy uskoa siihen, mitä Muhammed sanoo koska hänellä oli Jumalan viimeisimmät sanat.

Sekä raamattu on pilattu, totuutta on muuteltu.

Jumala on yksi, ainoa Jumala, kaikkivaltias. Hän ei ole toista synnyttänyt, eikä ole toisesta syntynyt. Ketään ei ole hänen vertaistaan!

Jeesus on Marian poika. Eikä Jumala ole hänen isänsä. Miten joku edes semmoista voisi väittää. Tuliko Jumala maan päälle siittämään Jeesuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu:
Eikait sillä ole mitään merkitystä kuuluuko kirkkoon vai ei. Kyllä jokainen joka ei kuulu kirkkoon voi olla uskovainen. Ja vaikka kuuluu kirkkoon ei se tarkoita että on uskovainen,
Minun mielestä uskovainen on se joka uskoo Jumalaan. Ja hyväksyy että Jeesus on hänen profeettansa. Mutta pitää myös hyväksyä kaikki muutkin profeetat, tekemättä mitään eroa heidän välilleen. Monet vain unohtaa yhden tärkeimmistä seikoista, ja uskoo vain siihen mitä on kuullut eikä itse etsi tietoa.
Jeesus ilmoitti aikoinaan seuraavan profeetan tulosta Johanneksen evankeliumin 16 luvun 12. ja 13. jakeessa:
12. Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi sitä nyt kantaa.
13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu; ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän uhuu ja tulevaiset teille julistaa.

Ja tässä kohtaa Jeesus puhui Jumalan viimeisestä profeetasta, Muhammedista. Siksi, meidän täytyy uskoa siihen, mitä Muhammed sanoo koska hänellä oli Jumalan viimeisimmät sanat.

Sekä raamattu on pilattu, totuutta on muuteltu.

Ootko muslimi?

Yhteistyössä