Mitä tarkoittaa viiltävä vatsakipu alavatsassa toisella puolella? Olen raskaana ja viikkoja n. 5.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zoe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zoe"

Vieras
Hiukan pelottaa. :/ Oikealla puolella alavatsassa siis tuntuu viiltävä/pistävä kipu välillä, kun nousen seisomaan. Välillä vihlaisee vähän, pari kertaa vihlaissut oikein kunnolla siten, että olen hetken joutunut olemaan ihan kaksinkerroin kivun takia. Lääkäriin on aika ensiviikolla.

mulla oli samanlaista ongelmaa ekassa raskaudessa. Kohdun venymisestä ja kasvusta kuulemma johtui kipu. jossain tapauksessa voi tietenkin olla kyse vaikka kohdun ulkoisesta raskaudesta, mutta se on onneksi harvinaista. Jos lisääntyy ja pahenee kipu, niin mene ihmeessä päivystykseen.

[QUOTE="moi";26712854]mulla oli samanlaista ongelmaa ekassa raskaudessa. Kohdun venymisestä ja kasvusta kuulemma johtui kipu. jossain tapauksessa voi tietenkin olla kyse vaikka kohdun ulkoisesta raskaudesta, mutta se on onneksi harvinaista. Jos lisääntyy ja pahenee kipu, niin mene ihmeessä päivystykseen.[/QUOTE]

Toki jos pahenee, niin lähden päivystykseen. Tätä siis jatkunut n. viikon verran ja kipua tuntunut vain kerran tai pari päivässä. Ja tosiaan vain, jos nousen istumasta/makuuasennosta seisomaan.

[QUOTE="allukka";26712869]Ihan normaaleja raskausoireita. Mulla on myös ollut noita vihlaisuja kummassakin raskaudessa.[/QUOTE]

Mullakin oli ekassa raskaudessa, mutta ei todellakaan näin varhaisessa vaiheessa. Siksi mietinkin, että onko ihan normaalia. :)

Yhteistyössä