Mitä tarkoittavat mielestäsi "maahanmuuttaja" ja "monikulttuurinen"?

Maahanmuuttaja on muuttanut maahan jostain toisesta maasta (pl. paluumuuttajat).
Monikulttuurinen on jotain sellaista, missä vähintään kaksi eri kulttuuria kohtaa.

Eläisimme monikulttuurisessa ympäristössä ilman maahanmuuttajiakin, sillä oman kulttuurimme sisällä on vielä monia erilaisia kulttuureita ja alakulttuureita.
Esimerkiksi itse olen lapsuudessa elänyt päivittäin kahdessa eri kulttuurissa, sillä kotini oli vanhoillislestadiolainen, mutta koulussa elimme valtaväestön mukaisesti.
Murrosiässä liikuin paljon erään alakulttuurin edustajien kanssa, olin osa valtaväestön kulttuuria ja vl-kulttuuria.

Olen siis monikulttuurinen ihan näin Suomen sisälläkin.

Minä olen taas ihan toiselta puolelta Saksaa, Ffm:n läheltä.

Mutta kun olet jo vanha konkari, niin tiedät sitten, mistä me mamut niitä sossutukia haetaan. *wegrenn und duck* :D

Näin kun maahanmuuttaja olet, niin onko kotoutumistoimisto jo ehdottanut sinulle mamunaisten omia uimavuoroja (burkinin käyttö sallittu) tai pyöräilytaidottomille mamunaisille suunnattua pyöräilykurssia? ;)

• Tykkää
Reactions: Saksamamma
Näin kun maahanmuuttaja olet, niin onko kotoutumistoimisto jo ehdottanut sinulle mamunaisten omia uimavuoroja (burkinin käyttö sallittu) tai pyöräilytaidottomille mamunaisille suunnattua pyöräilykurssia? ;)
No ei ole. Onkohan täällä edes olemassa mitään kotoutumistoimistoa tai muuta? Jos sellaisen jostain löydän, niin haluan ihan ehdottomasti omat uimavuorot ja fillarointikurssille.

[QUOTE="vieras";28971968]Lisäksi suomalaiset menivät Amerikkaan ihan omana itsenään, passi taskussa.

Toisin kuin iso osa nykyisistä Suomeen tulevista mamuista, joilla passi huomattavan usein "hukkuu" johonkin vähän ennen viranomaisille ilmoittautumista, ja lisäksi oleskeluluvan saannin perusteet menevät herkästi satuilun puolelle. Djiboutilaisesta "Ahmedista" tulee somalialainen "Hassan" ja niin edelleen.[/QUOTE]

Taidat olla itse tuo passinsa hukannut Hassan kun tiedät asiat noin hyvin.

[QUOTE="vieras";28971968]Lisäksi suomalaiset menivät Amerikkaan ihan omana itsenään, passi taskussa.

Toisin kuin iso osa nykyisistä Suomeen tulevista mamuista, joilla passi huomattavan usein "hukkuu" johonkin vähän ennen viranomaisille ilmoittautumista, ja lisäksi oleskeluluvan saannin perusteet menevät herkästi satuilun puolelle. Djiboutilaisesta "Ahmedista" tulee somalialainen "Hassan" ja niin edelleen.[/QUOTE]

index.php

Yhteistyössä