Mitä tässä suhteessa pitäisi tehdä???? vai onko miehet aina tälläisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopen kyllästnyt ja masentunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopen kyllästnyt ja masentunut

Vieras
Nyt tuntuu että alkaa käymän niin ylikierroksilla ettei mistään tuu enää mitään.
Meillä on kaksi lasta jotka tietenkin on aivan ihania vaikka osaavat myös kiukutellakkin.

Mutta tuo mies, siihen menee niin hermot vai valitanko mä vaan turhasta?

Hän käy töissä ja minä olen lasten kanssa kotona, pyöritän kuitenkin pienimuotoista yritystä tässä samalla ja niin ansaitsen itselleni vähän ylimääräistä rahaa, kotihoidontuella kun elelen.

Olen miehelleni sanonut että hänkin voisi joskus kotona tehdä jotain mutta ei hän vain vetoaa siihen että kun hän käy töissä.

OOlisi kauhen kivaa jos saisi itsekkin joskus vain olla ja ottaa rennosti. Mutta kaikki aika menee yritykseen jota koitan lasten ohella/kanssa pyörittää.(mutta en siis kuitenkaan sitä halua lopettaa) tai kodin järjestämiseen ja tuntuu ettei millään repeä joka paikkaan ja sitten on hermot kireällä ja tulee tisukittua lapsille :(
Viikonloppuisin kun mies olisi kotona hän ei tajua että voisi olla lasten kanssa, tai jos sanon että ottaa lapset mukaan niin josksu ottaa ja joskus ei....

Kauhulla olenkin sitä ajatellut kun tulee aika palata töihin, millainen kaaos sitten meillä tulee olemaan.

Mutta onko se oikeasti niin että jos mies käy töissä ja äiti kotona niin sen äitin "töihin" kuuluu kaikki kotihommat eikä miehen tarvitse tehdä mitään?? Ehkä jaksaisin sitten paremmin jos yritystä ei olisi, mutta kun sitä en halua lopettaa.... Ei sillä miljoonia tienaa mutta hiukan taskurahaa....

Mistä tollasia miehiä oikein löytyy?? Mä olen myös kotona lapsen kanssa toistaseksi ja mies käy töissä, mutta ei sille ole tullut mieleenkään, että voisi luistaa kaikista kotihommista työssäkäynnin varjolla. Tai ainakin on ollut sen verran fiksu, ettei ole tullut sitä ääneen mulle sanomaan.
Tottakai minä hoidan kotihommat suurimmaksi osin, mutta mies auttaa sen minkä tarvii. Meillä sovittiin jo alusta lähtien, ettei ole ns. miesten ja naisten töitä. On vaan töitä, jotka täytyy tehdä. Kaksi asiaa olen kyllä ominnut vain itselleni: ruuan laiton/leipomisen sekä tietyt pikkuremontit (tapetoinnit, huonekalujen kokoaminen, kattolamppujen kytkennät). Nekin vaan sen takia, että miehellä ei riitä hermot eikä sorminäppäryys! ;D

[QUOTE="...";26057464]Mistä tollasia miehiä oikein löytyy?? Mä olen myös kotona lapsen kanssa toistaseksi ja mies käy töissä, mutta ei sille ole tullut mieleenkään, että voisi luistaa kaikista kotihommista työssäkäynnin varjolla. Tai ainakin on ollut sen verran fiksu, ettei ole tullut sitä ääneen mulle sanomaan.
Tottakai minä hoidan kotihommat suurimmaksi osin, mutta mies auttaa sen minkä tarvii. Meillä sovittiin jo alusta lähtien, ettei ole ns. miesten ja naisten töitä. On vaan töitä, jotka täytyy tehdä. Kaksi asiaa olen kyllä ominnut vain itselleni: ruuan laiton/leipomisen sekä tietyt pikkuremontit (tapetoinnit, huonekalujen kokoaminen, kattolamppujen kytkennät). Nekin vaan sen takia, että miehellä ei riitä hermot eikä sorminäppäryys! ;D[/QUOTE]

No sanoppa muuta, mistä niitä löytyy? Mitä teillä mies tekee kotihommissa? Ilmeisesti minä en ole tehnyt selviä säveliä heti suhteen alussa.....? Vai onko oma äiti passannu pilalle pojan, en tiedä....

Enkä minäkään vaatisi et kaikkia pitää tehdä, mutta ainut mitä mies kotona tekee on tyhjää tiskikoneen(harvoin) tai vie pyykit, lasten lelut kerää silloin tällöin, mutta viime pe sanoin hänelle että voisiko hiukan pestä lattiaa keittiöstä kun oli jo niin tahmainen, no eilen katsoin lattiaa ja samanmoinen oli ei muuta kun itse luutu käteen. Tänään kokosin yhtä laatikkoa joka osoittautuikin hiukan hankalemmaksi ja pyysin muutamaan otteeseen että voisiko tulla auttamaan, istui vaan koneella eikä inahtanukkaan. tuossa se nyt on keittiön lattialla saas nähdä kuinka kauan.....

Pahaa miletä vielä tuo sekin että minulla oli juuri synttärit ja mitä sain lahjaksi, en mitään. Arvostetaanko mua tässä talossa yhtään??

Alkuperäinen kirjoittaja lopen kyllästnyt ja masentunut;26057500:
No sanoppa muuta, mistä niitä löytyy? Mitä teillä mies tekee kotihommissa? Ilmeisesti minä en ole tehnyt selviä säveliä heti suhteen alussa.....? Vai onko oma äiti passannu pilalle pojan, en tiedä....

Enkä minäkään vaatisi et kaikkia pitää tehdä, mutta ainut mitä mies kotona tekee on tyhjää tiskikoneen(harvoin) tai vie pyykit, lasten lelut kerää silloin tällöin, mutta viime pe sanoin hänelle että voisiko hiukan pestä lattiaa keittiöstä kun oli jo niin tahmainen, no eilen katsoin lattiaa ja samanmoinen oli ei muuta kun itse luutu käteen. Tänään kokosin yhtä laatikkoa joka osoittautuikin hiukan hankalemmaksi ja pyysin muutamaan otteeseen että voisiko tulla auttamaan, istui vaan koneella eikä inahtanukkaan. tuossa se nyt on keittiön lattialla saas nähdä kuinka kauan.....

No leikkii lapsen kanssa, vaihtaa vaippaa, imuroi, tyhjää ja täytyy tiskikoneen, tyhjentää pyykkikoneen... Ei tietenkään aina, mutta periaatteella "se tekee, kumpi ensin joutaa". Ja kyllä mun täytyy välillä patistaa ja huomauttaa, että voisi sen ja sen tehdä, jos ite teen jotain muuta sillä aikaa! Enkä välttämättä huomauta edes niin nätisti... Apua saan kyllä JOKA kerta kun pyydän. Samoin toisinpäin.

[QUOTE="...";26057622]No leikkii lapsen kanssa, vaihtaa vaippaa, imuroi, tyhjää ja täytyy tiskikoneen, tyhjentää pyykkikoneen... Ei tietenkään aina, mutta periaatteella "se tekee, kumpi ensin joutaa". Ja kyllä mun täytyy välillä patistaa ja huomauttaa, että voisi sen ja sen tehdä, jos ite teen jotain muuta sillä aikaa! Enkä välttämättä huomauta edes niin nätisti... Apua saan kyllä JOKA kerta kun pyydän. Samoin toisinpäin.[/QUOTE]

Ihanne mies siis sulla !

Minä vaihdoin yksipäivä vaatekaappien järjestystä ja sanoin miehelleni että katsoisi omat vaatteet läpi mitä saa laittaa pois.Vaatteet oli pyykkikopassa eli niitä ei ollut edes paljoa. Vielä tänäkin päivänä vaatteet on samassa kopassa katsomatta.Olen vain tunkenut pyykkikopan hänen kaappiin....

Jos pyydän jotain niin siinä kestää kyllä aikaa että se tulee tehtyä tai sitten minulla menee hermot enkä jaksa enää odottaa ja teen itse.

Tällä hetkellä on pyykkikoneessa hänen vaatteitaa käskin sammuttaa koneen kun oli pessyt ajattelin että olisi myös ottanut ne pois sieltä mutta siellä ne on edelleen......

[QUOTE="...";26057633]Olisi kyllä keskustelun paikka! Ite olen sitä mieltä, että mieluummin asusin yksin lapsen kanssa kuin miehen kanssa, joka ei arvostaisi mua.[/QUOTE]

Näin minäkin olen monesti ajatellut.....

No kyllä tuonkin kanssa hermot menee välillä. Ei ymmärrä nimittäin tuon taivaallista, mitä lapselle pitäisi laittaa ulos päälle milläkin kelillä... Noin niin kuin esimerkkinä... Eikä varsinkaan löydä niitä vaatteita kaapista, vaikka ovat hyllyissä ihan loogisessa järjestyksessä. Mutta ehkä vielä jonakin päivänä... ;) Mutta kiitos, olen ihan tyytyväinen mieheeni! :) Ja luojan kiitos, sekin tuntuu olevan tyytyväinen minuun.

Ja mitä tulee tohon vanhojen vaatteiden lajitteluun, niin mä sanon suoraan, että valitsee ite poisheitettävät NYT tai sitten minä valitsen. Eikä tarvi tulla jälkeenpäin vinkumaan jos joku ihana, jo reikäinen, lempipaita on poistunut pinosta... Musta saa ihan kauhean pirttihirmun kuvan! :D Että ihan vaan huomautuksesksi: Kyllä meillä keskustellaankin ihan asiallisesti asioista ja päätetään yhdessä. Ja mies on tiennyt jo alusta asti, mitä saa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja lopen kyllästnyt ja masentunut;26057429:
Kauhulla olenkin sitä ajatellut kun tulee aika palata töihin, millainen kaaos sitten meillä tulee olemaan.

Mutta onko se oikeasti niin että jos mies käy töissä ja äiti kotona niin sen äitin "töihin" kuuluu kaikki kotihommat eikä miehen tarvitse tehdä mitään?? Ehkä jaksaisin sitten paremmin jos yritystä ei olisi, mutta kun sitä en halua lopettaa.... Ei sillä miljoonia tienaa mutta hiukan taskurahaa....

Ei kuulu mennä niin. Miehesi on keksinyt tällaisen ihme ajatuksen johon vetoaa.

Aikuinen vastuullinen mies hoitaa kotiaan eikä lorvaile ja pistä naista hommiin.

Aika pentu sulla miehenä vissiin?

Minun mieheni on ihan samanlainen... mustakeskiaikainan ääliö, KOSKA MINÄ KÄYN TÖISSÄ NIIN MINULLE EI KOTIHOMMAT KUULU. Kumma vaan,että kun minäkin kävin töissä niin työllä ei saanut vapautusta kotona mistään... Miehelle on eri säännöt näköjään.

Meillä on riidelty asiasta... ei mene perille, olen pyytänyt tekemään... ei mene perille.... sitten olen päättänyt,että minä kyllä pärjään ja en pyytele apua yhtään mihinkään. En ole myöskään kysellyt kesälomareissulle tai muuallekaan mukaan, koska oletan,että mikään ei kiinnosta :)

Hiljalleen on siperia ruvennut opettamaan ;)

Meillä mies käy töissä ja minä olen kotona lasten kanssa. Meillä mies tekee paljon kotihommia, ei ole ikinä sanonut että ei kuulu hänelle. Meillä mies imuroi, tyhjentää tiskikoneen, siivoaa lasten lelut ja hoitaa kaikki autoihin ja taloon liittyvät työt (perinteiset miesten työt). Viime viikonloppuna pesi ikkunat, kun olin lasten kanssa kylässä. Ihan oma aloitteisesti. Itse olin ajatellut pestä vasta pääsiäisenä. Ihana mies, mutta itselle tulee välillä tunne, että mä vaan lojun kotona ja mies tekee kaiken. Hoidan kyllä lapset (3), teen ruuan, pesen pyykit ja siivoilen päivittäin. Meillä on alusta asti sovittu, että kotityöt on yhteisiä ja ne hoidetaan yhdessä.

Yhteistyössä