Mitä te harrastatte, mikä on mielekäs aihe täällä, kuka tai ketkä mielekkäimpiä keskustelukumppaneita ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nimra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nimra

Vieras
Kun itse ollut täällä niin vähän aikaa niin olisi kiva kuulla, että millaisia ihmisiä täällä oikeen aikaa viettää ja mitkä ovat niitä lampijuttuja =)

Itse en osaa vielä nimetä ketään lempikeskustelijaa, mutta kaikki jotka omaavat oman mielipiteen ja elävät elämäänsä kuten ITSE haluavat eikä niin miten TOISET haluavat ja osaavat keskustella järkevästi :)

Mielekkäitä aiheita on varmasti monia, kun harrastuksina tai mielenkiinnonkohteena on monia asioita ,ihmisen luonne, askartelu, ompelu, kutominen/neulonta, ruoanlaitto&leipominen, valokuvaaminen, runojen/päiväkirjan kirjoittaminen... tykkään myös puhua työstäni ja mielelläni seuraan politiikkaan ja joskus siitä myös tykkään jutella :snotty:

En mä osaa sanoa. kai mä oon aika pinnallinen keskustelija. Tykkään keskustelijoista, jotka ovat mukavia ja ystävällisiä, joten en nimeä ketään, kun suurin osa semmosia kuitenkin on.

Mä harrastan lukemista, varsinkin historiaa. Piirtämistä ja askartelua, moottoripyöriä ja kesällä elvytän vanhan rakkauteni eli ratsastuksen.

Mua kiinnostaa monet aiheet täällä, ja lempparikeskustelijoitakin on pari. Pidän sellaisista jotka sanovat suoraan mitä ajattelevat. Ikuiset peesaajat on tylsiä B)

Keskustelu on hyvä, jos väittelyn sääntöjä noudatetaan. Eli ei iskuja vyön alla, mutta kärjistyksiä voi käyttää saadakseen hiukan maustetta keskusteluun. Oma mielipide tulisi voida perustella.

Keskustelussa aiheet vaihtelevat. Riippuu omasta mielialasta, mihin kiinnostaa vastata. Toki myös ketjun "laatu" vaikuttaa vastausintooni.

Harrastan piirtämistä, maalaamista, valokuvaamista, luonnossa liikkumista, erilaisia käsitöitä, musiikkia (olen joskus myös tehnyt itse musiikkia)... Myös erinäiset kemiaan liittyvät jutut kiinnostavat.

En jaksa kovin pinnallista lätinää. Pohdiskelevat ketjut ovat kivoja. Joskin aika monella on tapana naulata mielipide lukkoon heti aluksi, eikä ketjuissa ole kovinkaan usein huomattavissa ajattelun kehittymistä. Aika paljon vaan intetään.

Jahas. No, mä harrastan lukemista, yhdistystoimintaa, ulkoilua ja teatteria. Musta on kivaa keskustella monenlaisista asioista - vaikkapa kirjallisuudest, yhteiskunnallisista asioista jne. Kiinnostuksenkohteisiin - sattuneesta syystä - kuuluvat myös kieleen liittyvät aiheet, lasten- ja nuorten kasvatus, poikakulttuuri ja vaikkapa työn ja perhe-elämän yhdistäminen.

Kaikki sellaiset tyypit on kivoja keskustelukumppaneita, jotka osaa perustella mielipiteensä. Ei aina tarvi olla samaa mietltä kaikesta :).

Myöskin täällä on tällainen piirtäjä, maalaaja, askartelija tyyppi. Kissat ovat myös yksi tärkeä.. no.. elämäntapa.
Olen enemmänkin sivusta seurannut näitä keskusteluja. En arvosta sellaisia keskustelijoita, jotka tosiaan "iskevät vyön alle" ja takertuvat pieniin asioihin, jos joku ei ole hallinnut oikeaa sanamuotoa tai ei ole asioita selvittänyt rautalangasta vääntäen.
Eli itse pidän mielipiteen omaavista, mukavista ja asiallisista keskustelijoista, oli aihe mikä tahansa.

Harrastan lukemista, klassisen musiikin kuuntelua, ruoanlaittoa, kutomista, matkustamista, luontouintia, elokuvia.

Minusta on mukava jutella noista aiheista ja monesta muustakin ja on paljon palstalaisia, joitten kanssa on kiva jutella. Joittenkin kanssa olen täällä jutellut jo vuosikausia.

minusta täällä ei juuri harrastuksista puhuta, lähinnä (ihmis)suhteista, niiden puutteesta ja suhteen sisällöstä. Myös lapsista ja kasvatuksesta on paljon avauksia. Itse kyselen paljon arkipäivän sujumisesta eli ruuanlaitosta ja pyykista. :) -myös lapsi-keskusteluihin tulee osallistuttua.

Itse kaipaan kanssa harrastuksista ja erilaisista syvällisemmistä aiheista puhumista! Täällä jauhetaan vaan lähinnä siivouksesta ja arkisista asioista. Itse haluaisin juttuseuraksi ihmisiä joka osaavat puhua "vaikeammistakin" asioista erilaisista näkökulmista eivätkä toitota sokeana vain yhtä ainoaa totuuttaan!

En osaa oikeen nimetä ketään tiettyä täältä, mun mielestä täällä palstalla on paljonkin hauskoja ja järkeviä ihmisiä kuten myös päinvastoin mutta en jaksa ottaa kantaa tappeluketjuihin tms. tyhjänjauhamiseen koska nehän ei koskaan johda mihinkään :whistle:

Itse harrastan kaikkea mahdollista liikuntaa, tosin harvemmin täällä mitään puhutaan aiheesta..
Vähiten kiinnostaa minkä ikäsenä kenenkin piltti väänsi ekan paskapökäleen pönttöön tai miten kauan joku on imettänyt tai imettikö ollenkaan en jaksa edes avata näitä ketjuja.

Aiheet jotka avaan aina on mm. sisustusaiheiset jne.

=)

Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
Nimra, tarkennatko mitä tarkoitat ihmisen luonteella kiinnostuksen kohteena? Luetko psykologiaa?

En lue psykologiaa (valitettavasti ), mutta tarkoitan sitä lähinnä miten erilaiset luonteet reagoivat esim täällä keskenään, miten kirjoituksien perusteella tehdään luonne"analyysejä" ja sitä miten ihminen korostaa esim tiettyä luonteenpiirrettään/ominaisuutta, jotenkin minulle vaan ihmisen mielen seuraaminen ja luonteiden tarkastelu on mieluista ja yritän toki lukeakin :) Mä vaan olen ollut itse luonteeltani ja olen siis vieläkin :D että pohdin paljon asioita ja sitä kautta kai on tullut enemmän sitten haluksi panautua ihmisten luonteeseen ja käyttäytymiseen ja selviämiseen kaikissa tilanteissa :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ai niin, mä harrastan posliininmaalausta. Mieluusti piirrän ja maalaan. Veistelen.

Mun äitini sai minut aikoinaan kiinnostumaan posliinimaalauksesta ja olemmekin miehen kanssa kummatkin sitä tehneet ja nyt on haaveena, että saan haalitttua itselleni ja loppu perheelle maaleja ja muita tarvikkeita ja pääsee taas pitkästä aikaa kurssille, Äidiltä on opittu ja tietenkin myös isältä ja omalta koulutuspohjalta paljon käsityöharrastuksia :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja erilainen äippä:
Itse kaipaan kanssa harrastuksista ja erilaisista syvällisemmistä aiheista puhumista! Täällä jauhetaan vaan lähinnä siivouksesta ja arkisista asioista. Itse haluaisin juttuseuraksi ihmisiä joka osaavat puhua "vaikeammistakin" asioista erilaisista näkökulmista eivätkä toitota sokeana vain yhtä ainoaa totuuttaan!

Tämä on totta, että erilaisista vaikeista asioista olisi ihana saada välillä kunnon keskustelu ja tällä tarkoitan sitä, että siitä saisi oivia vihjeitä, ohjeita asioiden kehitykseen eteenpäin. Tuo arkihan täällä monella on kuitenkin samanlaista, joten lienee niitä helpoimpia asioita keskustella =)

Palstakirjoittelun perusteella on ehkä vähän heppoista tehdä ihmisistä luonneanalyyseja. Täällä kun monet saattavat antaa valheellisen kuvan itsestään ja elämästään.

Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Palstakirjoittelun perusteella on ehkä vähän heppoista tehdä ihmisistä luonneanalyyseja. Täällä kun monet saattavat antaa valheellisen kuvan itsestään ja elämästään.

Totta, usein teen sen tässä elävässä elämässä koneen ulkopuolella, mutta kyllä täälläkin tulee ko asiaa tehtyä, vaikka tiedän ettei todellisuuspohja ole niin "vankka".

Yhteistyössä