Mitä te teette päivisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minäi:
Lasten kanssa ja muutenkin, miten teidän päivät menee noin yleensä?

Meillä tänään(esimerkiksi) herättiin klo8.30. Isot peseytyi, pukeutui ja söi sekä lähtivät kouluun. Minä jäin pienten kanssa aamupalalle. Sitten aamupesut ja päivävaatteet päälle. Pienet leikkimään ja minä tiskasin ja siivosin keittiötä muuten. Sitten lautapeliä hetken, kunnes kuopus innostui terrorisoimaan peliä. Hetki piirtelyä ja väritystä ja minä laitoin kuopuksen nukkumaan. Ystävä pistäytyi, istuttiin kahvilla juoruilemassa.
Sitten minä puhelimessa ja samalla laitoin pyykkejä. Hereillä olevat leikkivät keskenään. Lounas. Ja taasen nuo kaksi keskittyy omiin juttuihin ja minä tähän läsähdän. Esikko tuli koulusta ja kuopus just heräsi.
Nyt poistun tästä välipalanlaittoon. Sitten on läksyjentekoaika ja isojen kanssa oleskelua, päivällisen suunnittelua.. Paikkojen oikomista ainakin. Isojen harrastuksiin vienti ja haku. Ulkoilua, kylvyssä käynti, iltapala, leikkimistä ja olemista.. Kaupassakäynti ja huomisen juttuja valmiiksi.

Tällaista tänään ainakin. Yleensä aikalailla samanlaista, lisäksi kerhoissa käyntiä, kyläilyä ja enempi ulkoilua kuin tänään. Toisinaan neuvola/lääkärireissuja, käydään kirjastossa, mummulassa jne.

Kyllä nää päivät menee sukkelaan ja aika pitkälti samalla kaavalla.
3x vkossa on kerho tai muskari, sitten usein käyn kaupungilla lapsen kanssa,
kotona teen kotihommia mitä pystyn ja sitten kun päikkäreillä katon netin.

Oikein nopeasti päivä kuluu rutiinien parissa eli aamutoimet, aamupalat, ulkoilut, ruoanlaitto, tytön päikkärit = äitin laiskotteluhetki, sitten taas kokkaillaan tai aletaan syömään tai touhutaan jotain. Muskari kerran viikossa ja avoin kerho.

Sitten kun mies tulee kotiin, joinain päivinä tämä äippä lähtee jumppaan ym.

Meillä poika nyt 1v. 8kk vanha ja on alkanut nyt pitkästymään kotona. Minä en riitä enää hänelle ja hän on aivan turhautunut. Ongelma on siinä, että olen tavallaan tarhavastainen ja rahallisesti tultaisiin toimeen ilman minun töihin menemistä. On hirveen raskasta keksiä puuhaa toiselle koko ajan tai muuten pitkästyy, yksinään ei leiki ja tuon ikäinen ei pääse vielä kerhoonkaan.

Tässä kuitenkin pohdin lapsen etua, ja voipi olla et hän menee sitten syksyllä tarhaan puolipäiväisesti ja minä sairaanhoitajan keikkahommiin tai jotain.

Riippuu päivästä, parina päivänä viikossa nukun aamusta päivään (yövuorojen takia ) yhtenä päivänä käydään perhekerhossa ja yhtenä muskarissa. Muuten päivät menee kotona rutiineja noudatten: ruuanlaittoa, vaipanvaihtoa, ulkoilua, lämmittämistä, pyykinpesua, eläintenhoitoa, siivousta...jne.

Alkuperäinen kirjoittaja :0:
Meillä poika nyt 1v. 8kk vanha ja on alkanut nyt pitkästymään kotona. Minä en riitä enää hänelle ja hän on aivan turhautunut. Ongelma on siinä, että olen tavallaan tarhavastainen ja rahallisesti tultaisiin toimeen ilman minun töihin menemistä. On hirveen raskasta keksiä puuhaa toiselle koko ajan tai muuten pitkästyy, yksinään ei leiki ja tuon ikäinen ei pääse vielä kerhoonkaan.

Tässä kuitenkin pohdin lapsen etua, ja voipi olla et hän menee sitten syksyllä tarhaan puolipäiväisesti ja minä sairaanhoitajan keikkahommiin tai jotain.

Olen myös miettinyt, että nyt kun tyttö on alkanut olla helppohoitoinen niin alkanut pohtimaan sitä pph työtä tai jos saisi tähän hankittua jonkun hoitolapsen tai parikin seuraksi :)

Pitääpä ihan miettiä mitä kaikkea sitä hommailee, ku yleensä nukkumaanmenoaika tulee ihan "puskista"..Aamulla herätään n.klo 7:30, tehään aamutoimet, ulkoillaan(pienempi nukkuu päikyt),syödään,siivoillaan,isompi nukkuu päikyt,siivoilen,pyykkään,laitan ruokaa,ulos(ja pienempi ottaa kakkospäikyt),iltahommia,kylpyjä,mahd.käyn kaupassa,lapset nukkumaan ja avot kello on 22.
Meillä ei äiti-ihminen päiväsaikaan makoile.. :whistle:

Tappelen tuon vajaa 4veen kanssa, että suostuis edes 5min yksin leikkimään ilman, että mun tarttee KOKO AJAN olla mukana. Eilen laitoin lelut kahteen jätesäkkiin kun ei leiki ja jos leikkii niin ei siivoa. Saavat olla pussissa jonkin aikaa. Jätin muutamia leluja, mut eipä tuo leiki.

No tänään herättiin klo 8.30, sitten klo 10 jälkeen lähdettiin synttärilahja ostoksille.
Kun tultiin kotiin jäätiin hetkeks pihalle.

Kotiin syömään vähän ja esikoinen kerhoon klo 13. Nyt se on siis siellä.
Kuopus päikkäreille ja nukkuu nyt.
Kohta mä laitan pyykit ja päivällistä valmiiksi.

Klo 16 esikoinen kerhosta ja samalla reissulla vähän ulkoilua.

Sit kotiin syömään ja illalla ei tänään sen kummempaa ku kotona oloa.
Joskus iltaisin kyläillään tai meillä käy joku.
Tai sitten esikoisella on kaveri tai on jonkun luona.

Töissä olen paitsi tänään ja huomenna kun mulla on vapaata.
Arkivapaat on kivoja,mutta poika 2v8kk kaipaa ja kyselee jatkuvasti päiväkotiin ;) Ukkeli on niin aktiivinen ja kaipaa kavereita ja toimintaa.Huomaa että vapaapäivinä en ehdi tehdä mitään,kun poika kaipaa seuraa koko ajan (ei nuku kotona enää päikkäreitä).
Tosiaan tämä 30h/vko töitä on sopiva määrä,ehtii olla lasten kanssa mutta saa toteuttaa myös itseään :)

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Tappelen tuon vajaa 4veen kanssa, että suostuis edes 5min yksin leikkimään ilman, että mun tarttee KOKO AJAN olla mukana. Eilen laitoin lelut kahteen jätesäkkiin kun ei leiki ja jos leikkii niin ei siivoa. Saavat olla pussissa jonkin aikaa. Jätin muutamia leluja, mut eipä tuo leiki.

Voi ei!! JOs 4v on vielä tommonen, meillä 2v6kk on kans samanlainen, toivottavasti ei jatku noin kauaa!!!!

Yhteistyössä