Mitä te teette perheen kesken esim. viikonloppuisin, kun lapset pieniä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Antakaa nyt vinkkejä kun tuntuu, että jos ei oo kyläpaikkaa tai kukaan tuu meille niin me vain ootetaan iltaa jotta pääsis nukkumaan... Toki ulkoillaan tossa omalla pihalla ja kaupassa käydään ja kokkaillaan, mutta mitä muuta sitä keksisi tekemistä? Lapset nyt 8kk ja kohta 3v.

Eli mitä te muut touhuilette perheen kanssa? Miten vois saada viikonlopun tuntumaan eriltä kuin normaaliarkipäivän?

Me ulkoillaan yhdessä (yleensä arkisin minä ulkoilen lasten kanssa, jonkin verran isä iltaisin), käydään uimassa, makkaraa paistamassa jossain retkeilypaikalla, leikkipuistossa jne. Lapset 4- ja 2v.

Viime viikonloppu oli aika tavallinen. Pojat 4v ja 5v. Perjantaina paistettiin tyypillisesti pannari ja saunottiin. Lauantaina oltiin aamusta leikkikentällä ja iltapäivällä käytiin leffassa. Sunnuntaina käytiin uimahallissa, aamulla taidettiin tehdä pihahommia.
Uimahalli ja pannari kuuluu lähes joka viikonloppuun. Muuten vaihdellaan:) Leikkikenttä, mökillä käynti, mummolavierailut, satunnaisesti sisäleikkipuistoissa jos kovin sateista/pakkasta. Joskus käydään uinnin jälkeen ravintolassa syömässä. Ei sen tartte olla kovin ihmeellistä:)

No yleensä kyläillään isovanhemmilla iltasin. Aamulla nukutaan pitkään tai edes maataan sängyssä pitkään. Kokkaillaan, ulkoillaan, käydään lenkillä, kaupassa, nukutaan pitkät päikkärit yms.. Meitä on minä, mies ja lapsi 1v7kk

Töissä ollessa viikonloput nautitaan rauhassa kotonaolosta ja koitetaan saada työviikon jälkeen huusholli ihmismäiseen kuntoon. Mulla on liuta lapsia, jotka touhaavat keskenään aika paljon. Nyt olen äitiyslomalla ja silti viikonloppuna tuntuu ihanalta, kun ei ole turhia aikatauluja. Mä olen kyllä niin kotona viihtyvää sorttia itse, etten piittaisi hirveästi kulkea, mutta lasten takia osallistutaan paikallisiin tapahtumiin, kun sellaisia sattuu olla.

Meillä ei ole mitään puistoja ja viihdykkeitä tässä lähistöllä, niin lauantaiaamut alkaa sillä, että aamupalan jälkeen mennään patsastelemaan tohon pihalle ja tartutaan vaik haravaan. Päivä menee pihahommissa, joskus tehdään tulet ja paistetaan makkaraa tai viime lauantaina teinkin pyörätemppuradan muksulle tohon. Tennismailoilla näytiin liikennevaloja yms

Sunnuntaina yleensä mulla salipäivä, joten sen ympärille rakennetaan hommat.

Leivotaan, laitetaan yhdessä ruokaa, askarrellaan, pelataan vaikkakuistipeliä. Katsotaan joku lastenleffa vaikka poppareiden kanssa ja vaan möllötetään. Siivotaan, käydään kaupassa . Käydään metsäretkillä(mustikassa, puolukassa, sienessä, tai ihan muuten vaan eväiden kanssa), vauvat on kulkenu rinkassa tai manducassa mukana.
Uimassa käydään myös usein, teilläkin lapset sen ikäisiä että varmasti touhusta nauttisivat. Kesällä käydään pyörälenkillä ja talvella hiihtämässä tai luistelemassa. Tekemistä olisi enempi kun päiviä kun usein halutaan vaan laiskotellakin.

No meillä viikonloppu on jo erilaista kun isä on kotona. Ulkoillaan usein lähipäiväkodin pihalla, saatetaan hengailla kaupungilla lasten ehdoilla, käydään syömässä ravintolassa missä on lasten leikkipaikka, käydään uimahallissa, pyöräillään leikkipuistoon ja kiskan kautta kotiin, saunotaan ja paistetaan lettuja illalla.

Niin tai sitten saatetaan ajella johonkin ihan uuteen leikkipuistoon tai lähikaupunkiin. Myös urheilukentät on kivoja: voi heittää palloa, hypätä pituutta, ottaa juoksukisoja ja hyppiä patjalla. Lapset 1v ja 4v.

[QUOTE="vieras";29054079]Kuulostaapa kyllä uskomattoman tylsältä elämältä teidän lapsiperhe-elämänne.[/QUOTE]

Sulla ei oo lapsia?? Voi toki kuulostaa tylsältä mutta 1veen ja 4ven kanssa on harvoin tylsää hetkeä. Sais usein olla vähemmän actionia..

Lapsille ei vkonloput merkkaa oikein muuta kuin että vanhemmat on luultavasti kotona koko päivän tai ei mennä päiväkotiin, ei ne sen kummemmin osaa niitä arvostaa. Mutta meillä pyritään tekemään viikonloppuisin ainakin sellaiset asiat pois päiväjärjestyksestä joita ei muutoin jaksaisi tehdä, kuten käydä vaikkapa kellarin varastokoppi läpi ja heittää turhat vaatteet keräykseen ja romut roskiin. Lisäksi me sotketaan paljon vkonloppuna, eli maalataan, tehdään paperinukkeja (ja tonneittain paperisilppua) askarrellaan etukäteen kortteja, silitellään Hama-helmistä tehdyt taideteokset jne jne.

[QUOTE="mona";29054098]Sulla ei oo lapsia?? Voi toki kuulostaa tylsältä mutta 1veen ja 4ven kanssa on harvoin tylsää hetkeä. Sais usein olla vähemmän actionia..[/QUOTE]Tarkoitin tylsällä vastakohtaa mielekkäälle ja kiinnostavalle. Kiireisenä itsensä saa tietysti pidettyä vaikka kärpäsiä pyydystämällä. Voimia teille, itse en tuollaista jaksaisi yhtään.

[QUOTE="vieras";29054176]Tarkoitin tylsällä vastakohtaa mielekkäälle ja kiinnostavalle. Kiireisenä itsensä saa tietysti pidettyä vaikka kärpäsiä pyydystämällä. Voimia teille, itse en tuollaista jaksaisi yhtään.[/QUOTE]
No mitä sä sitte teet viikonloppusin? Mikä noin ylipäätään olis kiinnostavaa ja mielekästä?

Ettekö te oikeasti tee ikinä mitään? Retkiä..teltta-, metsä-, eväs-, pyörä-...mitä tahansa, ei tarvitse olla suurta ja ihmeellistä. Uimaan? Kirjastoon? Kaupungille ja kahvilaan? Piirrätte, maalaatte, rakennatte majaa, leikitte yhdessä. tämäkin on erillaista, kun kaikki ovat kotona ja tekevät yhdessä. Teette ruokaa, leivotte? Eläintarha/kotieläinpuisto? Sorsia syöttämään?Lähiseudulle tutustumaan, lähikaupunkeihin. Missä te asutte?

[QUOTE="vieras";29054176]Tarkoitin tylsällä vastakohtaa mielekkäälle ja kiinnostavalle. Kiireisenä itsensä saa tietysti pidettyä vaikka kärpäsiä pyydystämällä. Voimia teille, itse en tuollaista jaksaisi yhtään.[/QUOTE]

Omasta puolestani voin sanoa, että ei ole vähämielistä tai epäkiinnostavaa aiemmin mainitut viikonlopputouhut nähneetkään. Pakko myöntää, että ennen lapsia elämä oli kyllä todella "hohdokasta" kun sai bilettää ja urheilla ja ns. toteuttaa itseään mielin määrin. Totta kai sellaistakin välillä kaipaa (ja tulee myös tarvittaessa tehtyäkin) , mutta rehellisesti sanottuna: vaikka arki on välillä tylsääkin tylsempää ja välillä toisaalta pirun rankkaa, niin en vaihtaisi aikaan ennen lapsia ( tai no hetkittäin saattaa käydä mielessä, mutta niitä hetkiä ei lasketa :D ). Mutta ihana ajatella, että on joskus saanut elää täysin itselleen, nyt on toisenlainen elämänvaihe.

Meillä pojat 3v. ja 6kk. Eihän sitä niin kovin kummoista tule tehtyä kun tuon nuorimman päiväunet ja syömisestä rajoittaa aika paljon. Itse viihdyn ihan hyvin kotosallakin kun vauvan rutiinit täyttää päivän aika hyvin ja viikonloppuna on ihanaa kun mies on esikoisen kanssa, niin saa vähän omaakin aikaa vauvan päikkäreiden aikana. Mies on välillä ihan kypsä kun jumitetaan kotona. Jotain erityisempää yritetään aina viikonlopulle keksiä.

Perjantai on meillä saunapäivä. Se tuo kivasti perjantai fiilistä. Perjantaina on myös jotain herkkuruokaa ja aina jälkkäriä. Usein lauantaina mukavaa on lähteä koko perhe kaupungille, käydään torilla, syömässä jossain rennossa paikassa tms. Luontoretket on myös kivoja. Eväitä mukaan ja vauva maaston mukaan kantoreppuun tai rattaisiin. Kylävieraat on aina piristys, vauvan rytmit ja rutiinit säilyy mutta tulee jotain vaihtelua kuitenkin.

[QUOTE="...";29054198]No mitä sä sitte teet viikonloppusin?[/QUOTE]Kahtena viime viikonloppuna olin elokuvafestivaaleilla vapaaehtoisena ja näin samalla aika monta ohjelmistoon kuuluvaa leffaa. Poikaystäväni oli tyytyväinen vapaalippuihin. Viime lauantaina olimme ystäväni järjestämissä juhlissa, jonne leivoimme viemisiä. Jäimme lopulta yöksi. Sunnuntaina pyöräilin pitkän lenkin, saunoin ja kirjoitin kritiikit näkemistäni elokuvista avustamaani lehteen. Ihan okei viikonloppu. Kiinnostavaa ja mielekästä vapaa-ajantekemistä on minusta se, kun voi tavata ihmisiä, käydä tapahtumissa, käydä treffeillä poikaystävän kanssa, kerätä uusia kokemuksia ja uppoutua pitkäksi aikaa omiin projekteihinsa.

[QUOTE="vieras";29054251]Kahtena viime viikonloppuna olin elokuvafestivaaleilla vapaaehtoisena ja näin samalla aika monta ohjelmistoon kuuluvaa leffaa. Poikaystäväni oli tyytyväinen vapaalippuihin. Viime lauantaina olimme ystäväni järjestämissä juhlissa, jonne leivoimme viemisiä. Jäimme lopulta yöksi. Sunnuntaina pyöräilin pitkän lenkin, saunoin ja kirjoitin kritiikit näkemistäni elokuvista avustamaani lehteen. Ihan okei viikonloppu. Kiinnostavaa ja mielekästä vapaa-ajantekemistä on minusta se, kun voi tavata ihmisiä, käydä tapahtumissa, käydä treffeillä poikaystävän kanssa, kerätä uusia kokemuksia ja uppoutua pitkäksi aikaa omiin projekteihinsa.[/QUOTE]

Ihan kun mun elämä ennen lapsia. Tyhjää ja tarkoituksetonta.

[QUOTE="Zaza";29054276]Ihan kun mun elämä ennen lapsia. Tyhjää ja tarkoituksetonta.[/QUOTE]
Jos koit elämäsi tyhjäksi ja tarkoituksettomaksi, ei se sitten määritelmällisesti ollut samanlaista kuin minun elämäni, joka on rikasta ja hyvin merkityksellistä. :)

[QUOTE="vieras";29054251]Kahtena viime viikonloppuna olin elokuvafestivaaleilla vapaaehtoisena ja näin samalla aika monta ohjelmistoon kuuluvaa leffaa. Poikaystäväni oli tyytyväinen vapaalippuihin. Viime lauantaina olimme ystäväni järjestämissä juhlissa, jonne leivoimme viemisiä. Jäimme lopulta yöksi. Sunnuntaina pyöräilin pitkän lenkin, saunoin ja kirjoitin kritiikit näkemistäni elokuvista avustamaani lehteen. Ihan okei viikonloppu. Kiinnostavaa ja mielekästä vapaa-ajantekemistä on minusta se, kun voi tavata ihmisiä, käydä tapahtumissa, käydä treffeillä poikaystävän kanssa, kerätä uusia kokemuksia ja uppoutua pitkäksi aikaa omiin projekteihinsa.[/QUOTE]

Boooring.

[QUOTE="vieras";29054280]Jos koit elämäsi tyhjäksi ja tarkoituksettomaksi, ei se sitten määritelmällisesti ollut samanlaista kuin minun elämäni, joka on rikasta ja hyvin merkityksellistä. :)[/QUOTE]

Niin mäkin luulin kun en ollut vielä kokenut äitiyttä. Tämä on vasta elämää.

Yhteistyössä