Mitä te tekisitte mun tilanteessa?Hyvät neuvot tarpeen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluan elämäni takaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluan elämäni takaisin

Vieras
Oon ollut muutaman vuoden naimisissa ja meillä on 2 lasta.Reilu vuos sitten ostettiin miehen kans talo.Melkeen heti talon oston jälkeen mies alkoi juomaan aika reippaalla kädellä useana päivänä viikossa.Kännipäissänsä mies osaa olla myös jotenkin todella pelottava ja välillä ehkä uhkaavakin.Mies alkoi myös viettämään kaiken mahdollisen vapaa-aikansa autotallin puolella (autotallissa on siis sohva,jossa se yönsä nukkuu ja tietsikka.)Useasti oon sille sanonut,että vois tulla asumaan tonne talon puolelle ja vois viettää enemmän aikaa mun ja lasten kanssa,mutta ei.Riitahan siitä on aina tullut ja mä olen ollut muka syypäänä tilanteeseen.Mun takia kuulemma siellä nukkuu,kun ei muuten saisi olla rauhassa.Tuon talon oston jälkeen miehestä tuli myös ihan hirveen kahlitseva mua kohtaan,en saa lähtee yksin ostoksille,en viettämään iltaa kavereiden kanssa jne.Ja sitten kun lähden lasten kanssa kyläilemään,niin siitäkin saan haukut,luuhaan kuulemma vain päivät pitkät kylillä.Haukkuu mua siitäkin,kun hoidan näitä 2 lasta kotona,kuulemma vaan lusmuan tekemättä yhtään mitää.Oon jonkin asteinen siivoushullu,pesen kaikki tasot ym. muutaman kerran päivässä,imuroin n. 2-4 kertaa päivässä(riippuen kuinka paljon roskaa tulee lattioille)pesen pyykit vähintään joka toinen päivä,teen ruuat ym. Täydellinen en tietenkään ole,tuskin meistä kukaan on,mutta parhaani olen kuitenkin yrittänyt tehdä,että lapsilla olisi hyvä olla.

Nyt tänään tuntui viimein menevän kuppi nurin.Sisko oli tulossa meille kylään ja mies oli ollut pihalla,niin ukko oli sitte päättäny alkaa valittaan,että sisko jätti auton väärään paikaa parkkiin.Oli käskeny ajaa sen vaikka ojan pohjalle.Oli ollut muutenkin tosi vittumaisella päällä.Niinpä sisko oli sitte menny takasi autoon ja ajanut pois.Sain tietää tästä tilanteesta vasta nyt illalla,kun sisko tästä asiasta mulle kertoi.Kuulin myös,että mies on valittanut veljillensä ja luultavasti myös vanhemmillensa,että kuinka vituttavaa se on,kun mun äiti käy meillä kylässä n. 1 kertaa viikossa.

Mulla ei siis saisi olla minkäänlaista tukiverkostoa.Kavereita mulla on 0,koska en koskaan pääse minnekkään.Miehellä on kyllä oikeus mennä minne tykkää ja koska tahansa,mutta mun pitää olla vaan lasten kanssa kotona.Ja kylässä ei näköjään saisi enää kukaan käydä.
Nyt tuntuu siltä,että alan hajoomaan henkisesti tän tilanteen takia.Viime vuoden elokuussa mulla alkoi jo tulemaan aika voimakkaita paniikkikohtauksia/unettomuutta meidän elämäntilanteen takia.Yhdessä välissä näytti siltä,että oireet olisi menossa pois,mutta nyt on taas viimeaikoina alkanut oireet palaamaan.Ja ne oireet on kieltämättä pelottavia.

Tässä on kerrottuna vain minimaalisen pieni koko mun tilanteesta,tekstiä vois tulla vaikka kuinka paljon.En halua tästä sitten mitään sellaista ketjua,jossa mua jollain lailla haukutaan siitä,että en oo eronnut miehestäni,asiallisesti siitä kyllä saa sanoa.Tää teksi on varmasti aika sekavaa,mutta niin on mun pääkin tän tilanteen takia.Nyt vaan tuntuu,että ei enää jaksais.Itselleni en siis ole mitään tekemässä,mutta henkisesti tunnun olevan kuitenkin aika heikoilla jäillä.

pakkaa kamasi ja lähde. olen ollut samanlaisessa kahlitsevassa suhteessa, tosin -onneksi- ilman lapsia. keskustelu ei tuottanut kuin hetken parannuksen asiaan, mutta sitten sama taas jatkui.

Miehesi kuullostaa sen verran pelottavalta etten uskaltaisi oikein tehdä mitään. Normaalisti sanoisin että olet aikuinen nainen ja voit lähteä ilman lupia omille menoille mutta en kyllä uskaltaisi jättää lapsia miehen kanssa.
Asumusero olisi luultavasti turvallisin vaihtoehto, en usko että pelkällä puhumisella miehen synkkä käytös muuttuu.

Olisko mahdollista, että mies on joko masentunut tai sairastaa esim kaksisuuntaista mielialahäiriötä? Osa käytöksestä muistuttaa mua erittäin paljon yhdestä ihmisestä joka sairasti yhtä noista.

Mun ainoa kysymys on, miksi ihmeessä olet vielä yhdessä miehen kanssa? Mitä saat suhteeltanne? Lähde jo, hyvä ihminen.

Ei kyllä kuulosta täysin normaalilta tuo sinun siivousvimmasikaan...

Mistä miehen muutos johtuu? Onko taloudelliset paineet liian suuret miehelle? Ehkä hän ei kestä vastuuta ja velkataakkaa ja on siksi alkanut juomaan. Samaan sopisi haukkuminen luuhaamisesta ja vapaa-ajan viettämisen kieltäminen.

Miksi ihmeessä olet tuollaisen miehen kanssa, eihän tuollaisessa tilanteessa ole kuin yksi vaihtoehto? Et voi ainakaan vedota siihen, että suhteessa pysyminen olisi lasten etu...Ei kannata ajaa itseään siihen tilaan, että joutuu lataamoon.Kyllä lapsilla pitäisi edes yksi selväpäinen vanhempi olla. Miehesi ei tätä kriteeriä valitettavasti täytä.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Miehesi kuullostaa sen verran pelottavalta etten uskaltaisi oikein tehdä mitään. Normaalisti sanoisin että olet aikuinen nainen ja voit lähteä ilman lupia omille menoille mutta en kyllä uskaltaisi jättää lapsia miehen kanssa.
Asumusero olisi luultavasti turvallisin vaihtoehto, en usko että pelkällä puhumisella miehen synkkä käytös muuttuu.

Puhuttu on monen monta kertaa,tai oikeestaan mä oon puhunu ja mies mulkoillu mua,mutta tulosta se ei näytä tuottavan.Muutaman päivän saattaa olla oikeen unelmien mies ja sitten toisessa hetkessä käytös taas muuttuu huonompaan.Miehellä on myös paha tapa rikkoo tavaroita,jos jokin asia vituttaa,viimeks viikonloppuna tuhos mun kukkapenkin,koska tietää,että kukat on mulle tärkeitä.

Sun täytyy nyt kiireen vilkkaan ottaa ja muutta pois ja laittaa eropaperit menemään.
Kun miehesi on ilmeisesti nytkin autotallissansa jo oleilemssa? niin sulla on nyt hyvää aikaa alkaa salaa pakkaamaan lasten ja sinun vaatteita ja tavaroita -joitakin vaatteita ja huomenna tilaat taksin tai otat pihassa olevan auton tai sitten soitat isäsi tai äitisi tai ystäväsi tai kenet tahansa teille ja hakemaan teidät pois... kokonaan pois..muutat lastenne kanssa vanhempiesi luokse asumaan siksi aikaa, kunnes löydätte uuden kodin.
tai sitten rahtaat itsesi ja lapsesi turvakotiin, mikäli kaupungissanne on sellaista..

Ei tuollaisen ihmisen kanssa voi elää, elät vankilassa ja mies hallitsee sinua. Pian miehesi alkaa hallitsemaan ja hallitsee nyt jo myös lastenne elämää, äkkiä pois!!!!

Älä jää tollaseen suhteeseen, eheydyt ite kaiken jälkeen kun pääset eroon tosta sun miehestä. Mee vaikka johki turvakotiin, ihan jo lasten takia. Lapset kuitenkin aina noista tilanteista eniten kärsii ja vaistoovat kuitenkin että kaikki ei oo kunnossa vaikkei sitä ääneen sanoiska. Voimia ja tsemppiä uuteen alkuun sulle ja lapsille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kyllä kuulosta täysin normaalilta tuo sinun siivousvimmasikaan...
Ei todellakaan. Joltain sijaistoiminnolta pikemminkin.

Tää siivousvimma on tullut mulle siitä,kun mies käytti jonkinasteista henkistä väkivaltaa mua kohtaan,kun meillä oli kuulemma aina hirveen sotkuista.Ennen siivosin joka toinen/kolmas päivä.Pöytätasot päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja haluan elämäni takaisin:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
.Miehellä on myös paha tapa rikkoo tavaroita,jos jokin asia vituttaa,viimeks viikonloppuna tuhos mun kukkapenkin,koska tietää,että kukat on mulle tärkeitä.

Voi kun sinulla olisi rohkeutta lähteä, tiedän kyllä että se tuntuu vaikealta mutta sitten kun päätös on tehty ja käytännön asiat hoidettu niin huomaakin miten helppoa ja kevyttä elämä voikaan olla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mizhni:
Sun täytyy nyt kiireen vilkkaan ottaa ja muutta pois ja laittaa eropaperit menemään.
Kun miehesi on ilmeisesti nytkin autotallissansa jo oleilemssa? niin sulla on nyt hyvää aikaa alkaa salaa pakkaamaan lasten ja sinun vaatteita ja tavaroita -joitakin vaatteita ja huomenna tilaat taksin tai otat pihassa olevan auton tai sitten soitat isäsi tai äitisi tai ystäväsi tai kenet tahansa teille ja hakemaan teidät pois... kokonaan pois..muutat lastenne kanssa vanhempiesi luokse asumaan siksi aikaa, kunnes löydätte uuden kodin.
tai sitten rahtaat itsesi ja lapsesi turvakotiin, mikäli kaupungissanne on sellaista..

Ei tuollaisen ihmisen kanssa voi elää, elät vankilassa ja mies hallitsee sinua. Pian miehesi alkaa hallitsemaan ja hallitsee nyt jo myös lastenne elämää, äkkiä pois!!!!

Peesi!!!!
Ja vielä lisäys että jäämällä voit saattaa niin itsesi kuin lapsesikin hengenvaaraan, sen verran pahalta toi sun miehes käytös kuulostaa..

Mies tässä tilanteessa ehkä kaipaisi apua. Tuskin hän tuollainen oli naimisiin mennessänne. Iso velka saattaa ahdistaa, ja hän ehkä tahtoisi sinun käyvän töissä, että maksu saadaan hoidettua. Koita keskustella miehesi kanssa asiasta, kerro olevasi huolissasi ja toivoisit että hän keskustelisi lääkärin kanssa. Mielialalääkkeistä saa avun suhteellisen nopeasti.

Jos mies ei suostu hoitoon, on ihan hyvä idea lähteä pois yhteisestä kodistanne. Ehkä hän myös teidän poissaollessa tajuaa, mitä haluaa elämältä.

Nyt täytyy myöntää,että tuli itku,kun luin näitä teidän vastauksia.Tiedän,että mun pitäis tehdä noin kuinka ootte sanonu,mutta päätös tuntuu kuitenkin jotenkin todella pelottavalta.Kauheeta,kuinka sitä ihminen voikaan toista näin paljon rakastaa,ettei kykene enää edes järkeviin päätöksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mizhni:

samaa ehdotan

Yhteistyössä