mitä te tekisitte? (oon asian kans jo kohta ihan hysteerinen..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhukuvia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kauhukuvia

Vieras
juolahti tämmönen asia yks päivä mieleen ja menin sitte ajattelemaan asiaa liikaa,enkä keksi siihen vastausta niin jotenki on kauhee pelko J0S joskus sattus näin käymään..

eli,jos on 3 lasta ja auto tippuu järveen niin mitä sä tekisit?

eihän sitä millään sais 3 pientä lasta ylös jotka ei osaa uida..ja yrittäskö kumminkin kun toinen vaihtoehto ois jäädä kuolemaan kaikkien kans vedellä täyttyvään autoon..mutta mä en antais koskaan itselle anteeksi jos ote kirpoais jostain lapsesta mutta en pystyis sinne autoonkaan ketään jättään että jonku kans nousis pinnalle.ja montaa kertaa ei vois sukeltaa kun lapset ei osaa kellua vedessä että vois sitte jättää sinne veteen ku saa autosta pois ja ylös.

Samaa oon miettinyt itsekin... Mä itte pelkään siltoja ja vettä, ja me ajetaan (minä ajan) yleensä mökille esme Heinolan siitä Tähtiniemen (vai mikä lie) sillan yli ja mulla aina meinaa iskee siinä paniikki...

En tiiä mitä tekis, kyllä sitä yrittäs lapset pelastaa jos suinkin mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Panthera leo:
Samaa oon miettinyt itsekin... Mä itte pelkään siltoja ja vettä, ja me ajetaan (minä ajan) yleensä mökille esme Heinolan siitä Tähtiniemen (vai mikä lie) sillan yli ja mulla aina meinaa iskee siinä paniikki...

En tiiä mitä tekis, kyllä sitä yrittäs lapset pelastaa jos suinkin mahdollista.

niin,jos joku keksis hyvän pelastuskeinon niin sais rauhan ku tietäs mitä yrittäs tehdä..sen mä tiedän että auton pitää antaa laskeutua sinne järven pohjaan ja sitte vasta yrittää päästä ylös kun se on täyttynyt vedellä.

Hmm-m. Ei kannata hyvä ihminen tuommosia murehtia, mut voin myöntää et itsellenikin nousee kaikenlaisia kauhukuvia aina välillä mieleen milloin mistäkin. Päällimmäisenä pelkään tietenkin vauvan menettämistä tai että mies kuolee onnettomuudessa. Ei vain passais miettiä.
Mut tuossa sun mainitsemassa tilanteessa kyllä minä koettasin ainakin sen yhden pelastaa. Mut kenet, se se olis paha paikka....

Alkuperäinen kirjoittaja no:
tuskin sitä kerralla saa sieltä raahattua kuin yhden lapsen. Että pakkohan se olisi uudestaan mennä sinne.

mutta mihin sä jätät sen jonka nostat pinnalle kun se ei osaa uida/kellua,jos rannalle lähtee viemään ni ei niitä muita saa enää elävänä pois.

kaikenlaista sitä jotku pohtiiki! kantsis hankkia tekemistä ja elää vaan, eikä murehtia. kuolemahan on pakko kaikille, joten miksi tuhlata energiaa aiheen ympärillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Hmm-m. Ei kannata hyvä ihminen tuommosia murehtia, mut voin myöntää et itsellenikin nousee kaikenlaisia kauhukuvia aina välillä mieleen milloin mistäkin. Päällimmäisenä pelkään tietenkin vauvan menettämistä tai että mies kuolee onnettomuudessa. Ei vain passais miettiä.
Mut tuossa sun mainitsemassa tilanteessa kyllä minä koettasin ainakin sen yhden pelastaa. Mut kenet, se se olis paha paikka....

en mä normaalisti jää ajattelemaan tämmösiä asioita mutta nyt vaan monena päivänä on pälkähtäny mieleen että mitä sitä oikeesti vois tehdä..en mä vois valita kenet jättäsin sinne ja kenet nostasin..

Alkuperäinen kirjoittaja kauhukuvia:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
No mikähän se todennäköisyys on tuommoselle tapahtumalle?

varmaan aika harvinaninen mutta kyllähän semmostakin tapahtuu..

Mitä tahansa muutakin voi tapahtua, mutta ei niitä kannata etukäteen alkaa murehtimaan.
Jos tuommoset ajatukset alkaa oleen joka päiväisiä niin mä luulen, että olis paikallaan puhua asiasta vaikka terveyskeskuslääkärille. Käsittääkseni tuo voi olla masennuksen yksi oire.

Tsemppiä sulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
kaikenlaista sitä jotku pohtiiki! kantsis hankkia tekemistä ja elää vaan, eikä murehtia. kuolemahan on pakko kaikille, joten miksi tuhlata energiaa aiheen ympärillä?

no mulla on varmaan kuollut liikaakin ihmisiä ympäriltä ja pelkään että omille lapsille tapahtuu jotain enkä pysty auttaan.

Ei kannata miettiä noinkin julmia asioita liikaa. Aika pieni todennäköisyys että auto joutuisi vedenvaraan, mielestäni kuitenkin isompi riski esim sille että koti syttyy palamaan...

Ittestään tekee hullun, jos tommosia miettii!

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ei kannata miettiä noinkin julmia asioita liikaa. Aika pieni todennäköisyys että auto joutuisi vedenvaraan, mielestäni kuitenkin isompi riski esim sille että koti syttyy palamaan...

mutta kodista saa kaikki otettua ennemmin mukaan kun järvestä,ku lapset osaa kävellä.

no jos vaikka pitäs autossa varuilta jotain kelluketta jonka sais sitte hätätilassa vetästyä "auki"? Ja irrottas lapset vöistä (mikäli kykenee) lykkäis sen kellukkeen kahdelle ja auttas pienimmän ite pintaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

mutta kodista saa kaikki otettua ennemmin mukaan kun järvestä,ku lapset osaa kävellä.

Ei välttämättä, riippuu asunnosta ja tulipalon leviämisestä...

Eipä sitä monestikaan peloilleen mitään voi. Varmaan ap:lläkin on ihan elämä ja tekemistä, mutta kaikenlaista sitä ihmisen aivosyöverit joskus päähän syöttää...

Eipä sitä monestikaan peloilleen mitään voi. Varmaan ap:lläkin on ihan elämä ja tekemistä, mutta kaikenlaista sitä ihmisen aivosyöverit joskus päähän syöttää...

niin,ei mua pelota muut onnettomuudet,mutta jotenkin tuollainen tilanne jäi pyöriin päässä kun siihen en keksi mitään ratkaisua miten vois edes yrittää.

tuskin sitä kerralla saa sieltä raahattua kuin yhden lapsen. Että pakkohan se olisi uudestaan mennä sinne.

mutta mihin sä jätät sen jonka nostat pinnalle kun se ei osaa uida/kellua,jos rannalle lähtee viemään ni ei niitä muita saa enää elävänä pois.

oon itekkin miettiny.Sitä vaan täytyy viedä yks kerrallaan rannalle.ja mitä luultavammin siellä olis muitakin ihmisiä jotka tulis sitten auttaan..
perskule kun jo pelkästään ajatus saa itkun tulee |O

niin,ei mua pelota muut onnettomuudet,mutta jotenkin tuollainen tilanne jäi pyöriin päässä kun siihen en keksi mitään ratkaisua miten vois edes yrittää.

Eka vaik avaa sit kaikkien turvavyöt?
jos vaik jollain konstilla isompi lapsi pääsiskin ite pinnalle,.. vaik ei ihan uida osaakaan.. tosin pitää lapsella olla tieto tästä et jos joutuu veteen eikä osaa uida ni pitäs vaan polskuttaa pinnalle päin.. vai onko se vaans itten haitaks? en mä tiedä..

en tiedä. en vain usko, että voimat riittäisivät siihen, että toinen lapsi kainalossa menisin toista hakemaan. lapsetkin voisivat pistää vastaan, kun olisivat shokissa. kai toinen sitten jäisi sinne. en tiedä. miksi ei ehdi hakea toista? eikö 4 minuuttiakin voi olla hengittämättä? äh, en tiedä.

Ehkä onnistuisi pelastaa vain yksi lapsi.