mitä te tekisitte? (oon asian kans jo kohta ihan hysteerinen..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kauhukuvia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhukuvia:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
tuskin sitä kerralla saa sieltä raahattua kuin yhden lapsen. Että pakkohan se olisi uudestaan mennä sinne.

mutta mihin sä jätät sen jonka nostat pinnalle kun se ei osaa uida/kellua,jos rannalle lähtee viemään ni ei niitä muita saa enää elävänä pois.

en tiedä. en vain usko, että voimat riittäisivät siihen, että toinen lapsi kainalossa menisin toista hakemaan. lapsetkin voisivat pistää vastaan, kun olisivat shokissa. kai toinen sitten jäisi sinne. en tiedä. miksi ei ehdi hakea toista? eikö 4 minuuttiakin voi olla hengittämättä? äh, en tiedä.

Ehkä onnistuisi pelastaa vain yksi lapsi.

ja vaikka osaisi uida/kellua, niin ei varmasti sellainenkaan lapsi jäisessä vedessä yhtäkkiä sitä taitoa hallitsisi.

Eihän niitä yksin sieltä pois saa, jos kukaan ei osaa uida mitenkään. Se ei vaan aina riitä, että tekee parhaansa, mutta ku tekee parhaansa ja enempään ei pysty millään, niin se riittää. Päivä, hetki tai asia kerrallaan vaan eteen päin.

no jospa sitä tosiaan sitte ois muitaki ihmisiä paikalla ja ne tulis apuun..ja toivottavasti en koe ikinä sitä ja kyllähän nuo lapset oppii uimaan jne tuossa muutaman vuoden päästä että sitte osaavat itsekkin pyrkiä pinnalle.

Minä ainakin suosittelen, jos tuollaisia kauhukuvia on, aloittamaan säännöllisen uintiharrastuksen. Silloin veteen joutuva lapsi ei joudu paniikkiin.

Lisäksi lapsi voi oppia uimaan jo 3-4 -vuotaanakin, on hyvin yksilökohtaista. Omat kaksi vanhinta ovat osanneet uida sukeltamalla jo 4-vuotiaana, 5-vuotiaana on pikkuisia matkoja menty veden pinnallakin. Minä auttaisin ensin 10-vuotiaani ulos autosta (hän on parempi uimaan kuin mieheni), hän saisi avustaa 5-vuotiasta veljeään, joka osaa myös vähän uida, tämän 5-vuotiaskin pitäisi tietysti auttaa ulos autosta, viimeksi tulisi mukaan pienin, joka osaa kellua. Selkäuintia uimalla saisin pienimmät tuoduksi pois.

Mutta turhaa tuollaisia kauhuskenaarioita on maalailla.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Minä ainakin suosittelen, jos tuollaisia kauhukuvia on, aloittamaan säännöllisen uintiharrastuksen. Silloin veteen joutuva lapsi ei joudu paniikkiin.

Lisäksi lapsi voi oppia uimaan jo 3-4 -vuotaanakin, on hyvin yksilökohtaista. Omat kaksi vanhinta ovat osanneet uida sukeltamalla jo 4-vuotiaana, 5-vuotiaana on pikkuisia matkoja menty veden pinnallakin. Minä auttaisin ensin 10-vuotiaani ulos autosta (hän on parempi uimaan kuin mieheni), hän saisi avustaa 5-vuotiasta veljeään, joka osaa myös vähän uida, tämän 5-vuotiaskin pitäisi tietysti auttaa ulos autosta, viimeksi tulisi mukaan pienin, joka osaa kellua. Selkäuintia uimalla saisin pienimmät tuoduksi pois.

Mutta turhaa tuollaisia kauhuskenaarioita on maalailla.

Tää on muuten fiksu neuvo! Monet pelkäävät lapsen hukkumista (muutenkin kuin tommosen onnettomuuden kautta), joten miksi ei sitten opeteta lapselle uimataitoa, se auttaisi monessa tilanteessa. Myös oma HYVÄ uimataito sekä peloton suhtautuminen veteen lieventävät monia pelkoja!