Mitä te tekisitte tälläisessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tyttö 6v. ei halua pukeutua ns.tyttöjen vaatteisiin vaan pukeutuu veljensä vanhoihin vaatteisiin. Jos käymme vaatekaupassa niin tyttö haluaa ostaa vaatteensa poikien puolelta eikä suostu edes juhliin laittamaan enää mekkoa. Nyt hän haluaisi leikata poikatukan. Olen yrittänyt ehdottaa, että jos leikattaisiin ennemmin polkkatukka, mutta tyttö on aika ehdoton. Hän on aina ollut leikeissään poikamainen ja villi, mutta nämä pukeutumisjutut ovat tulleet aika vasta mukaan kuvioon.

Mitä te tekisitte? Antaisitteko tytön itse päättää? Minua pelottaa, että tyttöä aletaan kiusata poikamaisuuden takia, mutta en tiedä olisiko viisasta "pakottaa" häntä olemaan tyttömäisempi. En kyllä usko, että tyttöä itseään edes haittaisi, vaikka häntä pojaksi luultaisiinkin.

Neuvoja kaipaisin, kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
annan lapsen päättää. se voi olla joku vaihe tai sitten ei.. mulla kesti 18 vuotta tulla tyttömäiseksi :D

Niin olen ajatellutkin, että olisi fiksuinta antaa itse päättää, mutta minua huolestuttaa muiden lasten suhatutuminen asiaan, esimerkiksi koulussa sitten.
Nyt tyttö leikkii paljon poikien kanssa ja tähän asti ainakin pojat ovat suhtautuneet tyttöön hyvin ja pitäneet tasavertaisena leikkikaverina. Hänellä on yksi tyttö kaverina, jonka kanssa joskus leikkii. Minua pelottaa, että joutuu koulussa etenkin muiden tyttöjen silmätikuksi.

Meillä vähän samanlaista. Ja viihtyy vaan poikien kanssa. Mut saa sille juhliin mekon päälle ja tyttömäisyyttä löytyy hevosista tykkäämisestä. Poikatytöillä voi olla koulussa helpompaa, jos on tarpeeksi kova luonne. Vahvaa on vaikeamoi kiusata, vaikka olisi erillainen.

Antaisin leikata. Sehän kasvaa äkkiä, jos mieli muuttuu ja tulee joku söpöstelyvaihe. Mulla on kolmekin hyvää kaveria lapsuudesta, jotka oli raisuja poikatyttöjä ja pukeutui poikamaisesti, osa isoveljen vaatteisiin. Olivat oikein suosittuja ja mukavia, reiluja kavereita poikien ja tyttöjenkin keskuudessa. Kahdesta tuli jossain vaiheessa nuoruutta tosi naisellisia, kolmatta en ole sitten lapsuuden nähnytkään.

Mä kanssa liki parikymppiseksi pidin enmpi poikamaisia vaatteita. En oo koskaan tuntenut itseäni erityisen hame-tyyliseksi saati jakkupuku-ladyksi. :) Ja mitä ihmeen väliä sillä on,ei mua ainakaan kiusattu.

Mä antaisin muuten päättää ite, muta selittäisin että juhlissa on tiettyjä pukeutumissääntöjä, joita pojatkin joutuu noudattamaan ja vaatisin kuitenkin asialista juhlapukeutumista.

Anna tytön olla mikä on..Mulla meni kans 20 vuotta että viimein koen olevani ihan naismainen..Mulla oli lapsena batman-vaatteet,lyhyet hiukset, pelasin poikien joukkueessa jalkapalloa ja melkein kaikki kaverit oli poikia..Mua ei todellakaan kiusattu et olin poikamainen vaan ennemmin sain enemmän suosiota kun oli ns. yksi jätkistä. Sitäpaitsi pojat on yleensä luotettavampi kavereita kuin tytöt..Nykyään pukeudun naismaisesti mutta harrastan aika paljon edelleen ns. poikien lajeja ja mulla on paljon kavereita jotka on poikia..Mieheni aina sanoo, että on mukavaa että ymmärrän miehiä enkä ole nipo;)

Yhteistyössä