mitä te tekisitte tässä tilanteessa tai mitä mun pitäsi tehä?(sis pitkä valtus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnetonosku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnetonosku

Vieras
muutettiin n 4v sitten tähän nykyiseen auntoomme,mieheni otti lainan omiin nimiinsä.koko tänä aikana en ole viihtynyt yhtään täällä.emme tienneet kaikkea ostaessamme.käytännön asioita jne..haluaisin muuttaa.mies sanoo ettei ota seuraavaa lainaa omiin nimiinsä koska ei saa sitä ensiasunnonostajan etua (joka kuulemma 6000e) jonka minä saisin (ei siis saatu tähänkään) muttamuttamutta....minulla on merkintä luottotiedoissa. menee muutama kk vielä kunnes saan sen maksettua poies ja siitä n.pari vuotta (tietääkseni) että merkintä häviää lpullisesti. ELI pitääkö minun nyt sitten vain nöyrtyä ja odottaa. esim 3 v (joka tuntuu ikuisuudelta!) .tämä vaikuttaa jo koko perheeseen kun oon niin kiukkunen ja harmittaa kaikki. .minusta voisimme muuttaa vuokralle ja sinä aikana maksaisin velan, ja saisimme säästöäkin Mutta! mies ei hyväksy vuokralle menoa....monesta varmaan tuntuu että takerrun pikku asioihin ja valitan turhasta mutta olen tosi tyytymätön elämääni ..ihan solmussa ja onneton. en haluaisi että lapset joutuisi vaihtamaan koulua kolmen vuoden jälkeen. siinä vaiheessa kaikki kaveruussuhteetkin jo syvempiä...(esikko aloittamassa ens syksynä.kaksi nuorempaa ei vielä koulussa)

anteeksi.saattoi tulla sekava ja pitkä selitys.olisi ihanaa jos joku jaksaisi vastata.....: (

suurin murhe tässä koko jutussa varmaan on se että lapsi ennättäs käyä ja ystävystyä jo kolme vuotta täällä koulussa ja sitten olisi koulunvaihto edessä jne ( pienempi kaks vuotta jne..) yksikin nvuosi tuntuu tooooosi pitkältä kun on paha olla....

No ei varmasti möllötä. Kun velan on maksanu, soittaa sille perijälle ja se merkintä poistuu. Laki muuttu viime vuonna.

Niin, riippuu velkojasta!! Itse soitin ja anoin ja yritin kuin Runeberg mutta siellä se merkintä vaan möllöttää. On niin suoraan sanottuna v*ttumainen velkoja, pienen paikkakunnan pikkufirman pomo, ettei varmasti auta. On pitänyt vaan niellä katkeruus, oppia läksynsä ja odottaa neljä vuotta. (Joka tulee täyteen huhtikuussa. Jei.)

En nyt ole ihan varma, että poistuuko luottotietomerkintä heti kokonaan, mutta ainakin siihen saa merkinnän, että "velat maksettu".

Asuntolainassa ei muuten ole aina niin tarkkaa, että onko luottotietoja vai ei, jos takuut ovat kunnossa (asunnon arvo, takaaja jne).

Ettekö voisi odottaa? Kävisitte hakemassa vaikka keskusteluapua jaksamiseen esim seurakunnalta? Ota selvää noista luottotietojen puhdistumisesta, soita ulosottovirastoon, auttavat mielellään. Jos velka on maksettu, merkinnästä voi päästä eroon.

No ei varmasti kyllä poistu merkintä, mulla ulosotossa useampi lasku ja kaikki lähti takasin perintä toimistoille ja makselen niitä sitä kautta pois, ulosotossa ei siis tällä hetkellä mitään, mutta merkintä on ja pysyy vuoteen 2013 saakka, toki voin pyytää velkojilta merkintää, että velka on maksettu, mutta luottohäiriömerkintä ei sieltä mihinkään katoa!

Niin, riippuu velkojasta!! Itse soitin ja anoin ja yritin kuin Runeberg mutta siellä se merkintä vaan möllöttää. On niin suoraan sanottuna v*ttumainen velkoja, pienen paikkakunnan pikkufirman pomo, ettei varmasti auta. On pitänyt vaan niellä katkeruus, oppia läksynsä ja odottaa neljä vuotta. (Joka tulee täyteen huhtikuussa. Jei.)

Mulla kans uo:ssa mutta ymmärrän kyllä velkojan, sinäkään et hoitanut laskua ajoissa, miksi hänenkään pitäisi olla mukava sinulle? vielä pieni firma, niin kyllä häntäkin on mahtanut vituttaa kun et ole laskua ajoissa maksanut...

Mulla kans uo:ssa mutta ymmärrän kyllä velkojan, sinäkään et hoitanut laskua ajoissa, miksi hänenkään pitäisi olla mukava sinulle? vielä pieni firma, niin kyllä häntäkin on mahtanut vituttaa kun et ole laskua ajoissa maksanut...

Niinpä... siksi laitoinkin että on pitänyt niellä katkeruus ja oppia läksynsä. Ja olen kyllä sen oppinutkin!! :) Neljä vuotta luottotiedottomana ja ikää sen verran että HÄVETTÄÄ kun itse tähän soppaan itsensä sai.

Mulla poistui. Merkintä tuli viime vuonna, maksoin viimeset eurot joulukuussa ja merkintä poistettiin kokonaan. Tämä on siis mun omakohtainen kokemus tästä asiasta, luulin että se toimii kaikilla samalla tavalla. Anteeksi :)

Alkuperäseelle: juttele miehes kanssa asioista rauhassa ja yritä ajatella tilannetta hänenkin kannaltaan. Miksi sinä et viihdy? Mitkä käytännön asiat tuli yllätyksenä? Hyvin moni lapsi joutuu vaihtamaan koulua jossain vaiheessa esim. kielivalintojen tai musiikki-/ liikuntapainotteiden takia.

Yhteistyössä