Mitä te tekisitte vastaavassa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LowRider
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LowRider

Aktiivinen jäsen
14.08.2007
3 399
0
36
Minulla on ystävä, kutsutaan häntä vaikkapa Hannaksi. Hanna elää avoliitossa ja hänellä on lapsia.

Tilanne on tämä, työpaikalla häntä on alkanut "ahdistella" miespuolinen henkilö, poikamies, kutsutaan häntä vaikkapa Mikoksi.

Mikko soittelee Hannalle ja lähettelee tekstareita jatkuvasti. On tehnyt selväksi, että haluaisi Hannan omakseen, mutta Hanna haluaa pitää oman perheensä, eikä halua Mikkoa. Mikko ei kuitenkaan asiaa ymmärrä, vaikka siitä on moni hänelle sanonut.

Miten Mikon saisi jättämään Hannan rauhaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työpaikalla palaveri pomojen ja tämän Mikon kanssa. Mukana voisi olla myös Hannan mies.

työpaikan pomot eivät pidä asiaa palaverin arvoisena :o :headwall: ja Hannan mies on sanonut asiasta myös Mikolle, turhin tuloksin...

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Hannan mies voisi ilmaista asian Mikolle vaikka soittamalla tai tulemalla käymään työpaikalla.

Hannan mies on ilmaissut asian Mikolle hyvin selvästi, Mikolla on myös tapana tupata Hannan kotiin kahville kutsumatta, Hannan mies on hänet ulos ajanut useasti, mutta en tiedä mikä mättää, kun Mikko ei ymmärrä asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja LowRider:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Työpaikalla palaveri pomojen ja tämän Mikon kanssa. Mukana voisi olla myös Hannan mies.

työpaikan pomot eivät pidä asiaa palaverin arvoisena :o :headwall: ja Hannan mies on sanonut asiasta myös Mikolle, turhin tuloksin...

Entä jos Hanna uhkaa irtisanoutua tai ottaa yhteyttä liittoon? Jos tämä on alkanut työpaikkahäirintänä, niin liittokin voisi asiassa auttaa.

Ensin Hannan pitää itse sanoa tiukasti ja varmasti Mikolle ettei halua tätä. Ja tässä ei saa mitään varovaista ja kilttiä lähestymistapaa vaan olla hyvin suora. Jos Mikko ei lopeta ahdistelua niin yhteydenotto työpaikan henkilöstöosastolle (jos sellaista ei ole niin pomolle). Henkilöstöosaston pitää/pitäisi hoitaa se, ettei Mikko ahdistele Hannaa työpaikalla. Vapaa-aikaan se ei kyllä voi vaikuttaa, mutta sen osalta voikin jo ottaa yhteyttä poliisiin B) . Eli Hannan pitää säilyttää viestit ja kerätä näyttöä.

Mitenkäs jos Hanna kokeilisi totaalista huomiomatta jättämistä,tekstarit heti poistoon,puheluihin ei vastaisi ja muutenkin käyttäytyisi kuin toinen on ilmaa,jos asia ei liity töihin.Ja yhteys ehdottomasti luottamusmieheen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaanuska:
jos työpaikalla on luottamusihminen niin sille sekä pomolle tiedoksi sehän menee jo työpaikkakiusaamiseksi.

työpaikalla on kyllä luottamusihminen, hyvä idea, häneen voisikin ottaa yhteyttä asian tiimoilta, varmasti alkaa tapahtua, paremmin kuin pomojen kanssa puhuessa...

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ensin Hannan pitää itse sanoa tiukasti ja varmasti Mikolle ettei halua tätä. Ja tässä ei saa mitään varovaista ja kilttiä lähestymistapaa vaan olla hyvin suora. Jos Mikko ei lopeta ahdistelua niin yhteydenotto työpaikan henkilöstöosastolle (jos sellaista ei ole niin pomolle). Henkilöstöosaston pitää/pitäisi hoitaa se, ettei Mikko ahdistele Hannaa työpaikalla. Vapaa-aikaan se ei kyllä voi vaikuttaa, mutta sen osalta voikin jo ottaa yhteyttä poliisiin B) . Eli Hannan pitää säilyttää viestit ja kerätä näyttöä.

Hanna on sanonut hyvästi ja pahasti, mutta Mikko on itsepäinen tämän asian suhteen. Olisi valmis muuttamaan heti Hannan kanssa yhteen ja lapset saisivat kuulemma muuttaa myös mukana. Hanna ei tietenkään ole innostunut asiasta. Pomot eivät välitä. Pitävät hauskana juttuna... :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Mitenkäs jos Hanna kokeilisi totaalista huomiomatta jättämistä,tekstarit heti poistoon,puheluihin ei vastaisi ja muutenkin käyttäytyisi kuin toinen on ilmaa,jos asia ei liity töihin.Ja yhteys ehdottomasti luottamusmieheen.

Sekin voisi olla kyllä yksi kokeiltava konsti ja tosiaan se luottamusmies.

jos työpaikalla on luottamusihminen niin sille sekä pomolle tiedoksi sehän menee jo työpaikkakiusaamiseksi.

työpaikalla on kyllä luottamusihminen, hyvä idea, häneen voisikin ottaa yhteyttä asian tiimoilta, varmasti alkaa tapahtua, paremmin kuin pomojen kanssa puhuessa...

Niinpä koska olen itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Tyyppi sai varoituksen ja sen jälkeen jätti rauhaan

Niinpä koska olen itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa. Tyyppi sai varoituksen ja sen jälkeen jätti rauhaan

se olisi kyllä hyvä juttu... Hanna alkaa olla todella väsynyt ja tympääntynyt tilanteeseen :(

Onko Mikko täysissä ruumiin ja sielun voimissa? siis tarkoitan et mt ongelmat voi tulla pikkuhiljaa. Mulla oli muutaman vuoden sinnikäs ihailija perässä ja isälläni lähemmä 10 vuotta. Osaa olla aika rankaa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vankkis:
Onko Mikko täysissä ruumiin ja sielun voimissa? siis tarkoitan et mt ongelmat voi tulla pikkuhiljaa. Mulla oli muutaman vuoden sinnikäs ihailija perässä ja isälläni lähemmä 10 vuotta. Osaa olla aika rankaa!!

hänen mielenterveydestään en mene sanomaan... on poikamies, joka asuu vielä äitinsä kanssa, tyttöystäviä ei ole tainnut liiemmälti vielä olla.

se olisi kyllä hyvä juttu... Hanna alkaa olla todella väsynyt ja tympääntynyt tilanteeseen :(

Kannattaisi tehdä jo asialle jotain ja nopeasti. :hug:

Yhteistyössä