mitä te touhuatte päivisin noin 1-3kk ikäisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viima"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viima"

Vieras
Ko meillä tuo poika on ny sen 7 viikkoa niin mitä te muut ootte puuhanneet sen ikäisen kans.

meillä päivä alkaa tuos 8-9 aikaan jolloin poika hereillä 1-2 tuntia: vaipan vaihtoa, syömistä yms. sit päikkäreille noin 3 tuntia jolloin siivoan yms ja käydään kävelyllä. 2 tuntia hereillä jolloin taas vaipan vaihtoa, syömistä seurustelua. iltapäivänokoset 1-2 tuntia hereillä 1-2 tuntia, nokoset, hereil, nokoset.... kunnes yö unille 22 jälkeen.

eli mitä muuta vois puuhata- puuhaatte kun vauva hereillä. ko ei hän ny niin viel leikikään. me jutellaan ja kattellaan kirjaa ja leluja. tuntuu vain pahalta kun en koko hereillä olo aikaa jaksais jutella hänelle vaan välillä hän vain köllii sängyllä ja kattelee maailmaa yksinään. sekopääks mä tuun jos 8 tuntia päiväs löpisen tyhjänpäiväsiä...

eli olenko nyt huono äiti? heh

En muista miten aikani käytin kun poika oli pieni mutta tuo typykkä nukkui kyllä melkein vuorokauden läpeensä suunnilleen ekat 2kk joten eipä tehty juurikaan mitään. Tai no siis pelasin esikoisen kanssa sun muuta mutta vauvan kanssa "seurustelua" alkoi olla sit 3-4kk ikäisenä enempi.

[QUOTE="äitix3";22979759]Tiätkö, en mitään. Tuon ikäselle riittää ihan vaan se läheisyys ja perushoito;)[/QUOTE]

no sitä mä vähän hain et mitä se on se perus läheisyys. eli roikotanko koko ajan sylssä vai onko se vauvasta ok kölliä itsekseen, viihtyy kyllä välillä, riippuen päivästä yksinkin sängyllä. ja aika seurallinen on jo ja tykkää katsella asioita. en vain tahtois et tympääntyy kun en jaksa jatkuvasti seurustella ja katsella vain häntä kun on hereillä, pakko niitä koti hommiakin on välil tehdä... ja vaik juoda kaffet ja lukee lehteä.

äh. en mä oikein osaa selittää mitä tarkoitan....

Meillä tuo "läheisriippuvainen" poitsu roikkui ekat kuukaudet elämästään kantoliinassa. Huusi ku hyeena jos laskin lattialle tai sitteriin yms. Vasta ehkä puolen vuoden iässä suostui edes hetken olemaan lattialla itsekseen. Nykyään ihan tasapainoinen kaksivuotias :D

Kotihommia, vauva tykkää olla mukana rintarepussa ja seurailla mun puuhia. Lattialla leikkii itsekseen tai leikin hänen kanssaan. Syödään, vaihdetaan vaippaa, otetaan unia. Kuunnellaan musaa ja tanssitaan :) Vaikka kyllä mäkin välillä ajattelen, että voisin jutella vähän järkevämpiä tuolle :D

Kotihommia, vauva tykkää olla mukana rintarepussa ja seurailla mun puuhia. Lattialla leikkii itsekseen tai leikin hänen kanssaan. Syödään, vaihdetaan vaippaa, otetaan unia. Kuunnellaan musaa ja tanssitaan :) Vaikka kyllä mäkin välillä ajattelen, että voisin jutella vähän järkevämpiä tuolle :D

Ja kyllä siis puuhailee lattialle/sitterissä ihan itekseenkin! Tuntuu myös tarvitsevan tän tilansa, ettei koko ajan joku hörhötä ja ohjaa hänen toimiaan. Viihtyy väsymystilanteesta riippuen 15-45min.

No niin kauan kun viihtyy itsekseen, niin anna vaan olla ja nauti "omasta ajasta". Kyllä se vauva ilmottaa, kun haluaa syliin:) Meillä esikoinen tykkäsi kölliä itekseen, kun taas keskimmäinen ja kuopus viihtyivät vain sylissä.

juu on poika mun kyydis rintarepus välil, siivotaan ja tiskataan.
tää on tää suorittja äidin tuska et 'annanks mä tarpeeks virikkeitä mun lapselle...' heh. kaippa tuosta ihan täyspäinen tulee vaikka välillä itsekseen kölliikin. ajatellut kanssa et kaippa hän hiukan sitä 'omaa tilaa' tarttee kun saattaa herättyäänkin vain jäädä sänkyyn katteleen maailmaa. niin, riippuu päivästä... nytkin nukahtelee ja heräilee tuossa sängyllä. ei oikein osaa päättää.

tyttö 2,5kk ja sillon kun ei syö tai nuku tai vaihdeta vaippaa niin viihtyy lattialla tai sitterissä. Jumppalelusta tykkää ja siitä kun mie tai muu perhe viihdyttää ilmeillä ja erilaisilla äänillä.
Tyttö tykkää myös katsella kun laitan ruokaa, silitän, ripustelen pyykkejä...
Ulkoillaan toki myös jos sää sallii =)

Yhä enemmän ja enemmän kaipaa seurustelua ja virikkeitä =)

Meillä on suunnilleen saman ikäinen vauva, ei ihan joka päivä käydä vaunulenkillä, mutta siihen kuitenkin pyrin, ja luen aika usein aamupäivällä sille kirjoja :) Vauva tykkää myös kun sitä kiikuttelee ja keinuttelee ja "jumppauttaa" sitä, pompottelee siis sylissä ja liikuttelee sen jalkoja jne. Koko vauvan hereilläoloaikaa en todellakaan järjestä virikkeitä, vaan vauva viihtyy myös kun saa katsella esim. kun laitan pyykkiä koneeseen tai tiskaan. Yksin en viitsi toista jättää kovin usein virkeän oloisena pinnasänkyyn möllöttämään, vaan saa viettää aikaa samassa tilassa minun tai miehen kanssa.

Yhteistyössä