mitä teen kun tuntuu että hajoan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joli

Vieras
äsken taas mieheni lähti ja sanoi että menee kahville kavereiden kanssa. siitä meni hetki , niin soitti kännissä ja kertoi että oli kuullut että olen mukamas käynyt häntä pettämässä. mikä siis ei todellakaan ole totta. minun vihamieheni ja mieheni paras ystävä., oli näköjään halunnut että meillä menee välit poikki, koska emme ole väleissä hänen kanssaan. ja sekin johtuu siitä että tämä"paras kaveri" hakkasi minun veljeni. nyt ei mies suostu tulemaan kotiin ja puhumaan asioista ja näemmä uskoo kaveriaan ennemmin kuin minua. siis #&%?$!* kun ottaa päähän!

muutenkin miehellä on jonkin asteen alkoholiongelma, lähtee n. kerran viikkoon kahville mukamas ja palaa ympärikännissä kotiin, jos palaa. meillä on 1v 3kk vanha poika ja en jaksa enää tälläistä. selvinpäin kaikki menee loistavasti, mutta känni pilaa kaiken!! mitä pitäis tehdä, kun näköjään olen jo #&%?$!* ja itsestäänselvyys. tietty kaikki sanoo että eroa, mutta on niin vahvasti mielessä kaikki selvät hetket ja toivo siitä että olisi parempi huomen. jos tämä päättyy, niin hajoan ihan takuulla ja en varmasti jaksa hoitaa enää lastakaan. olen saanut rakkaudessa ainoastaan siipeeni ja nyt luulin että tämä suhde olisi ollut toisenlainen.

kuinka kauan pitää olla surullinen, että tajuaa ettei suhde ole hyvästä?

Olipas surullista luettavaa..

Ymmärrän että kannat suhdetta niiden hyvien hetkien varassa mutta silti ehdotan eroa.. En ehkä lopullista, mutta joskus kun laittaa miehen tosipaikan eteen lähtien ja ilmoittaen ettei suhde jatku enää koska viina tuhoaa sen niin se tilanne jo sinällään voi aiheuttaa miehessä ison muutoksen. Sitähän ei kannata heti kertoa että takasin tulo on mahdollinen jos tahti on sitten toinen, mutta jos huomaa että lähtö on saanut jotain hyvää aikaan niin sitten voi miettiä josko suhteen voikin vielä pelastaa..

Jos antaa kaiken jatkua vain paremman huomisen toivossa niin useinkaan muutoksia ei tapahdu vaan mahdollistaa vain juomisen ja tekee pidemmän päälle hallaa koko perheelle. Jos ero ei auta niin lopputulos silti on parempi koska se tietää vain ettei muutosta parempaa olisi edes tullut. Mene ammattiauttajan puheille ja koita tehdä päätös joka on lapsen että sinun kannalta mahdollisimman hyvä. Se ei tule olemaan helppoa mutta ei ole helppoa myöskään elää huonossa suhteessa, se tie voi olla ikuinen.

:hug:

Ettekö te voisi sopia, ettei miehesi tulisi kännissä kotiin, menisi sitten vaikka kaveriensa luo nukkumaan? Jos muuten teillä on hyvä perhe, mun mielestä kannattaisi vielä jaksaa yhdessä. Itse olen miettinyt kanssa tuota samaa, missä menee raja siinä yrittämisessä ja pahan olon sietämisessä. Lasten takia kyllä tulee varmaan venytettyä yli sietorajansa aika kauan, perhe on tosi tärkeä ihmisen elämässä. Jos tohon miehesi kännissä kotiin tulemiseen ei tule muutosta, sun ei kuitenkaan mun mielestä kannattaisi loputtomiin jatkaa, ei se ole hyvä sun lapsellekaan. Mä tiedän kanssa tuon hajoamisen tunteen pelon, mutta mä luulen, että kun sun mitta tulee täyteen, sä olet niin valmis eroon, että selviät siitä. Yritä vielä päivä kerrallaan, hetki kerrallaan, kun sulla on vähänkin hyvä olo, nauti siitä tunteesta, ja kun on paha olo, ajattele, että jonain päivänä sä voit taas paremmin. Mä tiedän itse tasan tarkkaan miltä tuntuu, kun pitää lasten takia jaksaa ja olla vahva, vaikka tuntuu, että mä hajoan tähän paikkaan. Ei sitä kummiskaan hajoa. Rakkauskin alkaa tuntua vähän toisarvoiselta asialta, ehkä sitten joskus, mutta kenenkään muun kuin itsensä varaan ei kannata täysin laskea. Ja vastarakkautta joko saa tai ei, mutta itseään ei siinä hommassa kannata loppuun ajaa toista miellyttääkseen. Voimaa ja viisautta sulle seuraaviin päiviin!

Kirjoitat että jos tämä päättyy et jaksa. Miten aiot jaksaa jos se ei pääty?
Miksi miehesi sanoo menevänsä kahville? Entä jos hän kerran viikossa sanoisi menevänsä kaljalle? Mitä miehesi sanoo kun hänen kanssaan keskustelet ettet kestä hänen käytöstään kännissä? Em. "puhujan" kanssa samoilla linjoilla että pieni ero voisi tehdä terää ja ehkä aukaista miehesi silmät. Jos ei.. niin sitten valitettavasti on paras lähteä hyvän sään aikana! Maailma on täynnä yksinhuoltajia, jotka pärjäävät ja apua saat varmasti kun pyydät/haet. Olisiko sinulla ystävää, vanhempasi tms jonka luokse voisit lapsen kanssa mennä vaikka pariksi päiväksi. Sanot että haluat rauhaa miettiäksesi tulevaisuutta..
Voimia sinulle!

Samasta asiasta kärsineenä osaisin sanoa sinulle, että tilanne todennäköisesti vain pahenee. Meillä ei ryyppäämisestä saanut edes puhua, koska mitään ongelmaa ei ollut. Niinpä sitten kirjoitin miehelle kirjeen ennen töihin lähtöä. Ilmoitin etten enää jaksa ja etten voi auttaa häntä, mutta itseäni ja lasta voin. Mies on nyt käynyt a-klinikalla ja syönyt puoli vuotta antabusta. Eli alkoholisti on laitettava valitsemaan ja tehtävä selväksi ettei kompromisseja tehdä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 10:27 sini kirjoitti:
Samasta asiasta kärsineenä osaisin sanoa sinulle, että tilanne todennäköisesti vain pahenee. Meillä ei ryyppäämisestä saanut edes puhua, koska mitään ongelmaa ei ollut. Niinpä sitten kirjoitin miehelle kirjeen ennen töihin lähtöä. Ilmoitin etten enää jaksa ja etten voi auttaa häntä, mutta itseäni ja lasta voin. Mies on nyt käynyt a-klinikalla ja syönyt puoli vuotta antabusta. Eli alkoholisti on laitettava valitsemaan ja tehtävä selväksi ettei kompromisseja tehdä.

Samaa mieltä, tilanne vain pahenee ja se siinä alkkisten kanssa onkin hankalaa kun selvinä aikoina menee tosi hyvin.
Pidemmän päälle kännäykset kuiteski pahenee ja aina löytyy syitä.
Usein "hyvät kaverit" vielä pahentaa asiaa.
Ei kannata liian pitkään katella, väsyt vain etkä jaksa hakea itsellesikään apua.
:heart:

Onko kerta viikkoon liikaa viinaa? Minun mielestäni kerran viikossa on sopiva nollata, mutta siihen se saa jäädä. Arkisin ei tippaakaan, viikonloppuna yhden baarireissun kun tekee, niin pysyy ylimääräiset paineet tiessään. Joskus toki parin kolmen viikon taukoja alkoholista, mutta usein tulee otettua se kerta viikkoon. En ymmärrä miten kerran viikossa olisi liikaa. Olen siis isä, ja tämä järjestely on OK meidän perheessä. Myös äiti pääsee meidän perheessä ulos halutessaan, vaikka sen kerran viikkoon, ei tosin itse halua niin usein käydä, ja käy noin kerran kuussa ulkona.

Lisäys siis edelliseen, kun aloittaja sanoi, että suhde toimii muuten hyvin, mutta mies dokailee kerran viikossa. Sitä siis ihmettelin, että onko se liikaa. Meillä ainakin suhde toimii erittäin hyvin, huolimatta siitä että juon "kerran viikossa".

Ihmettelijälle: on monenlaisia tapoja dokata, luulenpa että ap:lle miehen kännissä kotiin tulo tietää pelkoa, lapselle samoin, vihamielistä käytöstä yms. niinkuin ap:n tekstistä kävi ilmi. Sehän on ihan #&%?$!*ä odottaa toista kotiin kun ei tiedä koska tulee ja mikä odottaa. SIIS- jos osaa siististi ottaa alkoholia, niin ettei se loukkaa muuta perhettä, mikäpä siinä. Asia on kuitenkin tapauskohtainen, hyväksyminen riippuu tietenkin täysin siitä minkälainen mies on humalassa ! Ja tuhlaako hän kohtuuttomasti esim. perheen rahoja näillä reissuillaan...

Mami totta, en osannut tuota ottaa huomioon. Oletko Joli puhunut miehellesi, että sinua häiritsee hänen alkoholin käyttönsä? Kerro hänelle tunteistasi, näytä vaikka tämä kirjoituksesi.

Mutta määrällisesti tuo kerran viikossa vain ei kuullostanut niin kamalta, taikka sitten minunkin juomisen voisi laskea ongelmaksi :x... Tai kun alkoholi ei tuota ongelmia (riitoja, lupauksien pettämisiä taikka yletöntä rahan kulumista), niin en koe että kerran viikkoon olisi liikaa. Järki mukana...

Mä lähtisin.Kuka tuollaista jaksaa pitemmän päälle,ehkä se vielä menee jos kaksi aikuista elelee keskenään mutta teillä on pieni lapsi!Siinäpä on kiva lapsen olla kun kotona ilmapiiri on välillä mitä on.Tai sitten,käske miehesi kasvaa jo Mieheksi...ja muuten,mä en vois ikinä hyväksyä että mun mieheni kaveeraisi sellaisen ihmisen kanssa joka on hakannut veljeni,en ikinä.Voimia :hug:

vastailempa täältä.

eli se olisikin hyväksyttävää ottaa kerta viikkoon(otan itsekin välillä), jos se olisi normaalia käytöstä. mutta kyse on siitä että ei kerro että lähtee vaan menee kahville ja tuleekin aamulla kännissä kotiin ja kaikki suunnitelmat menee sekaisin(lapsen hoitoon vienti jne) , ryyppää myös rahoja aika lailla ja on kännissä suorastaan kamala.aukoo päätänsä ja käyttäytyy uhkaavasti. jos olisikin normaali, ilmoittaisi milloin lähtee ja ei käyttäisi tuhottomasti rahoja, niin olisi tosi ok. en ole itsekään mikään absolutisti, joskus kavereiden kanssa lähden ja otan, mutta rahoja en laita haisemaan ja ilmoitan millon lähden jne.

tilanne on nyt täällä aika outo, ilmoitin etten jaksa enää. lopetti juomisen kuin seinään, mutta en jaksa enää uskoa että tää pysyy. 2viikkoa ollut nyt kunnolla vasta..ja kyllä, en pysty minäkään hyväksymään tuota kaveeramistouhua veljeni hakkaajan kanssa. sekin onneksi muuttui, kun tajusi mieheni millainen mies on miehiään ja katkaisi välit häneen. että jotain hyvääkin on jo tapahtunut, mutta tidän että jos/kun tulee seuraava kerta kun vetää taas kännit niin minä häippäsen. katselen siis tyhmänä vielä tämän yhden mahdollisuuden. TYHMÄ MIKÄ TYHMÄ..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 17:06 Ihmettelijä kirjoitti:
Onko kerta viikkoon liikaa viinaa? Minun mielestäni kerran viikossa on sopiva nollata, mutta siihen se saa jäädä. Arkisin ei tippaakaan, viikonloppuna yhden baarireissun kun tekee, niin pysyy ylimääräiset paineet tiessään. Joskus toki parin kolmen viikon taukoja alkoholista, mutta usein tulee otettua se kerta viikkoon. En ymmärrä miten kerran viikossa olisi liikaa. Olen siis isä, ja tämä järjestely on OK meidän perheessä. Myös äiti pääsee meidän perheessä ulos halutessaan, vaikka sen kerran viikkoon, ei tosin itse halua niin usein käydä, ja käy noin kerran kuussa ulkona.
Jos kerran viikkoon pitää nollata itsensä, niin silloin on elämässä jotain vikaa. Mitkä ovat syyt, miksi tarvitset nollausta? Voitko tehdä näille syille jotain? Juominen yleensä pahentaa tilannetta, vaikkakin voi tuoda tilapäisen helpotuksen. Tosin juominen voi johtua myös siitä, että kaveritkin ottavat mutta ei ole pakko juoda itseään nollauskuntoon.

Itse juon säännöllisesti, sixpackista mäyräkoiraan verran alkoholia viikkoon, mutta jaettuna tasaisesti viikolle.

Itse juon säännöllisesti, sixpackista mäyräkoiraan verran alkoholia viikkoon, mutta jaettuna tasaisesti viikolle.
[/quote]

:D no sinä se oot :saint:

ap:lle:kyllä se joku muu on tyhmä kun sinä.Anna toki miehellesi vielä mahdollisuus,mutta älä loputtomiin,vain tämä yksi.Muuten voi olla että toi homma ei muutu ikinä miksikään.Sinua,eikä myöskään lapsia,kohdella ihan miten sattuu,pidä siitä huoli.Mä toivon teille parempaa tästä eteenpäin :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 13:44 kolmen isä kirjoitti:
Jos kerran viikkoon pitää nollata itsensä, niin silloin on elämässä jotain vikaa. Mitkä ovat syyt, miksi tarvitset nollausta? Voitko tehdä näille syille jotain? Juominen yleensä pahentaa tilannetta, vaikkakin voi tuoda tilapäisen helpotuksen. Tosin juominen voi johtua myös siitä, että kaveritkin ottavat mutta ei ole pakko juoda itseään nollauskuntoon.

Nollauksella tarkoitan sitä, että haluan lähteä ulos tuulettumaan. En _koskaan_ juo vain juomisen takia, vaan minulle nollaus tarkoittaa "keskikovien" kännien juomista - mäyris pohjille ja muutamia tuoppeja baarissa. En koskaan menetä kontrollia, tai tuhlaa paljoakaan rahaa.

Kun suoritan tämän "nollauksen" noin kerran viikkoon - kerran kahteen viikkoon, on minun huomattavasti parempi olla. En tiedä mistä johtuu, mutta jos vietän vaikka kuukauden selvinpäin, alkaa minua tuskastuttaa ja olen kiukkunen/tiuskin. Ehkäpä menojalkaa vipattaa liikaa. Juon siis seuran ja hauskapidon takia. Osa tästä varmasti selittyy sillä, että olen nuori (tai nuori ja nuori - 24v), ja suurinosa kavereistani on meneviä sinkkuja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 12:58 joli kirjoitti:
vastailempa täältä.

eli se olisikin hyväksyttävää ottaa kerta viikkoon(otan itsekin välillä), jos se olisi normaalia käytöstä. mutta kyse on siitä että ei kerro että lähtee vaan menee kahville ja tuleekin aamulla kännissä kotiin ja kaikki suunnitelmat menee sekaisin(lapsen hoitoon vienti jne) , ryyppää myös rahoja aika lailla ja on kännissä suorastaan kamala.aukoo päätänsä ja käyttäytyy uhkaavasti. jos olisikin normaali, ilmoittaisi milloin lähtee ja ei käyttäisi tuhottomasti rahoja, niin olisi tosi ok. en ole itsekään mikään absolutisti, joskus kavereiden kanssa lähden ja otan, mutta rahoja en laita haisemaan ja ilmoitan millon lähden jne.

tilanne on nyt täällä aika outo, ilmoitin etten jaksa enää. lopetti juomisen kuin seinään, mutta en jaksa enää uskoa että tää pysyy. 2viikkoa ollut nyt kunnolla vasta..ja kyllä, en pysty minäkään hyväksymään tuota kaveeramistouhua veljeni hakkaajan kanssa. sekin onneksi muuttui, kun tajusi mieheni millainen mies on miehiään ja katkaisi välit häneen. että jotain hyvääkin on jo tapahtunut, mutta tidän että jos/kun tulee seuraava kerta kun vetää taas kännit niin minä häippäsen. katselen siis tyhmänä vielä tämän yhden mahdollisuuden. TYHMÄ MIKÄ TYHMÄ..

Oikein teit, että ilmoitit. Olisiko raivoraittiuden, ja "sika juopottelun" väliltä hyvä löytää se kultainen keskitie? Anna hänen mennä, älä rajoita kokonaan menoja (tämä saattaa lisätä paineita, tai stressiä, näin ainakin minun kohdalla - kaikki tosin olemme erilaisia :). Ilmoita hänelle kuitenkin, että et katsele sikailuja tai halua kotiin minkäänlaisia uhkatilanteita, tai haukkumisia. Sopikaa vaikka budjetti, paljon juhlimiseen saa kulua rahaa kuussa, ja sallit viihteilyn jos hän hoitaa sen asiallisesti? Ehdotuksia vain..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 13:44 kolmen isä kirjoitti:

Nollauksella tarkoitan sitä, että haluan lähteä ulos tuulettumaan. En _koskaan_ juo vain juomisen takia, vaan minulle nollaus tarkoittaa "keskikovien" kännien juomista - mäyris pohjille ja muutamia tuoppeja baarissa. En koskaan menetä kontrollia, tai tuhlaa paljoakaan rahaa.

Kun suoritan tämän "nollauksen" noin kerran viikkoon - kerran kahteen viikkoon, on minun huomattavasti parempi olla. En tiedä mistä johtuu, mutta jos vietän vaikka kuukauden selvinpäin, alkaa minua tuskastuttaa ja olen kiukkunen/tiuskin. Ehkäpä menojalkaa vipattaa liikaa. Juon siis seuran ja hauskapidon takia. Osa tästä varmasti selittyy sillä, että olen nuori (tai nuori ja nuori - 24v), ja suurinosa kavereistani on meneviä sinkkuja.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.11.2006 klo 12:58 joli kirjoitti:
vastailempa täältä.

Oikein teit, että ilmoitit. Olisiko raivoraittiuden, ja "sika juopottelun" väliltä hyvä löytää se kultainen keskitie? Anna hänen mennä, älä rajoita kokonaan menoja (tämä saattaa lisätä paineita, tai stressiä, näin ainakin minun kohdalla - kaikki tosin olemme erilaisia :). Ilmoita hänelle kuitenkin, että et katsele sikailuja tai halua kotiin minkäänlaisia uhkatilanteita, tai haukkumisia. Sopikaa vaikka budjetti, paljon juhlimiseen saa kulua rahaa kuussa, ja sallit viihteilyn jos hän hoitaa sen asiallisesti? Ehdotuksia vain..

Yhteistyössä