Mitä teen noille vauvanvaatteille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinkkejä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vinkkejä?

Vieras
Mulla olisi iso muovikassillinen vauvan vaatteita, mutta en tiedä, mitä niille tekisin. Kyseessä siis sellaisia monella vauvalla käytettyjä, aika virttyneitä ja osa pesussa venahtaneitakin vaatteita, ihan ehjiä ja käyttökelpoisia kuitenkin. Saatiin tuolle meidän esikoiselle tutuilta ja sukulaisilta kassikaupalla vaatteita, ja niistä olen hienoimmat säästänyt varastoon mahdollista seuraavaa vauvaa varten. Mutta mitä teen noille huonommille? Parille kaverille on kyllä vauvoja tulossa, mutta ovat ostaneet uutta ja hienoa yllin kyllin, ei kehtaa vanhoja rupuja tarjota. En myöskään jaksa viedä kirpputorille, enkä noista mitään rahaa edes haluaisi. Mietin vain, että kelpaako tuollaiset enää nykyään kenellekään (muuta kuin minulle) edes ilmaiseksi vai heitänkö kaiken roskiin?

Minä luovutin juuri eräälle kolmen lapsen yksinhuoltajalle ison prismakassillisen tyttöjenvaatteita, ehjiä ja käyttökelpoisia, ei vaan mtn uusinta muotia. Oli onnesta soikeena :)

UFFia itsekin mietin, mutta en halua, että niitä myydään. Hienommat kuitenkin menisivät myyntiin, ja huonommat ties minne.

Nyt olen tyhmä, mutta Kismett mikä on kontti?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt olen tyhmä, mutta Kismett mikä on kontti?

SPR:n kirppari. Korjatkaa jos olen väärässä :p

Mutta miksi vastustat niiden myymistä? Eikö ole ihan se ja sama mitä niille tapahtuu jos et itse enää tarvitse etkä jaksa niitä laittaa myyntiin? Vähempiosaisten hyväksi kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Vanhat ruput vaatteet joutavat tietysti rätiksi, millä pyyhitään jälkikasvun ruuanjämiä lattialta.

Kyllä minusta vaatteillakin voi olla tietty elinkaari jossain vaiheessa lopussa.

No kyllä minä ainakin pidän välillä lapsilla sellaisia rutkuvaatteita, varsinkin kotona. Eikä sureta jos menee porkkanaan tms ruokaan.

Jos ne alkavat olla sarjassa lumppuja, niin roskiin vain. Ei kirpputoreillekaan haluta edes ilmaiseksi virttyneitä ja kulahtaneita vaatteita kun ei niitä sieltäkään kukaan osta.

Älä ainakaan roskiin!

Laita kirpparille myyntiin tai anna ilmaiseksi.

Minäkin keräsin vastaavalla tavalla esikoisen jäljiltä iiiiison paketin vaatetta sillä mielialalla että en toiselle käytä. Laitoin nettiin myyntiin ja sain niistä useita kymppejä ja ostaja laittoi vielä kiitoskirjeen että "kiitti, tosi hyvää ja ehjää ja puhdasta vaatetta, kaikki tulee varmasti käyttöön meidän pikkukakkosella".

Niin ne maut vaihtelevat...

Ja rahallahan muuten parhaiten autetaan joten toki uffit ja muut myyvät kaiken minkä myydä pystyy. Vaatteet painavatkin niin älyttömästi, että niiden rahtaaminen maailman toiselle laidalle maksaa maltaita. Eikä niillä vaatteilla voi esim. ostaa ruokaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Onko venähtänyt tai virttynyt käyttökelpoinen? Ei mun mielestä.

Mun mielestä on. Monesti vanhat vaatteet on kaikkein pehmeimpiä. Vauva on ihanan tuntuinen niissä, vaikka kuosi olisikin haalistunut. Mutta joo, ymmärrän kyllä, että ei noita juuri kukaan halua, kun uutta ja hienompaa saa kaupasta sopuhintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Vanhat ruput vaatteet joutavat tietysti rätiksi, millä pyyhitään jälkikasvun ruuanjämiä lattialta.

Kyllä minusta vaatteillakin voi olla tietty elinkaari jossain vaiheessa lopussa.

No kyllä minä ainakin pidän välillä lapsilla sellaisia rutkuvaatteita, varsinkin kotona. Eikä sureta jos menee porkkanaan tms ruokaan.

mä en oikein ymmärrä näitä. Tai ainakaan sitä, että sellaisia ostaa - kyllähän noita tulee helposti omistakin.

Mielummin antaisin vähävaraisille kunnon vaatetta kuin sellaista mitä kukaan ei osta. En usko että tässä maailmassa olisi kunnon vaatteet niin lopussa että virttyneihin ja vanuttuneihin olisi pakko lapset pukea. Jos vaate kulahtaa käytössä jossain vaiheessa - se on eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

mä en oikein ymmärrä näitä. Tai ainakaan sitä, että sellaisia ostaa - kyllähän noita tulee helposti omistakin.

Mielummin antaisin vähävaraisille kunnon vaatetta kuin sellaista mitä kukaan ei osta. En usko että tässä maailmassa olisi kunnon vaatteet niin lopussa että virttyneihin ja vanuttuneihin olisi pakko lapset pukea. Jos vaate kulahtaa käytössä jossain vaiheessa - se on eri asia.

Tavallaan olen samaa mieltä ja tavallaan en. En itsekään kehtaisi tarjota vanhaa vaatetta vähävaraiselle ns. hyväntekeväisyytenä sillä periaatteella että köyhälle kelpaa muka kaikki. Toisaalta joillekin se voi olla ihan periaate, että on turhaa ja epäeettistä ostaa uutta jos voi kierrättää. Mutta mistähän niitä ekohippejä nyt tähän hätään löytyisi... :D

Yhteistyössä