Mitä teen ton 4vee kans? hermot menee...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niinaS"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niinaS"

Vieras
Mulla siis 4v vilkas poitsu ja vauva. meillä menny äärettömän hyvin koko aika vauvan tulon jälkeen mutta nytkun alko kesäloma (4v siis ollu osa-aika hoidossa) niin se tekemättömyys ja jatkuva vinkuminen alkoi. alkaa olla puhti pois...
siis: ihan joka asiasta pitää sanoa sata kertaa. sitten kun tulee se rangaistus alkaa se vinkuminen (ei saa sanoa nuin. äiti on ihan hölmö. en varmasti tee niin. jnejne...)
sitten kun ei uskota ei mitään. koiraa kiusataan kokoa ajan, siis koko ajan. on uhkailu koiran pois laittamisella jnejne mikään ei auta. Pelottaa jo valmiiks ku ei oikeesti aina ehdi vahtimaan nuin isoa poikaa ettei kiusaa koiraa ettei vain koiralla joku kerta menekin hermot ja purase. vaikka kiltti koira niin eihän sitä koskaan tiedä. jakun ennen ei ole kiusannut.
sitten tietokoneelle meno jos vahingossakaan jää kiireessä läppä auki. on sanottu ettei saa mennä mut aina menee. nytkin. sitten kun komennan alkaa se itku ja parku. nyt piti lapsen lähteä yksin leikkii tohon etupihalle mut en päästänykkään ku meni taas koneelle ja kone ihan sekasin. (meni kauan enennku sain taas normin näköseksi näytön). sitten sitä ulos menoa ollaan vinguttu tässä nyt 2h, enkä anna periksi. ihana vauvaa hoitaa ja yrittää nukuttaa kun toinen vinkuu vierelle "miksi en saa miksi". tekis mieli karjaista että SIKSI!!

Lapsi käy aina aika ajoin mummolassa leikkimässä päivisin muttei voi sinnekkään mennä enää kun kiusaa sielläkin koiraa. kotona ei ehkä edes niin paljoa mitä nyt pientä jäynää mutta mummolassa se on paljon kovempaa. mummo ei saa lapseen mitään kuria ei minkäänlaista. Sama kun lähteevät pyörällä lapsi menee kaukana mummosta eikä hiljennä vaikka mummo komentaa. se on jo niin vaarallistakin! mummo ei ole mulle kehdannut kertoa muutaku eilen ku lapsi oli menny 30m kauempana ja mummo yrittäny juosta perässä. nyt sitten laitoin rangaistuksen et pyörä on viikon jäähyllä eikä ylipäätänsä mummolaan mennä enää pyörällä. ja toki sitäkin on sitten itektty ja vinguttu...

en tiiä enää mitä tekisin. alkaa olla voimat loppu ton uhman kans. en varmasti ole ainut mutta voimia vie tuo pieni vauvakin joka ei ole tyytyväinen juuri missään eikä nukutuksista meinaa tulla mitään. mies on pitkää päivää töissä ja siten vielä illat remonttikämpällämme. yritämme remontoida asuntoa jotta pääsisimme pian muuttamaan....

reagoikohan lapsi isin poissaoloon vai mihin? en tiiä ku ikinä ole ollu tollasta uhmaa ku nyt. ei koskaan.

jatkan vielä että huomaan itse hermostuvani hälle koko ajan myös. tulee sanottua pahastikin. "mene muualle vinkumaan, lopeta, laitan vaipat ku käyttäydyt ku vauva jnejne!" sitte säälittää toinen ja haluttas antaa periksi että hyvittäisin sanomani. mut en toisaalta voi ku tilanne vain pahenee siitä.

Suosittelen opettamaan tietokoneen käyttöä pojalle niin ei mene näyttö sekaisin tai vaihtoehtoisesti luomaan oman tunnuksen. Meillä ainakin poika osaa mennä itse omille sivuilleen luvattuna aikana.
Yksin pelattavat lelut meillä esim. Logiikkalinna on oiva apu sadepäivinä.
Meillä samanikäinen poika ja tarvitsee jatkuvasti tekemistä tai ainakin huomiota. Onneksi sentään tykkää siitä,että saapi autella perushommissa esim. aidan maalaamisessa tai kukkien istuttamisessa yms.

Hei, tuo uhma kestää aikansa, mutta sääntöjä pitää jankuttaa ja jankuttaa ja vielä jankuttaa. Hermot voi mennä mutta pitää yrittää pysyä rauhallisena. Lapsenvahtia avuksi viemään isompaa puistoon tms purkamaan energiaa?

mulla särähti eniten korvaan tuo että NELJÄVUOTIAS ULKOILEE YKSIN!!!! MIKSI! vastuutonta!

todella. kuulostaa vielä lisäksi just sellaselta lapselta joka vaatii aikuisen läsnäolon, mieti mitä tekee kun kukaan ei vahdi,ku tekee tollasia vahdittunakin? :O

Mä en edes jaksanut lukea aloitusta kokonaan, kun oli niin tuttua. Meillä 4-vuotias tyttö, vilkkaan sorttinen ja jatkuvasti kaipaa tekemistä. Ja kiukuttelee kun ei kokoajan ole tarjolla extremeä. Mä olen välillä ihan loppu ja räjähdysherkkä. Koska tää menee pois tää vaihe???

Älä uhkaile asioilla, joita et toteuta (koiran poisvienti).
Nelivuotiaskin on vielä tosi pieni ja kaipaa vanhemman seuraa ja apua leikkeihin.
Käytä tietokonetta silloin kun lapset eivät ole vaatimassa huomiota (kai ne joskus nukkuu) tai laita se sellaiseen paikkaan, mistä lapsi ei siihen pääse käsiksi valvomatta.
Ratkaisevaa tässä on se, miten itse reagoit, ei se mitä nelivuotiaasi tekee.

Yhteistyössä