mitä teen ton 5-vuotiaan kans? haukku mua p***ele naamaksi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iinaliina totisesti kaipaa neuvoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iinaliina totisesti kaipaa neuvoa

Vieras
olen aikaisemminkin kirjoittanut tuosta meidän 5-vuotiaasta.. tuntuu vaan, et tilanne pahenee kokoajan.. :( annoin aamupalaa ja sitten lapsi huomas, et hän ottaa munkin lopun, ku eilen otti puolet siitä ja mies olikin syönyt sen lopun.. VOI JUKU mikä riemu taas repes.. tuli mun luo reuhaan ja sano, et siitä se taas lähtee.. :( eli tuli nyrkin kans heiluun ja sano, et lyö mua kasvoihin ja haukku perkele naamksi jne, ku omaan huoneeseen pistin jäähylle.. ;( miksi tämä on tämmöistä?? ollaan keskusteltu, et eihän mekään haukuta ja lyödä, mut ei tajua ei.. ;( ottaa päähän tää ainanen möykkääminen. nyt muka soitin kasvatuslaitokseen, joo, ei fiksua, mut sit alko vasta tajuun ja itkeen omaa typerää käytöstä..

"Tää o9n soosu tapaus ja perhees täytyy tapahtuu tommosta ku laosikin..."
HALIT SINNE. Meillä' vastaavaa. Poika alkoi tänään, eli eilen kiljumaan kaupassa....

Älä ainakaan ylireagoi asiaan. Sano, että perkelenaama äidillä on perkelenaama lapset... jätä huomiotta suurin osa uhoilusta, jos oikeesti lyö niin sitten jäähylle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Älä ainakaan ylireagoi asiaan. Sano, että perkelenaama äidillä on perkelenaama lapset... jätä huomiotta suurin osa uhoilusta, jos oikeesti lyö niin sitten jäähylle.

kerrankin jotain fiksua!! ja kyl lyö valitettavasti oikeesti jonka on opiinut kaveriltaan.. pitäs varmaan katella muita kavereita..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
joopajoo ja jaapajaa..
Täytyy varmaan nyt vaan sit katsoo peiliin sieltä se käyttäytymismalli 5-vuotiaalle löytyy.

täh?? näion sanoo äiti, jolla on piirtäjä tyttöjä..

On tyttöjä on, toinen jopa piirtää. On myös poika ja osaa hänkin piirtää.
Mutta katos, jos oikeesti 5 -vuotias lapsi käyttäytyy noin niin ei hän sitä itse ole keksinyt.

Mutta luulenpa ettei tämä nyt ihan totta taida olla.

meillä on tyttö, mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa nousisi aivan järkyttävä metakka, kun on joku herkku, jota on säästelty seuraavalle päivälle syöty.
ei ole tuo pettymysten käsittely vielä kovin kehittynyttä. Koeta vaan pysyä rauhallisena.
Ja mä sanoisin omalleni, että ymmärrän että harmittaa, mutaa asiaa ei voi korjata meuhkaamisella. Ja voisin luvata jotain hyvää esim. välipalalla, mutta huom. ei silloin jos alkaa huuto ja uhkailu. Oletko lukenut poikien kasvamsieen liittyviä kirjoja, kuten Sinkkosta?

kerrankin jotain fiksua!! ja kyl lyö valitettavasti oikeesti jonka on opiinut kaveriltaan.. pitäs varmaan katella muita kavereita..

Jos lyö, ota lapsi tiukkaan otteeseen syliin ja pidä siinä kunnes on rauhoittunut. Ja puhuminen käyttäytymisestä siten, että ei syytellä lasta vaan sanotaan vaikka: eikö ole kauheaa, kun lyödään toista ihmistä, ym. Siis silloin kun ollaan normaalisti. Huomaat puheen tehon, ehkä sitten, kun lapsi on aikuinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja 5-vuotiaan uho:
meillä on tyttö, mutta kyllä tuollaisessa tilanteessa nousisi aivan järkyttävä metakka, kun on joku herkku, jota on säästelty seuraavalle päivälle syöty.
ei ole tuo pettymysten käsittely vielä kovin kehittynyttä. Koeta vaan pysyä rauhallisena.
Ja mä sanoisin omalleni, että ymmärrän että harmittaa, mutaa asiaa ei voi korjata meuhkaamisella. Ja voisin luvata jotain hyvää esim. välipalalla, mutta huom. ei silloin jos alkaa huuto ja uhkailu. Oletko lukenut poikien kasvamsieen liittyviä kirjoja, kuten Sinkkosta?

pitäs varmaan lukee ja poika ite niitä varaa mä en ole luvannut sitä munkkia tälle pvälle!! nyt loppu meil herkkujen osto!!

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Anna sille penskalle kurinpalautusta äläkä lässytä.
Auktoriteetin puutetta tuo on.

ja mitähän toi sun kurinpalautus on?? mä en ainakaan koske tuohon lapseen millään risulla!!

No meillä ainakin asia olisi mennyt niin että olisin heti sanonut että ellei tuo lopu tähän paikkaan niin sinun polkupyöräsi menee täksi päiväksi takavarikkoon ja ellei olisi loppunut niin se olisi mennyt ja pysynyt. Ei tuossa iässä jäähy enää välttämättä pelaa.

Alkuperäinen kirjoittaja 5-vuotiaan uho:

pitäs varmaan lukee ja poika ite niitä varaa mä en ole luvannut sitä munkkia tälle pvälle!! nyt loppu meil herkkujen osto!!

No miksi se mies menee toisen nisun vetämään kitusiinsa, syököön vain omansa jos niitä kerran on kaikille määrätty määrä, ei mun nisuun ainakaan satuttaisi vaikka en sitä olisi syönytkään.

Alkuperäinen kirjoittaja niinpä niin:
Anna sille penskalle kurinpalautusta äläkä lässytä.
Auktoriteetin puutetta tuo on.

ja mitähän toi sun kurinpalautus on?? mä en ainakaan koske tuohon lapseen millään risulla!!

No meillä ainakin asia olisi mennyt niin että olisin heti sanonut että ellei tuo lopu tähän paikkaan niin sinun polkupyöräsi menee täksi päiväksi takavarikkoon ja ellei olisi loppunut niin se olisi mennyt ja pysynyt. Ei tuossa iässä jäähy enää välttämättä pelaa.

eikä uuden polkupyörän vieminenkään meillä.. ollu jo monta pvää jäähyllä ja siel on pysyny, mut ei auta ei.. :(

Siis kyllä tytötkin taitaa tollaisen käytöksen! Meillä 5v. "piirtäjätyttö" ja osaa ´kyllä haukkua meitä vanhempia ja joskus jopa yrittää lyödä. Poika taas on aina ollut kuin enkeli ei kiroillut, ei lyönyt vaan omasi "normaalin uhman". olemme aika voimattomia välillä tuon tytön kanssa :/

Yhteistyössä