Mitä teen tuon lapsen lääkäri ajan kans (perunko vai en)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsella aloitettiin pef mittaukset astmaepäilyn takia. Kävi myös spirometriassa (ei onnistunu kovin hyvin ne puhallukset).
Ennenkuin sai nuo puhallukset tehtyä alkoi yks ilta yskimään niin että jouduttiin käymään yöllä sit päivystyksessä. Ei varsinaista astmakohtausta vaan ihan jatkuvaa yskimistä useamman tunnin.
Seuraavana päivänä käytiin tk lääkärillä joka katto nuo mittaukset ja sano et niiden perusteella ei astmaa. Laitto lähetteen sairaalaan lasten polille. Ja sano et tarvittaessa voi ottaa Ventolinea.

Lapsi yskiny nyt joka ilta (kuten tässä pari kk muutenkin) mutta ite oon lievässä paniikissa et yltyykö tuo yskiminen taas niin pahaksi että pitää lähteä päivystykseen. ja oon sitte antanu nyt joka ilta Ventolinea. 2 yötä on menny hyvin tuon päivystyksessä käynnin jälkeen (kiitos lääkkeiden?).

Ens viikolla ois siis kontrolli aika noista mittaus tuloksista tk lääkärille. En vielä oo perunu sitä ja mietin vienkö tuon lapsen vai en. Kun tuntuu et eipä ne taida siellä tehdä muutakuin todeta että lähete on menossa.
Itteä vaan ressaa todella paljon joka ilta seurata tuota lasta miten tuon yskimisen kans käy.

Alkuperäinen kirjoittaja nostan :

Kiitos. Suurin ongelma tässä nyt se että aikasemmin en niin miettiny tuota yskimistä. Kun meni aina hetken päästä ohi. Mutta nyt jään kuuntelemaan ja tarkkaileen jatkuvasti et kuin usein yskii ja loppuuko vai alkaako uudestaan jne. Eli stressaan paljon tyhjästäkin, mutta kuitenkin lapsen terveydestä kyse.

Mikset menisi lääkäriin? Lääkäri voi katsoa, onko lääkitys ok. Jos yskä on häiritsevää, niin voisi miettiä jotain muuta lääkitystä. Voi mennä pitkäänkin ennenkuin pääsette lasten polille.

Onko teillä mitään allergiaepäilyjä?

mie tossa tapauksessa menisin kyllä ihan lastenlääkärille..... tk lääkärit ei ainakaan täällä päin oikein noita lasten astma juttuja handlaa....

Ei kannata yleistää. Itselläni on kokemusta hyvästä terveyskeskuslääkäristä ja "huonosta" lastenlääkäristä koskien lasten allergioita. Lastenlääkäri mitätöi koko asian. Terveyskeskuslääkäri sen sijaan alkoi hoitaa allergiaa, vaikka olin vienyt lapsen lääkäriin aivan muun syyn takia.

Yhteistyössä