Mitä teen tuon neli kuukautisen kanssa??auttakaaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Joka ikinen ilta tämä saamerin rulijanssi!!!
Nimittäin nukkumaan meno... Mitä tuon muksun kans pitää tehdä??

Syötön jälkeen siirrän sänkyyn ja alkaa korvia vihlova parkuminen, ja jatkuu niin kauan ku ottaa syliin... Noh rauhoitteluun menee aikaa ja kun se laittaa taas sänkyyn, niin sama huuto alkaa taas... Sitte koitetaan taas maidolla, ja tyttö melkeen nukkuu kun siirrän sänkyyn, ehkä vähän aikaa meinaa nukahtaa ku taas alkaa se huuto.. Eikä sitä sinne saa nukkumaan, eikä mihinkään muuhunkaan.. Päivisin nukahtaa itsestään päiväunille, ei mitään ongelmaa siinä... Mutta nää illat on yhtä HUUTOA!!!

Meillä oli aikanaan vähän sama ongelma. en nostanut sängystä, vaan menin vierelle ja taputtelin pyllylle ja välillä sanoin "nyt nukutaan". Aluksi kesti pitkään ennenku rauhottu, mutta kun 3-4 yötä jaksoi niin rauha tuli taloon. Ja muistaakseni se huuto ei ollut enää kovin korvia raastavaa, kun vaan jatko taputtamista.

Vaihtoehtoja: 1.vauvalla on vielä nälkä, monet tankaavat iltaunille enemmän, 2. tutti turvaksi, 3. ota viereen nukkumaan tai anna nukahtaa syliin olohuoneessa (ei välttämättä hyvä vaihtoehto) 5. on liian hiljaista tai meluisaa, 6. silittele, 7. laita pyyhe tms. vauvan alle sylissä, ettei vauvaa lasketa kylmältä tuntuvaan sänkyyn, muut jatkakoon....

Meillä esikoisen kanssa sama homma aikoinaan.Ainut keino oli se,että lapsi viereen ja nukkumaan/nukuttamaan,taputtelua pyllylle tai pään silittelyä.Raskasta ja ei niin suositeltava tapa,mutta jos muuta ei jaksa ja keksi siinä apu.

Laita kapaloon, ota syliin, ja viereesi nukkumaan. Lapsi kaipaa ehkä turvaa ja läheisyyttä, hän kokee vielä olevansa sama ihminen äidin kanssa. Minusta noin pientä ei pitäisi (eikä tietty vanhempaakaan, mutta ei ainakaan noin pientä) vielä turhaan huudattaa, sinne omaan sänkyyn oppii myöhemminkin jos ette halua vieressä pitää.

Meidänkään vauva ei nukkunut omaan sänkyyn, itki ja itki vain. Mä en ainakaan pysty itkettämään pikkuista kun olen hänen äitinsä ja ihan sitä varten että luon hänelle turvalliset oltavat. Sylissä ja vieressä sekä rinnalla lapsen oli niin hyvä olla, ei itkenyt juuri ollenkaan. Kun perusluottamus syntyy ja maailma vähän avartuu niin lapsi luottaa olla vähän kauempana äidistä, mutta tuon ikäiselle turvallinen läheisyys on vielä elintärkeää!
Toki lapsilla on eroja, toiset viihtyvät jo pienestä asti yksin, mutta toiset ovat luonteeltaan sellaisia että tarvitsevat enemmän läheisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Laita kapaloon, ota syliin, ja viereesi nukkumaan. Lapsi kaipaa ehkä turvaa ja läheisyyttä, hän kokee vielä olevansa sama ihminen äidin kanssa. Minusta noin pientä ei pitäisi (eikä tietty vanhempaakaan, mutta ei ainakaan noin pientä) vielä turhaan huudattaa, sinne omaan sänkyyn oppii myöhemminkin jos ette halua vieressä pitää.

Meidänkään vauva ei nukkunut omaan sänkyyn, itki ja itki vain. Mä en ainakaan pysty itkettämään pikkuista kun olen hänen äitinsä ja ihan sitä varten että luon hänelle turvalliset oltavat. Sylissä ja vieressä sekä rinnalla lapsen oli niin hyvä olla, ei itkenyt juuri ollenkaan. Kun perusluottamus syntyy ja maailma vähän avartuu niin lapsi luottaa olla vähän kauempana äidistä, mutta tuon ikäiselle turvallinen läheisyys on vielä elintärkeää!
Toki lapsilla on eroja, toiset viihtyvät jo pienestä asti yksin, mutta toiset ovat luonteeltaan sellaisia että tarvitsevat enemmän läheisyyttä.

Tässä se tuli hyvin sanottuna,mitä tarkoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

varhainen vuorovaikutus kunniaan. puhut äiti täyttä asiaa!

Meillä on samanikäinen vauva nukkunut niin että illalla kun alkaa tulla väsymisen merkkejä, mennään yhdessä sänkyyn makuulleen syömään tissiä ja siihen sitten nukahdetaan. Aina ei niin meilläkään käy että uni heti tulisi, kun ennakoin väsymystä. Meidänkään vauva ei viihdy yksin omassa sängyssä yhtään, eikä aina saa unta illalla ilman tissiä, joten tavaksi on jäänyt että vauva jää koko yöksi viereen nukkumaan, yösyötötkin onnistuu helpommin kun ei tarvitse itse nousta ja voi jatkaa unia melkein samantein. Onko vauvallesi tulossa hampaita? Oppinut "uusia temppuja" ettei malttaisi nukkua? On vielä nälkä? Pitäsikö kokeilla vielä että väsytät vauvaasi leikkimällä hänen kanssaan illalla. Voimia!

Yhteistyössä