Mitä teen tuon saakaelin kersan kanssa ku se ei nuku!!!!!!!!!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
eli, imetän ja nukahtaa tissille, vien sänkyyn,niin herää. No, annan taas tissiä, saattaa nuokkua ja ehkä nukahtaa uudelleen, jos nukahtaa niin herää, kun lähden vierestä pois. Rattaisiin jos koitan nukuttaa, niin kohta kirkuu ja vähän väliä saa olla lykkimässä, mitä tämän kans teen. ei tätä jaksa. Kuukauden ikäinen.

Kapaloi se ennen kuin alat imettää. Tottakai se herää, kun on ensin ollut lämpöisessä sylissä ja sitten ykskaks lasketaan viileään sänkyyn.
Meillä esikoinen oli noin tarkka vauvana.

No, käytännössä sun vaan täytyy olla sen kanssa, se on niin pieni vielä. Mutta pari vinkkiä, ootko koklannut:

Suostuuko vaihtamaan tissin tuttiin ja nukkumaan sen kanssa?
Mä joskus imetin pientä uneen niin, että oli mun sylissä peiton tai harsoliinan sisällä, vähän kääryleenä, ja nostin sitten sänkyyn kun nukahti. Jotenkin tuntui, että suoraan mun iholta/sylistä viileisiin lakanoihin meneminen herätti sen aina, mutta kun nostin sen sänkyyn samassa paketissa jossa jo sylissä olikin, ei (aina) herännyt.

Päiväsaikaan voit pitää kantoliinassa, jos se helpottaa.

Mutta siis kaikkiaan: kuukauden ikäisen saaminen nukkumaan yksin ei vaan aina onnistu. Ota aikaa ja naistenlehtiä ja jädeä ja istu sohvalla sen kanssa (ellei sulla ole vanhempia lapsia jotka vaatii sun huomion).

Ja vielä yks juttu: onko sänky tarpeeks pieni ja pesämäinen? Sylistä tiiviistä otteesta isoon väljään sänkyyn meneminenkin voi herättää. Vuokraa vaikka sellanen vaavi-sänky (musta se on loistava!), ja laita siihen vielä laitapehmusteet. Se vaavi on siitäkin kätevä, että sängyssä on pyörät alla ja voit vetää vauvan mukanasi samaan huoneeseen jossa itse olet. Meillä ainakin vauva nukkui vastasyntyneenä tosi sikeästi, eikä herännyt vaavi-sängystään vaikka katoin telkkaria tai tein kotihommia tmv.

Meillä oli kanssa samanlaista pojan ollessa pieni.. Imetin aina että poika oli kääritty väljästi peittoon ja pein sylissä ja siitä nostin sänkyyn. Useimmiten autto meilläkin koska heräs aina varmaan just siihen kun nostin lämpimästä sylistä viileään sänkyyn. Tai sitten imetin sängyllä ja jos nukahti tissille niin äkkiä vaihoin tissin tuttiin ja hiivin pois :D

Minä laitoin pehmeän pyyhkeen vauvan alle syliini, ja sitten pyyhkeen/peiton kera sänkyyn. Lämmön säilyminen pitää hyvin unessa. Jos vaunuissa herää niin hiivi viereen ja heiluta hiljaa vaunua niin ettei vauva näe sinua.

Jos ei ole vanhempia lapsia, niin ole vauvan vieressä kun se nukkuu. Lue, syö, katso tvtä, nuku ja pötköttele vaan. Vauva kasvaa nopeasti ja oppii nukkumaan paremmin. Meillä oli kanssa tommoista ekat kuukaudet. Ulos lähtiessä isompanakin imetin uneen kun tyttö oli toppahaalarissa, eli kaikki keinot sallittuja! Tsemppii!

Meillä myös tuollaista, mutta vauva jo melkein 5kk :/
Ja esikoinen löytyy myös, eli en voi koko aikaa röhnöttää vauvan kanssa.
Tuttia ei huoli. Herää heti kun tissi lähtee suusta pois. Alan olla ihan hajalla kohta, yötkin samanlaista showta.

Mä lämmitin kuopuksen sängyn lämpöpussilla. Laitoin lämmitetyn geelipussin sänkyyn , peiton siihen päälle ja sit kun vein lapsen sänkyyn , niin sinne vaan lämpöseen pesään. Tuo toimi meillä..
Jaksuja, mun eiskoinen oli kans tuollanen huono nukkuja ja kyllä usein oli hermo kireellä sen kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Kiinnostaisi tietää kokeilitko vinkkejä! :wave:

Hei, kokeilin!!! Tuhannet kiitokset kaikille,. vauva on nukkunut nyt paljon paremmin, kun olen tehnyt pesää ja "pitänyt lämpimänä". suosittelen muillekin. Ei se kohtu näköjään ihan helposti unohdu.. Oispa ollut nämä tiedot esikoisenkin kanssa :(

Yhteistyössä