Mitä teen? työasiaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tenkkapoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tenkkapoo

Vieras
eli olen äitiyslomalla ja minulla loppuu määräaikainen työ maaliskuussa. jos menisin helmikuussa töihin, määräaikainen työsuhde jatkuu. vauva olisi silloin 5kk ja isä jäisi kotiin.

mutta jos en mene vielä helmikuussa, työsopimusta ei jatketa mutta annettiin ymmärtää että kun olisin valmis tulemaan takaisin työelämään, voitaisi neuvotella mahdollisesti työstä uudestaan.

eli jäänkö itse kotiin ja menetän hyvän työpaikan.
vai menenkö töihin ja saan vakkaripaikan....

miten te tekisitte?

Alkuperäinen kirjoittaja tenkkapoo:
no haluaisin olla kotona, tämä meidän viimeinen vauva...
mutta kun tuo niin hyvä työpaikkakin, en haluaisi sitäkään menettää :/

Sitten et mene. Jos niin on tarkotettu, saat sen työn myöhemminkin. Tai jotain PALJON parempaa :)

duunis siis jatkuu joko sun tai jonkun toisen tekemänä?? Ei taida olla työnantaja olla ihan laillisilla poluilla... Ä- tai vanhempainvapaalla olijaa ei saa irtisanoa tai määräaikaista olla uusimatta ilman todella painavaa syytä kuten että yrityksen toiminta loppuu kokonaan. Suoja on tosi vahva, joten onko sulla ammattiliittoa jolta kysellä oikeuksiasi (oot jäsen tai et) tai sit työvtoimisto tms. Työnantaja on tosi heikoilla oikeudessa. Ootko käyny meilitse noita keskusteluja, eli onko mustaa valkoisella työnantajan halusta uusia sopimus VAIN jos suostut palaamaan. Saattaa olla et suullisesti voivat noin sanoa mut kirjallisesti eivät enää uskallakaan kun tietävät ettei ole perusteita. Ota selvää oikeuksistasi!!!

Yhteistyössä