mitä teen väärin :( lapsi muuttuu aina apaattiseksi kun teen vähänkin jotain muuta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäonnistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäonnistunut äiti

Vieras
esim.. Sanon hälle että äiti menee koneelle maksamaan laskun (siinä menee 3min?) ,3v näkee tämän naama venähtää ja on tosi apaattisen ja jopa masentuneen näköinen sit kävelee hiljaa makkariin sängylle istumaan..siis oikeasti semmonen masentunut lapsi ilme.. sitten mie menen hänen perässään ja pakkokin kysellä että mikä tuli jne lapsi nousee ja kävelee hiljaa pois huoneesta..pelottavaa:( jos hetken mun huomio on muualla noin käy,yhden lapsen totaaliyh olen..

No tietenkin se, että olet mennyt ja huomioinut hänet. Eli lapsi tietää, etä tuolla käytöksellä saa vähä lisäaikaa, ja ehkä jopa perut laskunmaksusi ja oletkin hänen kanssaan? Eli olet ehkä itse aiheutttanut tuon tilanteen?

Haha, meijän 2v teki samaa. Ei tee enää, toki katsoo joskus semmosella vetoavalla koiranpentu ilmeellä ja sillon tekis mieli antaa periks, ai että sillon ailahtaa rinnassa. Mutta, olen aina pitäny pääni, periks en anna koska olen muuten pulassa ton tytön kanssa. Yrittää nykysin jatkuvasti pompotella mua ja muutenkin koettelee ja uhmaa kaikesta mitä teen tai sanon. Oon välillä niin, väsyny siihen vininään, esim. anna ruokaa, sitten kun annan ei halua. Tossa vaiheessa lautanen saa kyytiä ja tytr lähtee jäähylle, jossa huutaa kurkku suorana äiti kiusaa ja äiti anna ruokaa, nälkääää!! Joskus iltasin tulee itku, on vaan niin väsyny niistä selvittely tilanteista. Tää päivä varsinkin ollu tyttären kanssa kyllä aikamoista, vähänväliä törmäyskurssilla. Iltapäivällä olin kiukkunen ku ampiainen ja mies ei tee muuta kun vaan saakeli vie pelaa aamusta iltaan.

Yhteistyössä