Mitä teen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku joka tarvii apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku joka tarvii apuva

Vieras
Olen opiskelija ja mies käy töissä. Maksan joka kuukausi pienestä opintotuestani pakollisia laskuja ja kituuttelen loppukuun parilla kympillä. Minun kontolla on koko taloutemme. Kun pyydän miestä maksamaan laskuja, saan odottaa turhaan niiden hoituvan. Jokaisesta laskusta saan muistuttaa kauan ennenkuin mies vastahakoisesti suostuu maksamaan ne, aina saan kuulla olevani kuitenkin neuroottinen laskujen suhteen. Jokin aika sitten paljastui kahden kuun vuokrarästit, vaikka mies sanoi kyseisessä kuussa hoitaneensa vuokrat. Tämän jälkeen mies sanoi muuttavansa tapansa ja laittavansa joka palkasta minulle rahaa laskuja varten..nyt on aikaa kulunut mutta eipä ole rahaa laskuihin kuulunut...tuntuu etten jaksa enää kovin kauaa tämmöistä. Miehellä rahat menee kyllä joka kuukausi johonkin,jos ei muuhun niin pieniin mitättömiin ostoksiin. Säästöön ei jää mitään. Antakaa hyvät ihmiset neuvoja miten saan miehen tajuamaan tilanteen...

Pohdippa asiaa tosissaan pidemmällä tähtäimellä ja jos teillä ei vielä lapsia ole ni mitäs se tulevaisuus sitten onkaan? Mun mielestä talous on yhteinen kun hynttyyt yhteen lyödään...ei ole sun rahat ja mun rahat. Keskusteles asiasta miehes kanssa ja mä melkeen lähtisin toiseen suuntaan jos ei muutosta tuu. Jos sä opiskelet ni ei kai sitä sillon säästöön oikein mitään jääkkään kun yhdellä palkkapussilla elellään?

Noh, naimisissa ollaan ja lapsi tulossa, että vaikeepa tästä on mihkään lähtee. Omahan se vikani tietenkin, ku sokeana naimisiin menny. Kestettävä on. Elämä muuten meillä onnellista ja hyvää, mutta nuo raha-asiat ainoa juttu mikä aiheuttaa suunnatonta kitkaa lähes tulkoon koko ajan.

Yhteistyössä